ik heb een database met daarin 12799 emailadres, alleen sommige/meeste emailadressen staan er dubbel in, nu wil ik een lijst krijgen met alleen maar unieke email adressen... hoe doe ik dat?
Verwijderd
Ten eerste zou ik voor de toekomst eens naar het database ontwerp of het script dat de database vult gaan kijken.
Voor nu kun je volgens mij wel een GROUP BY opdracht in je select query gebruiken. De syntax voor select query's vind je hier: http://www.mysql.com/doc/S/E/SELECT.html
Voor nu kun je volgens mij wel een GROUP BY opdracht in je select query gebruiken. De syntax voor select query's vind je hier: http://www.mysql.com/doc/S/E/SELECT.html
Ook zou ik je veld voor de email adressen op UNIQUE zetten ...
Dat had ie moeten doen, dat kan nu niet meerOp dinsdag 25 september 2001 22:29 schreef SanderHovestad het volgende:
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Daarom moet je ook altijd dit soort dingen vantevoren bedenken ... kwestie van ervaring
Lees eens wat info over het mysql commando DISTINCT
&Op dinsdag 25 september 2001 22:39 schreef SanderHovestad het volgende:
Daarom moet je ook altijd dit soort dingen vantevoren bedenken ... kwestie van ervaring
ervaring heeft er weinig mee te maken, aangezien de database structuur door 11kilo is ontworpen, aan de database is nix mis, maar ik vroeg alleen hoe ik dus van al die dubbele email adressen een lijstje met unieke emailadressen kon pikken.Op dinsdag 25 september 2001 22:29 schreef SanderHovestad het volgende:
Dan is 11kilo een prutser (of heb jij mischien een slechte specificatie aan hun gegeven)
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
als je alleen de e-mail adressen wilt hebben:
select distinct email from adressen
als je meerdere velden wilt hebben:
select * from adressen group by email
(maar dit is een pruts methode omdat group by hier niet voor gemaakt is, maar het werkt wel)
select distinct email from adressen
als je meerdere velden wilt hebben:
select * from adressen group by email
(maar dit is een pruts methode omdat group by hier niet voor gemaakt is, maar het werkt wel)
zef & sjaan Thanx 
en janoz het was in eerste instantie niet de bedoeling om unieke emailadressen uit de database te kunnen halen, dus aan dat soort opmerkingen heb ik nixOp woensdag 26 september 2001 08:25 schreef Janoz het volgende:
Dan is 11kilo een prutser (of heb jij mischien een slechte specificatie aan hun gegeven)
Pagina: 1