WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.
Toon posts:

Meer RAM?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gaan overstappen op Win XP, maar nu heb ik van een paar mensen gehoord dat Win XP pas echt lekker draait op 256 MB.
Ik heb zelf 128 Mb aan RAM-geheugen en een Pentium III 450. Loont het de moeite die 128 er nog bij te zetten? of zal het door m'n relatief lage processor snelheid niet veel uitmaken?

Aerodynamic

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Je zult vast wel iets merken, of het veel is weet ik niet. Maar 128Mb is nog maar 40,- oid dus waarom zou je het niet doen? :)

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:04
extra geheugen helpt altijd ookal moet je geen wonderen verwachten :)

I don't drive fast, I only fly low!

Verwijderd

Waarom koop je niet gewoon in èèn keer 256Mb ram? Die andere 128Mb is zeker 100MHz! En ja je zult dat zeker wel merken! ;)

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 19:34 schreef ExiRana het volgende:
Waarom koop je niet gewoon in èèn keer 256Mb ram? Die andere 128Mb is zeker 100MHz! En ja je zult dat zeker wel merken! ;)
ALs de BUS nog op 100 MHZ blijft draaien heb je weinig aan 133mhz geheugen hoor.....

Verwijderd

Niet helemaal waar.. Bij je volgende upgrade hoef je iig geen nieuw geheugen te kopen, als hij nu 133 mhz erin zet.

En om even antwoord te geven op de topic starter's vraag, Dat ga je zeer zeker merken. Alles draait veel soepeler, de harde schijf wordt minder gebruikt, en alles laadt sneller (Hoe dit komt : Windows plaatst zoveel mogelijk in het interne geheugen <cachen heet dat>..als dat niet meer past, gaat windows de swapfile gebruiken.. Aangezien deze op de harde schijf staat, levert dit swappen op. als je meer dan 128 mb hebt, betekent het automatisch dat windows meer spullen in het geheugen kwijt kan, met als resultaat, minder swappen).

Veel succes ermee verderz.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:34

heuveltje

KoelkastFilosoof

als je dan nog 133mhz sdram nodig hebt
ik denk dat een jaar van nu alle niewe mobo's toch wel ddr of rambus hebbem :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Ok....hier snap ik heel weinig van :'( Kan ik gewoon de 128 MB die nu in mn moederbord zit eruit halen en dat vervangen door 256 MB? of moet ik dan ook een nieuw moederbord?

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 20:30 schreef Techwarrior het volgende:
Niet helemaal waar.. Bij je volgende upgrade hoef je iig geen nieuw geheugen te kopen, als hij nu 133 mhz erin zet.
ExiRana schrijft: En ja je zult dat zeker wel merken! Je merkt er nu nix van. Maarjah, ik draai ook 133 MHZ geheugen op een 100mhz bus, standaard tegenwoordig

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Op dinsdag 25 september 2001 20:30 schreef Techwarrior het volgende:
[cyclineukmodus]
nadeel is wel dat PC100 geheugen 2 cycli maakt en PC133 3 cycli, ook als het maar op 100Mhz loopt, dus ben je daar weer een beetje performance kwijt, tis geen megagroot verschil maar ut is er wel
[/cyclineukmodus]

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Verwijderd

Je kunt je oude dimmetje er gewoon uithalen (of laten uithalen door iemand die er verstand van heeft) en gewoon 256 MB er in zetten.

Je kunt ook je oude dimmetje (Als je pc op 100 mhz bus draait) erin laten, 256 MB erbij zetten, dan heb je 386 MB geheugen.

Als je dit doet terwijl je systeem 100 mhz is, zal je 133 mhz dimmetje gewoon op 100 mhz werken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 20:34 schreef Techwarrior het volgende:
Je kunt je oude dimmetje er gewoon uithalen (of laten uithalen door iemand die er verstand van heeft) en gewoon 256 MB er in zetten.

Je kunt ook je oude dimmetje (Als je pc op 100 mhz bus draait) erin laten, 256 MB erbij zetten, dan heb je 386 MB geheugen.

Als je dit doet terwijl je systeem 100 mhz is, zal je 133 mhz dimmetje gewoon op 100 mhz werken.
Ok ik begin het een beetje te snappen....maar is mijn processor te langzaam om optimaal te genieten van dat nieuwe RAM dat ik erbij stop? En hoe zie ik of ik 133 of 100 Mhz heb?

