AMD 1200

Pagina: 1
Acties:

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 10:19
Hallo,
sinds kort heb ik de AMD Athlon 1200mhz en de Coolermaster EP5-6|11 Arctic Silver 2. Het probleem is dat de pc blijft vastlopen als de temperatuur de 54 graden overschrijft.

p.s Hiervoor had ik een Duron 700Mhz erin met precies dezelfde configuratie en draaide ik ook dezelfde applicaties. Hij loopt nooit vast tijden internetten of gewoon in windows maar in de zwaardere games.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:21

EaS

. Het probleem is dat de pc blijft vastlopen als de temperatuur de 54 graden overschrijft.
Geef je al niet zelf het antwoord ??
En dat je temp. sensor 54 C doorgeeft, hoeft niet te kloppen natuurlijk, ik denk dat de core waarschijnlijk een beste hap warmer is.

• Vincent17
Ik geef zelf het antwoord wel, maar ik vraag nu dus wat ik moet doen. Een CoolerMaster EP5-6|11 recommended by AMD en dan nog een kwakkie Arctic Silver 2 erop zou volgens mij voldoende moeten zijn, toch?

54 graden is niet echt relaxed maar volgens mij ook zeker niet te hoog. Kan het niet een beveiliging zijn ofzo?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:50

Richard

Kuru Kuru Kururin

Mijn Athlon 1200 heeft van de zomer weleens de 71 graden gehaald met dezelfde cooler, géén problemen gaf dit, en echt rete-stabiel, denk dus dat het toch niet echt bij je temp te zoeken is. Heb je niets in je BIOS enabled ofzo: halt on 55+ ofzo.

20*350ZO45°

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:21

EaS

Een CoolerMaster EP5-6|11 recommended by AMD en dan nog een kwakkie Arctic Silver 2 erop zou volgens mij voldoende moeten zijn, toch?
Lijkt mij wel, maar hoe ziet je kast eruit ? Dat is ook belangrijk, je koeler voert de warmte van de CPU af, maar die warmte moet zich natuurlijk niet ophopen in de kast.
Kan het niet een beveiliging zijn ofzo?
De thunderbird is niet vanuit zichzelf beveiligt, misschien dat je BIOS het wel toelaat. Maar die beveilingen via het BIOS zijn volgens mij meestal een instant shutdown.

• Vincent17
Nah, ik heb net een oudere bios erop gezet versie 2.5 , toen ben ik vet gaan gamen, quake3 en unreal tournament het hele lvl vol douwen met bots en hoog detail en geen crashes

• Vincent17
Ik dacht even dat ik het voor elkaar had met die oudere bios, maar het probleem is nog steeds. De FAN op de heatsink staat op blazen, ik kan natuurlijk proberen wat die doet als ik hem laat zuigen. Kan ik dat veilig proberen?

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Zou ik je niet aanraden... Het kan wel... maar ik zou het niet doen. Blazen is meestal veel effectiever dan zuigen.

Erm, heb je al in je bios gekeken naar een temperatuursgrens? Ik kan bvb de comp laten uitschakelen bij de temperatuur die ik wil (ingesteld bij mij op 70 graden).

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

volges mij hoeft ie toch niet zo warm te worden, ik heb een axia 1200@1400 met een vulcano II stressed 53 graden ( :) ), en niet een Arctic spul maar zo'n witte koelprut.. weet je zeker dat je koeler goed drop zit?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Vincent17
Ik heb er nu maar een SuperORB opgedaan, na het runnen van een paar hevige quake3 maps en 3dmark2001 erachteraan, word ie 52 graden. Ik hoop dat dit genoeg is.
Pagina: 1