Klopt, dit heeft te maken met de refreshrate van het scherm.
Dit gaat best wel traag waardoor het beeld kan vervagen.
Volgens mij kun je hier nog misselijk van worden ook.
Dit gaat best wel traag waardoor het beeld kan vervagen.
Volgens mij kun je hier nog misselijk van worden ook.
Oke, het gaat dus om de Rise-time en Fall-time heb ik begrepen.... Maar ik zou graag wat ervaringen horen van mensen met een TFT scherm en spellen als UnReal en Quake3
Ik heb nog geen echte ervaring met TFT's, maar...
Ik heb er een besteld en ik ga die (hopelijk) deze week nog ontvangen.
Ik mocht testen zoveel ik wou bij de pcboer, k'heb 3dmark2k erop afgevuurd, en ik moet zeggen dat me nix opgevallen is qua motion blur of whatever. Ik vond het gewoon mooi en helder.
Het word tijd dat de taboe van "lcd is nix voor games" doorbroken word. Dit slaat alleen op de oudere schermen. Technology advances, alle dagen vinden ze nieuwe dingen, en de schermen van vandaag kunnen gerust games aan.
Dit hangt natuurlijk af van scherm tot scherm, informeer je goed, test uitgebreid, voor je aankoopt.
Ik heb er een besteld en ik ga die (hopelijk) deze week nog ontvangen.
Ik mocht testen zoveel ik wou bij de pcboer, k'heb 3dmark2k erop afgevuurd, en ik moet zeggen dat me nix opgevallen is qua motion blur of whatever. Ik vond het gewoon mooi en helder.
Het word tijd dat de taboe van "lcd is nix voor games" doorbroken word. Dit slaat alleen op de oudere schermen. Technology advances, alle dagen vinden ze nieuwe dingen, en de schermen van vandaag kunnen gerust games aan.
Dit hangt natuurlijk af van scherm tot scherm, informeer je goed, test uitgebreid, voor je aankoopt.
1 ding: niet alle TFT-schermen over één kam scheren.
Als je een low budget TFT-scherm neemt zoals de Philips 140S, 150S of het oudere model, de 151AX, kan je slechtere kwaliteit verwachten... De 150P, 180P (en in wat mindere mate de 170B) zijn een stuk beter qua "reactietijd", en daar kan je heel goed spellen op spelen en films op kijken. Een groot voordeel van TFT-schermen is dat ze een hoger contrast hebben dan CRT-monitorn maar daar minder brightness voor nodig hebben. Gewoon een prettiger beeld dus.
Als je een low budget TFT-scherm neemt zoals de Philips 140S, 150S of het oudere model, de 151AX, kan je slechtere kwaliteit verwachten... De 150P, 180P (en in wat mindere mate de 170B) zijn een stuk beter qua "reactietijd", en daar kan je heel goed spellen op spelen en films op kijken. Een groot voordeel van TFT-schermen is dat ze een hoger contrast hebben dan CRT-monitorn maar daar minder brightness voor nodig hebben. Gewoon een prettiger beeld dus.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
diegene die ik getest en besteld heb is er één van LG.
http://www.lge.de/cgi-bin/lge.pl?func=details&grp=Computerperipherie&cat=tftlcd&id=23
games draaien daar perfect op, en kost me 21000 bef (1050 gulden)
http://www.lge.de/cgi-bin/lge.pl?func=details&grp=Computerperipherie&cat=tftlcd&id=23
games draaien daar perfect op, en kost me 21000 bef (1050 gulden)

* Bierkameel heeft deze besteld
Dat is een 18,1" Belinea TFT schermpie, hoe die bevalt in spellen maakt me niet uit want die speel ik toch niet
De pixel fall en rise tijd is 30ms en dat lijkt me wel redelijk voor games...
Alle proemn in n drek
Verwijderd
Ja, de pixel rise en fall time is inderdaad 30 ms ELK.
Dat is dus 60 ms response time (rise+fall)
Dat is dus 60 ms response time (rise+fall)
Verwijderd
Ik heb zelf een TFT scherm van Sony en speel regelmatig Counter-Strike. Het ziet er niet slechter uit, behalve bij lage resoluties (lager dan 640x480) wordt het beeld nogal wazig.
Pagina: 1