koppelen verschillende hubs lukt me niet

Pagina: 1
Acties:

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Ik heb een 8 poorts 3com hub met 1 BNC gekocht en daarbij een 5 poorts LinkPro SOHO hub ook met 1 BNC. Ik heb ze onderling verbonden op tig verschillende manieren met een NIET-cross cable. De pc's hangen aan beide hubs aan het BNC connectortje. Boven staat 1 pc met win98, deze pc kan de andere 2 pc's beneden zien (XP en Millenium). De twee pc's beneden kunnen de pc boven niet zien. Maar als ik ga browsen en ik ga vervolgens op de Millenium pc afsluiten, dan zegt ie wel dat de pc boven 'connected' is. Raar! Doe ik nou iets fout of moet ik toch een cross cable gebruiken. Moet ik van uplink naar uplink? Moet de 3com dan op mdi of mdiX staan? Dank voor suggesties.

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Kan het als er 1 van de 8 draden geen contact maakt zijn dat je maar 1 richtingsverkeer over de kabel (UTP) hebt?

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Als je ze kunt pingen (en dat kun je, want je kunt met de win '98 beneden komen), dan zijn je kabels en hubs in orde...

Is weer een windows instelling... Kan je alleen niet zo snel precies zeggen welke dat is, maar ik zie die topics regelmatig hier voorbij vliegen...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Oke ik neem aan dat de bnc goed is geterminate?

Als je hub met UTP aan elkaar verbind dan moet het gecrost worden.
op de 3com hub kan je poort 8 laten crossen door het knopje in te drukken. dit moet NIET op de andere hub gebeuren.
anders haal je de cros er weer uit en heb je dus weer een strait.

I believe what I want to Believe