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Nog beter: je kunt het er zelfs bijprikken en het huidige er dus naast laten staan. Aangezien je bus toch op 100 mhz loopt maakt dat geen r*k uit.
En of je het merkt!? HELL YES!!! Van de week 128mb bij een p2 300 ingezet, die maar 64 had. En daar wordt 'ie vlot van, dat vertel ik je!!! :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 20:36 schreef bart1234 het volgende:
Nog beter: je kunt het er zelfs bijprikken en het huidige er dus naast laten staan. Aangezien je bus toch op 100 mhz loopt maakt dat geen r*k uit.
En of je het merkt!? HELL YES!!! Van de week 128mb bij een p2 300 ingezet, die maar 64 had. En daar wordt 'ie vlot van, dat vertel ik je!!! :9~
:9~

Verwijderd

Dat kun je op verschillende manieren zien.

1. Je maakt je computer open, en kijkt.
2. je download een of ander programma die je dimm id's checkt, zo kun je het ook zien.
3. Je kijkt wat voor processor je hebt. Als deze op 133 mhz draait, draait je geheugen ook op 133, anders zou het niet werken.

Je moet gewoon bij de winkel om PC133 geheugen vragen.. op die manier krijg je altijd PC133 mee.

Geheugen-beheer heeft niets met processorkracht te maken. Merken ga je het zoiezo.

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Op dinsdag 25 september 2001 20:36 schreef Aerodynamic het volgende:

[..]

Ok ik begin het een beetje te snappen....maar is mijn processor te langzaam om optimaal te genieten van dat nieuwe RAM dat ik erbij stop? En hoe zie ik of ik 133 of 100 Mhz heb?
Een p3 450 is een 100 mhz bus met een MP (multiplier) van 4,5. Dus je hebt een 100 mhz bus, gegarandeerd. (want: 4,5 x 100)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 20:38 schreef bart1234 het volgende:

[..]

Een p3 450 is een 100 mhz bus met een MP (multiplier) van 4,5. Dus je hebt een 100 mhz bus, gegarandeerd.
Ok tnx

Verwijderd

Bart heeft helemaal gelijk.

Je hebt een 100 mhz systeem.

Dan kun je dus 2 dingen doen.

Of je zet er 256 MB PC100 bij, OF je haalt 128 mb eruit, en zet 256 mb erin....dan kies ik voor de eerste, want dan heb je dus 386 MB.

En dat gaat rap worden!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 20:40 schreef Techwarrior het volgende:
Bart heeft helemaal gelijk.

Je hebt een 100 mhz systeem.

Dan kun je dus 2 dingen doen.

Of je zet er 256 MB PC100 bij, OF je haalt 128 mb eruit, en zet 256 mb erin....dan kies ik voor de eerste, want dan heb je dus 386 MB.

En dat gaat rap worden!
:9~ Oke ik weet wat ik morgen ga doen >:) Ik ga morgen naar de computerwinkel >:)

Verwijderd

Veel plezier :) :) :)

• mars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 14:59

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Al die verhalen over geheugen uitbreidingen moeten vaak met een korreltje zout genomen worden hoor :) Als je geen zware toepassingen draait (Photoshop met grote pics e.d.) zal je er niet zoveel van merken. Ok, als je te weinig RAM hebt voor je OS (bv 64 MB voor WinXP) zal je het wel merken. Hoe meer je erbij prikt, hoe minder je het verschil merkt. Ikzelf draai nog win98 en heb bijna niks gemerkt van de overgang 128 => 256 Mb (PIII-667). Voor WinXP is het wsl wel handig om 256 Mb te hebben, maar verwacht er geen wonderen van (tenzij je veel zware appl. draait dus).

* mars vind dat nieuwe post-window wel 8-)

edit:

Ik zou voor 128 Mb gaan en die erbij prikken aangezien sommige moederborden het niet zullen pikken als je er 256 Mb naast zet. 256 Mb in totaal zal wel genoeg zijn wsl.

