SiS kaboem!

Pagina: 1
Acties:

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14
Vanmiddag naar een pc-winkeltje geweest hier in Enschede...
Ze hadden dat nieuwe ECS-bordje...leuk dacht ik...goedkoop en snel, dus ik vroeg om een demonstratie....

Gelukkig zat-ie al in een systeem, dus hij kon het meteen laten zien. Knopje indrukken....en jawel even later was winXP opgestart...

Die vent was nog geen 2 minuten bezig in windows en er kwam een vreemde error...hij snel wegklikken :) Opeens zat windows vast...

Ik had al zo'n vermoeden, dus ik vroeg of hij de kast wilde openmaken...en jawel...de chipset was gloeiend heet...en stonk naar rook :P --> doorgebrand dusss...
Opstarten lukte daarna ook niet meer...vent kreeg een rooie kop en zei dat dit ook de eerste keer was dat hij dit bordje demonstreerde...

Misschien is het heel toevallig dat het eerste SiS735-bordje dat ik zie het begeeft...misschien ook niet...
Maar wees op je hoede! :7

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57
duzz handig om een fannetje op de chipset te zetten..hmmzz..heb iemand er nog eentje liggen???

toch vaag..hier volet ie helemaal niet warm aan ofzo...ja een beetje warmer maargoed..dazz normaal lijkt mij

Verwijderd

haha grappig

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
das een goeie grap,

maar toch bedankt :D

hondennamen.info Openscheermes.nl

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14
Op dinsdag 25 september 2001 18:11 schreef koentjuh het volgende:
duzz handig om een fannetje op de chipset te zetten..hmmzz..heb iemand er nog eentje liggen???

toch vaag..hier volet ie helemaal niet warm aan ofzo...ja een beetje warmer maargoed..dazz normaal lijkt mij
kun je gewoon een coolermaster opzetten van 25 piek hoor...
is het nog een goedkoop bordje: 189+25 :)
wel vreemd dat er geen chipsetcooler opzit :?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
huh moeten er op moederboorden tegenwoordig ook al koelers? ik heb net wat nieuws bestelt, een msi k7t266 pro-r, moet daar ook een koeler op? zo ja welke dan?

Ik heb echt een hele goeie PC.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:29

Beaves

Usque ad Finem

Op alle nieuwe mobo's zit al een vorm van koeling op de diverse chipsets want die worden steeds warmer. Dan kan ook niet anders want een chipset moet steeds sneller datastromen verwerken, krijgen steeds meer functionaliteiten etc.
Op dinsdag 25 september 2001 20:48 schreef brute51 het volgende:
huh moeten er op moederboorden tegenwoordig ook al koelers? ik heb net wat nieuws bestelt, een msi k7t266 pro-r, moet daar ook een koeler op? zo ja welke dan?
Daar zit al een actieve chipset koeler op.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 18:24 schreef Moody het volgende:

[..]

kun je gewoon een coolermaster opzetten van 25 piek hoor...
is het nog een goedkoop bordje: 189+25 :)
wel vreemd dat er geen chipsetcooler opzit :?
Chipset koelers zijn meestal onnodig en puur voor de show. Alles bij erg bruut overclocken kan het wel eens van pas kopen.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Op dinsdag 25 september 2001 20:52 schreef Beaves het volgende:

Daar zit al een actieve chipset koeler op.
* Leon kijkt op zijn mobo....
Nee hoor :?

Eeuwige n00b

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Ik heb hem wel met Chipset koeler hoor ?!

• Leon
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Op dinsdag 25 september 2001 21:00 schreef Mathizsias het volgende:
Ik heb hem wel met Chipset koeler hoor ?!
* Leon kijkt nog eens heeeeeeel goed.. :P

/pakt zaklamp er ff bij.. :)

Echt niet, en zo warm is ie nou ook weer niet :?
Heb alleen wel problemen met de USB controller, zou dat komen omdat ik een andere versie heb zonder koeler?? :? :)

Eeuwige n00b

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57
Kortom.....hoef me niet echt zorgen te maken met mijn ecs K7S5A bordje.... zo warm wordt ie nl ook weer nie... zal wle productiefoutje zijn.. :P

• Mathizsias
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Op dinsdag 25 september 2001 21:02 schreef fazer het volgende:

[..]

* Mathizsias kijkt nog eens heeeeeeel goed.. :P

/pakt zaklamp er ff bij.. :)

Echt niet, en zo warm is ie nou ook weer niet :?
Heb alleen wel problemen met de USB controller, zou dat komen omdat ik een andere versie heb zonder koeler?? :? :)
Gheheh :)

Hij zat er bij mij op en zit er bij mij op ik vind het wel best staat cool bij me andere koelers :)

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Mijne leeft nog... En die rook?
Geeft een leuk sfeertje tijdens potje cs of Q3A

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
Op dinsdag 25 september 2001 22:33 schreef DarkShadow het volgende:
Mijne leeft nog... En die rook?
Geeft een leuk sfeertje tijdens potje cs of Q3A
hehe past wel bij een flash bang..

Verwijderd

slordig hoor van die knakker

maar thanks voor de tip

Verwijderd

Denk dat dit toch echt user error was hoor , want ik heb meerdere reviews gelezen waaronder met 1400 Tbirds en de meeste reviewers vonden juist dat de chipset verbazingwekkend koel bleef onder full load dus....

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 21:02 schreef fazer het volgende:

Nee dit komt grotendeels door het merk mobo,bij MSI komt dit probleem bij div.types voor.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

Op dinsdag 25 september 2001 23:30 schreef Darkman het volgende:
Denk dat dit toch echt user error was hoor , want ik heb meerdere reviews gelezen waaronder met 1400 Tbirds en de meeste reviewers vonden juist dat de chipset verbazingwekkend koel bleef onder full load dus....
Misschien wassie het plakbandje over de koelpasta vergeten weg te halen...dan gaat het heel snel met de temperatuur!! :)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• HermeS
  • Laatst online: 16:04
Op dinsdag 25 september 2001 23:30 schreef Darkman het volgende:
inderdaad, de eerste (en enigste) review die ik compleet gelezen heb over de sis735 was van ome tom en die zei dat ook!

Dus het lijkt mij dat een fan absoluut overbodig is.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op dinsdag 25 september 2001 18:08 schreef Moody het volgende:
Misschien is het heel toevallig dat het eerste SiS735-bordje dat ik zie het begeeft...misschien ook niet...
Maar wees op je hoede! :7
En toch ga ik het bordje kopen.

Bij de way, ik heb een Ricoh-brander gehad, en dat was een kloteding die na een paar maanden niet meer wilde branden, alleen lezen, dus wees op je hoede met spullen van Ricoh! |:(

Dat soort dingen gebeuren nou eenmaal wel eens, ieder merk heeft dat. Maar om het dan op het forum hier te zetten?

Je zou haast denken dat je baalt dat je een ander bordje hebt, en het zo goed probeert te praten voor jezelf.... nee, zo ben je vast niet :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik heb ook zo'n SiS bordje, de K7S5A en bij mij zit er alleen maar een koelblokje op. Maar geen fan hoor. En hij wordt nie warm. Als CPU fan heb ik een Coolermaster die erg hard over die chip heen blaast. Misschien dat dat blokje niet goed contact maakte. :?

Persoonlijk vind ik dit bordje toch wel veel waar voor zijn geld bieden. Wat ik voor mijn KT7 RAID heb betaald, daar had ik nu een mobo + Duron 800 + 512 Mb PC133 voor.
Pagina: 1