Toon posts:

2 keer opstarten nodig, waarom??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw mobo (ECSK7S5A) gekocht met athlon enz enz. HD is een quantum. Win 98 erop, ding draait als een dolle. Alleen er is 1 probleem: Als ik hem aanzet dan doet ie het niet. De monitor slaat aan en gaat vervolgens in de slaapstand.
Ik duw op de uitknop 3 sec, vervolgens zet ik 'm meteen weer en en verdomt: Hij doet het nu wel!!!
Waarom?? Hoe zit dat??

Alvast bedankt, Dirk.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is de 2e keer opstarten geen garantie dat ie het doet..
Lijkt alsof ie "koud" moet zijn voordat hij gaat werken. Zou het kunnen dat ie statisch blijft of zoiets? Moet je 'm misschien aarden?

Verwijderd

Download eens BIOS update . En laad gewoon de standaard BIOS . (load fail safe bios) iets in die richting .

heeft bij mij oook zo gewerkt op twee systemen .Die deden hetzelfde , had alleen geen zin om elke BIOS instelling afzonderlijk na te lopen .

Verwijderd

Topicstarter
Als je "clear cmos" "doet" dan zou hij de default bios toch weer moeten laden. Dat heb ik al een paar keer gedaan zonder effect. Geflashed heb ik nog niet idd. Overigens hoor ik daar geen beste verhalen over met de ECS ;(

Verwijderd

Niet clear CMOS..

load default settings in de BIOS...Is volgensmij niet helemaal hetzelfde als een clear cmos

Verwijderd

Topicstarter
Oke...
Ik heb de default geladen, vervolgens startte hij helemaal niet meer op. Van alles geprobeerd, op een gegeven moment wordt je een beetje, tja wanhopig en probeer je gewoon ook alles waarvan je praktisch zeker weet dat dat het nooit kan zijn.
Dus ik heb een oud toetsenbord en voor iemand anders een nieuwe gekocht en maar eens aangesloten, "je weet nooit".
En nu doe tie het... Al 5 keer opnieuw opgestart, hij doet het.....
Wie het waarom weet mag het zeggen.
Bedankt voor de hulp iig!

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:50

gatlarf

So say we all...

Op woensdag 26 september 2001 22:49 schreef drikus1 het volgende:
Oke...
Ik heb de default geladen, vervolgens startte hij helemaal niet meer op. Van alles geprobeerd, op een gegeven moment wordt je een beetje, tja wanhopig en probeer je gewoon ook alles waarvan je praktisch zeker weet dat dat het nooit kan zijn.
Dus ik heb een oud toetsenbord en voor iemand anders een nieuwe gekocht en maar eens aangesloten, "je weet nooit".
En nu doe tie het... Al 5 keer opnieuw opgestart, hij doet het.....
Wie het waarom weet mag het zeggen.
Bedankt voor de hulp iig!
Dit is net wat ik eens met een Siemens-Server heb voorgehad. 2 dagen achter lopen zoeken |:( , mobo, hd, vga, echt alles vervangen totdat we bij het toetsenbord kwamen. Waarschijnlijk slecht chippie in je toetsenbord. Jij bent die eerste hoor die dit ook heeft meegemaakt.

May the lords of Kobol guide you...

Pagina: 1