De enige echte :-)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 20:50 schreef mars het volgende:
Al die verhalen over geheugen uitbreidingen moeten vaak met een korreltje zout genomen worden hoor :) Als je geen zware toepassingen draait (Photoshop met grote pics e.d.) zal je er niet zoveel van merken. Ok, als je te weinig RAM hebt voor je OS (bv 64 MB voor WinXP) zal je het wel merken. Hoe meer je erbij prikt, hoe minder je het verschil merkt. Ikzelf draai nog win98 en heb bijna niks gemerkt van de overgang 128 => 256 Mb (PIII-667). Voor WinXP is het wsl wel handig om 256 Mb te hebben, maar verwacht er geen wonderen van (tenzij je veel zware appl. draait dus).

* mars vind dat nieuwe post-window wel 8-)
Tnx voor de waarschuwing :)

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
dit weekend bij de nieuwe Mycom in Eindhoven
128 MB voor 25 piek

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-05 21:15
koop gewoon 256mb pc133, kost geen ruk meer, draait vanzelfsprekend ook op pc100...

edit: pc100 geheugen is toch duurder

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Okee , met meer geheugen draait de pc beter, :) maar wanneer gebeurt het dat teveel geheugen weer slechter :( gaat draaien.
Heb zelf 512 mb /133 mhz, werkt goed :), maar als ik er nog eens 256 mb/133 mhz bij zou zetten.
Zal dit helpen of tegen werken dus???????
Wie weet hier antwoord op. }:O
Of bij welke versie windows werkt het wel:) of tegen :( .

b.v.d.

jopioware :7

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 22:34 schreef Chaser2600 het volgende:
dit weekend bij de nieuwe Mycom in Eindhoven
128 MB voor 25 piek
?!?! Das niet duur! Helaas woon ik niet in Eindhoven :( Weet iemand een goedkope winkel in Den Haag??

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 09:34

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Ah :'( kom op mensen! Er wonen toch ook wel Tweakers in Den Haag???

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 26 september 2001 13:39 schreef Aerodynamic het volgende:
Ah :'( kom op mensen! Er wonen toch ook wel Tweakers in Den Haag???
Rotterdam is een kwartiertje met de trein- ga naar de R'dam filiaal van MyCom en je hebt'm (of ze zijn al uitverkocht, maar dan heb je tenminste champagne, koffie en taart voor de moeite)

Oslik blyat! Oslik!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 21-05 22:36

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

offtopic:
Hoe kan iedereen hier nou van 128+256 het getal 386 maken? Ik snap dat je graag je oude processor nog wilt eren, maar het wordt ook moeilijk om 486MB in je bak te zetten...

Rekencursus een ideetje???

Veel ram is fijn! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 14:06 schreef dion_b het volgende:

[..]

Rotterdam is een kwartiertje met de trein- ga naar de R'dam filiaal van MyCom en je hebt'm (of ze zijn al uitverkocht, maar dan heb je tenminste champagne, koffie en taart voor de moeite)
Ja maar als ik dat zou doen ben ik meer geld aan de trein kwijt dan aan het geheugen :'(

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06 14:08
Ik denk dat het vies tegen gaat vallen, ik ben bij een oude pc (p2 450) een paar maanden terug van 128MB naar 384 MB gegaan met Windows2000 en het verschil was voor mij (bijna) niet merkbaar.
Maar misschien dat het met WinXP anders is.. :)

Als je echt vooruit wil, moet je een snellere proc. (evt ook moederbord)en wellicht een andere videokaart kopen :7

...en een snellere harddisk kan natuurlijk ook geen kwaad :)

.

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 20:28 schreef JoZ het volgende:

[..]

ALs de BUS nog op 100 MHZ blijft draaien heb je weinig aan 133mhz geheugen hoor.....
En als hij binnenkort overstapt naar een nieuwe computer zit hij met die 100MHz geheugen. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 14:34 schreef ExiRana het volgende:

[..]

En als hij binnenkort overstapt naar een nieuwe computer zit hij met die 100MHz geheugen. :(
Ik ben bang dat ik niet zo heel snel ga overstappen op een nieuwe PC....hoe graag ik dat ook wil :'(

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 17:02 schreef Aerodynamic het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ik niet zo heel snel ga overstappen op een nieuwe PC....hoe graag ik dat ook wil :'(
* troost Aerodynamic.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op woensdag 26 september 2001 14:30 schreef EvolutionX het volgende:
Ik denk dat het vies tegen gaat vallen, ik ben bij een oude pc (p2 450) een paar maanden terug van 128MB naar 384 MB gegaan met Windows2000 en het verschil was voor mij (bijna) niet merkbaar.
Maar misschien dat het met WinXP anders is.. :)

