Toon posts:

DVD 305s van Pioneer regiovrij maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier dus een 305s van Pioneer en die heb ik regiovrij gemaakt mbv de firmware patch. Nu is de firmware dus netjes 1.03 en het type is 305F.

DVD's spelen gaat ook prima, maar nu komt het. Ik heb hier Aliens liggen (regio 1) en die wil ik afspelen. Maar dat lukt niet. Andere DVD's die ik heb, Trainspotting (regio 2) bijvoorbeeld, doen het dan wel weer.

Als ik met een progje check of de drive regiovrij is krijg ik een mooie melding dat dat inderdaad zo is. Maar het vreemde is dat wanneer ik met Windows kijk (rechtermuis op my computer en dan de properties van de DVD speler) zie ik staan dat hij op regio 1 staat en dat ik nog maar 1 keer kan veranderen :?

De enige keer dat ik in windows de regiocode heb gezet was de eerste keer, dus van die ene keer dat ik nog mag snap ik niet.

Nu de vraag:

Zijn er mensen die ervaring hebben met het patchen van dezelfde drive? Of zijn er mensen die een soortgelijk iets kennen en weten wat het probleem is? Is het bijvoorbeeld zo dat bij een gepatchte drive je een oneindig aantal keren de drive op een andere regio kan zetten in windows, maar dat er wel in beeld blijft staan dat je nog maar 1 keer mag?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-04 23:13

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Volgens mij moet je je software ook patchen.

Moest ik iig wel (windvd)

XBL: theArthurrrr

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik ook gedaan (gebruik ook WinDVD). Die kan je ook weer 5 keer aanpassen, maar dat kun je weer omzeilen met DVDGenie. Maar dat lijkt dus ook niet te werken.

Wat voor DVD-speler heb jij?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm...

Het bleek dat ik DVDGenie toch niet helemaal goed begreep (*oeps*).

Hij doet het nu dus wel :)

Maar blijft toch de vraag van die ene keer dat ik nog maar mag veranderen? In principe is het niet nodig, en volgens de software (DVDGenie) mag ik mijn drive oneindig veel veranderen. Is het standaard in de 'wereld-van-DVD-hacks' dat de counter dan op 1 staat?

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Ik heb een 105f, en bij mij staat hij ook op 1, maar dat kwam dat ik vaak had gewisseld vooraleer ik hem patchte.
Maar dat cijfer is ook niet naar beneden gegaan, en ik wissel nogal tussen 1 en 2.
Dus ik zou me er niet zo druk over maken.

Mijn dvd software, is van de Hollywood drivers, laat ik regelen via dvd genie. En zo start ik dan dvd station op.
Werkt prima.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Verwijderd

Topicstarter
Je wisselt de code dus in de hardware via windows?

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Op dinsdag 25 september 2001 20:32 schreef cruesli het volgende:
Je wisselt de code dus in de hardware via windows?
Yep, dar kon ik de regio veranderen van mijn dvd speler. Maar dan moest ik ook nog de software veranderen.
Dus om regio te veranderen moest ik 2x iets veranderen.
Afbeeldingslocatie: http://stuwww.kub.nl/~s990868/regio.jpg
Control Panel -> system devices -> cdrom/dvd devices

Maar als ik NU (want regiovrij) een regio 1 cd wil zien, moet ik nog steeds mijn dvd kijk programma op regio 1 zetten, bv met dvd genie. Hier blijft gewoon regio2 staan.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Pagina: 1