Athlon Palomino

Pagina: 1
Acties:

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:54

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Ik kom verschillende termen tegen als het over de nieuwe Athlon gaat: Palomino, Athlon 4, MP, XP. Is dat nu allemaal hetzelfde?

Ik zie in de pricewatch b.v. al een paar MP's staan (met een behoorlijk prijskaartje).

Verwijderd

MP is ietsjes anders. die is voor het multi-processor platform ontworpen. volgens mij zijn de andere 3 gewoon dezelfde procs met een ander naampje

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Palomino, ThunderBird zijn codenamen voor Ahtlon
morgan, spitfire idem voor duron.

Palomino:
Athlon 4 Mobile
Athlon MP Server
Athlon Xp Desktop
Duron budged (Morgan = Palomino met Quart L2 Cache)

Athlon K7 tot thunderbird
Duron budged tot spitfire maar ook de nieuwe morgan

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

die PalominoMp is dus de snelste, ook sneller dan XP?
ik wil nu ook een Palomino nemen, ik wou eerst wachten op XP, maar als de MP sneller is....

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Op dinsdag 25 september 2001 22:37 schreef FMS het volgende:
die PalominoMp is dus de snelste, ook sneller dan XP?
ik wil nu ook een Palomino nemen, ik wou eerst wachten op XP, maar als de MP sneller is....
heuh... jij snapt het dus niet.

Athlon MP = Palomino = athlon XP
Het enige verschil tussen de MP en de XP is dat de MP officeel SMP ondersteunt (=2cpu's op een moederbord), maar waarschijnlijk gaat dat met de XP ook perfect. de XP zou over een maand of wat op de markt moeten komen, en dan met een topsnelheid van 1.53 of 1.6 Ghz. Nog een beetje overklokken en jumjum....

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• FMS
  • Niet online

FMS

Op dinsdag 25 september 2001 22:43 schreef Milo het volgende:

[..]

heuh... jij snapt het dus niet.

Athlon MP = Palomino = athlon XP
Het enige verschil tussen de MP en de XP is dat de MP officeel SMP ondersteunt (=2cpu's op een moederbord), maar waarschijnlijk gaat dat met de XP ook perfect. de XP zou over een maand of wat op de markt moeten komen, en dan met een topsnelheid van 1.53 of 1.6 Ghz. Nog een beetje overklokken en jumjum....
ja idd, dat las ik ook al, maar een maand wachten nog. is dat in de US of hier?

de 1.6 zou 1.85 moeten halen, want 250 is er meestal uit te halen.

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:54

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
OK, het is me nu een stuk duidelijker.
Die hoge prijs voor de MP die je nu ziet, is dan misschien te verklaren doordat het een server-model is.
Zal de XP goedkoper zijn wanneer hij uitkomt? Vergelijkbaar met de thunderbird nu?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 10:37

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

AMD zal waarschijnlijk graag de prijs willen opkrikken. Met een model-rating zou het mogelijk moeten zijn om 25% (wat ze normaal gesproken altijd doen) onder de prijs van een vergelijkbare P4 te gaan zitten. Het lijkt logisch dat-ie duurder kan worden dan de Athlon MP.

1,4GHz Athlon MP is 849,-
1,4GHz Palomino = Athlon XP Model 1600 (waarschijnlijk)
P4 1,6GHz = 509,-

Dan zou je uitkomen op een prijs van rond de 400 gulden voor de 1,4GHz. Dat is niet heel veel duurder dan de Tbird 1,4GHz.

Er staat trouwens ook al lange tijd een 1,5GHz Tbird in de pricewatch wat ik vaag vind aangezien je zou verwachten dat de laatste Tbird de huidige 1,4GHz is. Als die 1,5GHz Tbird in werkelijkheid een Athlon XP is, dan is de prijs met 449,- gulden helemaal niet slecht.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 10:37

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Gedeeltelijk antwoord:

http://www.tweakers.net/nieuws/18648

• Whuzz
  • Laatst online: 24-08 12:16

Whuzz

Dodgeball!

De athlon XP en MP, op wat voor socket moeten die nu?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op donderdag 27 september 2001 10:06 schreef Whuzz het volgende:
De athlon XP en MP, op wat voor socket moeten die nu?
Socket A ;)

Verwijderd

[geruchten-mode]
Ik weet niet of het waar is, maar ik las ergens dat er wel degelijk verschil is tussen de MP en de niet-MP processoren. De MP-processoren zouden door extra toevoegingen efficiënter kunnen samenwerken, dan twee niet-MP processoren, voor zover dat überhaupt al kan...
Pagina: 1