Als je echt vooruit wil, moet je een snellere proc. (evt ook moederbord)en wellicht een andere videokaart kopen :7

...en een snellere harddisk kan natuurlijk ook geen kwaad :)
Dat ligt sterk aan wat je met je systeem doet. Een beetje multi tasken en je hebt wel wat aan meer dan 128 mb.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

450 mhz werkt sowieso niet goed met winxp...hoeveel geheugen je er ook inbaggert (woord? :?)

naar mijn weten begint het pas goed te lopen op 550/600 mhz en meer...met idd 256 MB (en meer...)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 17:25 schreef Moody het volgende:
450 mhz werkt sowieso niet goed met winxp...hoeveel geheugen je er ook inbaggert (woord? :?)

naar mijn weten begint het pas goed te lopen op 550/600 mhz en meer...met idd 256 MB (en meer...)
Nou dan zal ik je ff uit die droom helpen :) ik heb net ( 30 min geleden) Windows XP geinstalleerd en het loopt best lekker...ik niet het gevoel ofzo dat mn processor te langzaam is....maar toch ga ik wel wat RAM erbij kopen :9

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 20:34 schreef Techwarrior het volgende:

128 + 256 = 384 Zelfs in 2001 en metd e komst van de Euro...! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb begrepen van iemand dat HardData (In de zoutmanstraat voor de Den Haag-kenners) wel goedkoop is :)

• The Dolf
  • Niet online
Ik zou er gewoon wat nijkopen.
Ik heb zelf XP gedraait met 128, 256 en 512mb
dat laatste loopt toch het soepelst.

Je kan nl de systeemkern van Xp in het geheugen plaatsen ipv naar een wisselbestand te schrijven.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 19:57 schreef thedolf het volgende:
Ik zou er gewoon wat nijkopen.
Ik heb zelf XP gedraait met 128, 256 en 512mb
dat laatste loopt toch het soepelst.

Je kan nl de systeemkern van Xp in het geheugen plaatsen ipv naar een wisselbestand te schrijven.
Ok.....en hoe doe je dat?...

Verwijderd

Ik zie dat je een P3 450 hebt, vergeet het dan maar. Bij mij liep xp voor geen meter met 348 intern.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 20:07 schreef shorty151 het volgende:
Ik zie dat je een P3 450 hebt, vergeet het dan maar. Bij mij liep xp voor geen meter met 348 intern.
Hoezo niet dan?

• VyperX
  • Laatst online: 16-02 16:12
WinXp memory tweaks :P :
http://www.tweakxp.com/display.asp?id=45

Op de site is nog veel meer info te vinden over van alles wat bij WinXp te tweaken is... (en je kan er ook het programma TweakXP downloaden, een specifieke versie van TweakUI als ik het goed heb begrepen).

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:48

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 25 september 2001 23:44 schreef Jopioware het volgende:
Okee , met meer geheugen draait de pc beter, :) maar wanneer gebeurt het dat teveel geheugen weer slechter :( gaat draaien.
Heb zelf 512 mb /133 mhz, werkt goed :), maar als ik er nog eens 256 mb/133 mhz bij zou zetten.
Zal dit helpen of tegen werken dus???????
Wie weet hier antwoord op. }:O
Of bij welke versie windows werkt het wel:) of tegen :( .

b.v.d.

jopioware :7
in win2k hoe meer hoe liever al dat overkill ook bestaat maar meer RAM gaat nooit in je nadeel werken.
in win9x ga je vanaf een bepaalde grens ( 384mb :? ) een negatief effect creeëren

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 20:17 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]

in win2k hoe meer hoe liever al dat overkill ook bestaat maar meer RAM gaat nooit in je nadeel werken.
in win9x ga je vanaf een bepaalde grens ( 384mb :? ) een negatief effect creeëren
Ja maar het gaat hier om Windows XP

• The Dolf
  • Niet online
Op woensdag 26 september 2001 20:05 schreef Aerodynamic het volgende:

[..]

Ok.....en hoe doe je dat?...
Met TweakXP

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:28
Op dinsdag 25 september 2001 20:38 schreef Techwarrior het volgende:
Dat kun je op verschillende manieren zien.

1. Je maakt je computer open, en kijkt.
2. je download een of ander programma die je dimm id's checkt, zo kun je het ook zien.
3. Je kijkt wat voor processor je hebt. Als deze op 133 mhz draait, draait je geheugen ook op 133, anders zou het niet werken.

