Netwerk doet het niet (XP)

Pagina: 1
Acties:

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Het zal wel duizend keer zijn langs geweest, maar ik vraag het jullie toch :)

Ik heb 2 PC's met allebei WinXP en geen HUB ik heb ze met een crosskabel met elkaar verbonden (zelf gemaakt en ook door gemeten en alles was volgensmij goed). Maar als ik de kabels erin plug zie ik geen lampje branden in de netwerkkaarten in beide PC's. WinXP geeft als foutmelding onder in beeld dat de kabel er niet in zit! Zonder HUB moet je toch een crossjkabel gebruiken of ben ik nou gek :) ?

Flickr

Verwijderd

chack nogmaals je cable

als je het rode x-je ziet is de kans enorm grtoot dat ie echt niet ok is.
ja je moet cross hebben

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als de lampjes op je NIC niet branden, heeft XP nog niet eens een flauw benul dat je een netwerk wilt gaan maken.

Je crosskabel is fout. Ik stel voor om naar een computerboertje te gaan, en een kantenklare crosskabel te halen... kost je een geeltje, bende van ut gezeik af.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Dreamer
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

er zijn 2 opties die het kunnen zijn

1. Je crosskabel is gaar (oplossing koop een nieuwe)

2. 1 van je 2 netwerkaarten is gaar (oplossing ga kwaad terug naar de winkel waar je het gekocht hebt en eis een gratis nieuwe)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:23
Ik heb ook zoiets gehad,bleek dat m'n kabel geen goed contact maakte met m'n netwerkkaart (was ook maar een goedkoop kaartje :) ).

.

• rkrythe
  • Laatst online: 08-08 16:19
hoi, het is is opgelost!
Ik d8 cross-> 1-8,2-7,3-6,4-5,5-4 enz.

Maar dat was dus niet zo. Dus stekker eraf geknipt en nu de goede volgorde en nu doet hij het wel.

Flickr

Verwijderd

[Ik d8 cross-> 1-8,2-7,3-6,4-5,5-4 enz.
LOL

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op woensdag 26 september 2001 13:45 schreef ruubruub het volgende:
hoi, het is is opgelost!
Ik d8 cross-> 1-8,2-7,3-6,4-5,5-4 enz.

Maar dat was dus niet zo. Dus stekker eraf geknipt en nu de goede volgorde en nu doet hij het wel.
roll-over heet zo'n kabel...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1