[Tnet] Feature request

Pagina: 1
Acties:

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ahum, aangezien de DPC-satsbox op de FP weg is, zou ik willen vragen of een soortgelijke statsbox op de frontpage geplaatst kan worden met daarin de toestand van GoT.

Iedere keer code55 zien kan namelijk 10 seconden delay beteken of in het geval van BC3 2 dagen. Ook de vermoedelijke reden voor de downtime (serverupgrade, MySQL overload, whatever) zou erbij gescripped moeten kunnen worden.

Dus, kan er op Tnet-FP een 'realtime' statusoverzicht van de GoT-serverconditie komen?

* Delerium wants to be informed.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

En als er nu iets mis is met t.net? Of en t.net EN GoT? :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Als er iets mis is staat dat toch gewoon in een .plan?

• Delerium
  • Niet online
Wel, ik heb in mijn tijden als code#55 gedupeerde Tnet eigenlijk nooit plat gezien.

Die kans is rond de ~1% (compliment voor Tnet :P) dus indien Tnet plat ligt dan hebben we allemaal iets ergs te vrezen.

[edit], ik zie de .plans alleen geupdate worden NA een downtime, en zelfs dan allleen als het de moeite van het vermelden waard is.

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op dinsdag 25 september 2001 20:28 schreef gillesdegrote het volgende:
Als er iets mis is staat dat toch gewoon in een .plan?
Als er iets mis is was staat dat toch gewoon in een .plan?

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-12 14:44
Artemis (db-server voor GoT):
MySQL uptime 20 minuten
Replication slave Offline

en in de .plan nog niets te zien...
Wel, ik heb in mijn tijden als code#55 gedupeerde Tnet eigenlijk nooit plat gezien.
Harddisk-crash met de verkeerde RAID-config vergeten? :?

• Delerium
  • Niet online
Luister eens, ik ben echt wel bekend met alle alternatieven en ik weet best dat je ergens op Tnet de server-uptimes kan vinden. Ik weet ook dat je daarvoor iedere keer flink voor moet graven en zelf voor moet interpreteren dat down = code55 betekend.

Ik plaats echter niet voor niets een feature-request omdat je dan SNELLER, DIRECTER, LOGISCHER en overzichtelijker kan zien hoe en wat de GoT-toestand is. Een scrippie zou volgens mij wel kunnen zien dat MySQL plat ligt en dus bij kunnen voegen: 'MySQL plat'.

Ik hoef dus niet iedere keer te worden geconfronteerd met de mogelijke by-passoptie zoals ik die 50% van de requests zie.

BC3 tel ik niet als een code55, ik tel dat meer als een baalmoment zonder weerga.

• KeX

KeX

Op dinsdag 25 september 2001 20:56 schreef ecteinascidin het volgende:
[...]
BC3 tel ik niet als een code55, ik tel dat meer als een baalmoment zonder weerga.
En zelfs dat vindt * KeX nog een understatement.

De feature is alleen al nuttig om te zien of het überhaupt nuttig is om op het forum te proberen te komen.

* KeX lijkt het dus ook prettig

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Binnen één klik ben je op t.net bij de server pagina. Het lijkt me niet bijzonder nuttig om op de frontpage te zetten wat je op het forum ook kunt zien (dat het niet werkt). Als het onaangekondigd onderhoud is wordt dat aangegeven in Topix, grote hardware of software upgrades worden aangekondigd in een .plan. Als er plotseling langdurige #55's zijn kan het niet anders zijn dan dat de MySQL server plat of onbereikbaar is.

Het zou zinvoller zijn als Topix duidelijker database errors kan geven.

• KeX

KeX

Op woensdag 26 september 2001 00:00 schreef Femme het volgende:
[...]
True, true.

Maar omdat ik het grootste deel van mijn tijd op de fp zit en daarbij het forum niet "open" heb kan ik dan elke keer als ik naar een andere T.net pagina zien of het forum up dan wel down is. Dat hoeft geen grote toeter dan wel bel te zijn. Maar het forum gebruik ik eik als bek up bij bijvoorbeeld het modden, zodat ik me de moeite (en irritatie) soms kan besparen van het openen van een code 1/55 pagina. Het was vanuit mijn kant meer op die manier bedoeld.

• Delerium
  • Niet online
Ik heb bij een code #55 nog steeds geen flauw idee of ik 1 minuut of 3 weken moet wachten voor ik er weer op kan. Kan er op een deel van de site dat blijkbaar beter draait nou echt geen "status"grafiek verschijnen OP een vindbare plek (+ reden).

Lijstje redenen
• Serverupgrade
• CHeatah op vakantie
• MySQL in de prak

etc etc etc.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:11

Crazy D

I think we should take a look.

Op vrijdag 26 oktober 2001 14:02 schreef ecteinascidin het volgende:
Ik heb bij een code #55 nog steeds geen flauw idee of ik 1 minuut of 3 weken moet wachten voor ik er weer op kan. Kan er op een deel van de site dat blijkbaar beter draait nou echt geen "status"grafiek verschijnen OP een vindbare plek (+ reden).
Het zou zinvoller zijn als Topix duidelijker database errors kan geven.
(misschien heeft topix ook geen flauw idee, en gooien ze er daarom maar een #55 tegen aan ;))

Exact expert nodig?

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bedenk wel, fijne mensjes, dat dat WEER een query betekend, wat inhoudt dat t.net trager wordt.
wat willen we liever, 1 keer klikken, of altijd trager?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

ecteinascidin, zoals je weet:
featurerequests voor GoT/topix: http://bugs.topix.nl
featurerequests voor t.net: http://devtrack.tweakers.net

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

• Delerium
  • Niet online
*zucht*

Ja, sorry hoor. Maar a) dit request staat iig een maand al open (dit is dus een bump, toen was er geen featurerequest)) en b) Ik wil ook best wel antwoord hebben op een vraag. Via Bugs.tnet.nl kan 'ie evengoed in een zwart gat verdwijnen en niemand weet waarom.

* Delerium vaagt zich ook af of het hele PM-concept niet via een featurereqeustlijn had moeten worden doorgepompt.

Ik loop al bijna een jaar enorm veel dingen te vragen/verzoeken etc die Tnet verbeteren. Net als ik tot de conclusie kom dat Femme een passieve wezel is, komt er zowel een request als een hulpprogger aan.

* Delerium is dus nog zoekende, voornamelijk naar antwoorden

[edit]. Grappig, Ex-crew blijkt dus wel direct een pasklare oplossing te hebben. Txs rick

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Binnen één klik ben je op t.net bij de server pagina.
Een server pagina die niet werkt, als MySQL of een andere server onbereikbaar is. Erg nuttig ja |:(
Pagina: 1