Je moet gewoon bij de winkel om PC133 geheugen vragen.. op die manier krijg je altijd PC133 mee.

Geheugen-beheer heeft niets met processorkracht te maken. Merken ga je het zoiezo.
Onzin, als je een 100mhz bus hebt kan je nog steeds je geheugen op 133mhz draaien, het hoeft helemaal niet synchroon te lopen (je zou zelfs je pci op 40 kunnen laten lopen, je bus op 90 en je mem op 150!)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op woensdag 26 september 2001 20:17 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]

Is er enige andere source dan PCM die dat onderzocht heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb vandaag 128MB RAM gekocht (49,- bij Vobis) En nu niet allemaal gaan vertellen waar jullie het goedkoper hebben gezien want dan wordt ik depressief. :(
Maar nu moet ik dus m'n memory gaan tweaken (zie link paar posts eerder) zitten hier nog gevaren aan? Want zoniet dan wil ik het wel gaan doen, want als ik heel eerlijk ben merk ik nog niet echt gigantisch veel verschil ;(

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:39
t'ligt er ook aan wat voor applicaties je al hebt gedaan. De tijd komt wel dat XP het zal gaan gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 15:57 schreef The Fox het volgende:
t'ligt er ook aan wat voor applicaties je al hebt gedaan. De tijd komt wel dat XP het zal gaan gebruiken :)
Oh duurt dat dan even?....gebruikt ie het niet meteen?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb wat instellingen getweakt.....alleen nu gaat internet op een een of andere manier heeel traag....hebben meer mensen dit probleem (XS4ALL, Den Haag, ADSL)?? of s er even iets misgegaan....want als ik net mn PC heb opgestart surft ie gewoon in normaal tempo maar na ongeveer 5 minuten is het niet meer vooruit te branden :(

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Op dinsdag 25 september 2001 19:31 schreef Aerodynamic het volgende:
Ik wil gaan overstappen op Win XP, maar nu heb ik van een paar mensen gehoord dat Win XP pas echt lekker draait op 256 MB.
Ik heb zelf 128 Mb aan RAM-geheugen en een Pentium III 450. Loont het de moeite die 128 er nog bij te zetten? of zal het door m'n relatief lage processor snelheid niet veel uitmaken?

Aerodynamic
Jah het loont.... voor het starten geldt een seconde of 9 winst en als je in Windows bent heb je nog wel een beetje ram over, maar beste is wat erbij zetten want 2 IE vensters en MSN is dikke Swapfile.

Freelance tweaker

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jah..neem daarom lekker veel (maar alleen als je het nodig hebt btw = beeldbewerking/geluidshit etc)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• mars
  • Laatst online: 06-06 14:59

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Op vrijdag 28 september 2001 20:17 schreef Aerodynamic het volgende:
Nou ik heb wat instellingen getweakt.....alleen nu gaat internet op een een of andere manier heeel traag....hebben meer mensen dit probleem (XS4ALL, Den Haag, ADSL)?? of s er even iets misgegaan....want als ik net mn PC heb opgestart surft ie gewoon in normaal tempo maar na ongeveer 5 minuten is het niet meer vooruit te branden :(
Ik (en anderen trouwens ook) had je al eens gewaarschuwd dat je die verhalen over extra RAM met een (flinke) korrel zout moest nemen en dat het effect van wel eens tegen kon gaan vallen. Misschien dat je me nu gelooft :+ Daarom wil ik je nog een keer waarschuwen: het effect van het tweaken van je geheugen (CAS3 => CAS2 e.d.) gaat zeker opnieuw tegenvallen. Ga zeker niet met allerlei timings zitten klooien als je niet weet wat je doet want dan maak je het waarschijnlijk alleen maar slechter (zo slecht zijn de standaardinstellingen heus niet hoor) of - en dat wil je zeker niet - instabieler! Dat is het niet waard (wat mij betreft dan). Wat nog wel wat zou kunnen helpen is de grootte van de swap-file instellen, maar wat daarvoor het beste is weet ik niet precies => search en je vind daar zat info over. Succes

De enige echte :-)

• zork
  • Laatst online: 06-06 21:41
Op dinsdag 25 september 2001 20:28 schreef JoZ het volgende:

[..]

Een woord --> Overclocken :)
Pagina: 1