bootable cd zonder floppy te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• gprins
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 22:35

gprins

Crtl + Alt + Del

Topicstarter
ik wil graag een bootable cd maken waar ik meer als een diskette aan oplagcapaciteit wil gebruiken

met pqmagic + ghost + Fprot + lowlevel format + norton commander 5

dit kan niet op een floppy en dan met nero branden, is er ook een andere manier

Kun je nu image van je hardeschijf er bijvoorbeeld gebruiken maar welk programma heb je er voor nodig?

Verwijderd

Ahead's Nero Burning Rom(e) 5.5.x.y is voor dit soort zaken vereist.
overigens niet schrijfbaar dan he?!
Kun je niet gewoon een bootflop gebruiken, daarin cdromdrivers gebruiken en dan toegang hebben tot de rest van de cdrom?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Beetje onduidelijke vraagstelling.
Als je een bootable cd brandt, heb je 650-2 mb vrij om erop te zetten.
Wel in 1 doen of op rw.

Volgens mij begrijp je het principe van een bootable niet helemaal, lees de manual van je software

• gprins

gprins

Crtl + Alt + Del

Topicstarter
sorry vraag aangepast

Verwijderd

Al je het perse op die manier wilt doen: maak een aparte partitie van 50MB, zet daar de spullen op, en backup de partitie met Nero (harddisk emulatie).
Wil je t normaal doen, dan wordt de cdrom in 2-en gedeeld: boot-area voor boot-images, en data area.
De gebruikelijke methode is al je programma's op het data-gedeelte te zetten, en dan een enkele ingelezen floppy-image op de boot-area.

Net als de win98 cdrom werkt dit op de volgende manier: boot-image van cdrom doet zoch voor als A:, laadt cdromdrivers en krijgt zodanig toegang tot de rest van de data, waar bv je ghost etc opstaat.

Zipdrive kopen is ook een optie!

Lees eens na op www.nu2.nu voor multiboot cdroms.

• gprins

gprins

Crtl + Alt + Del

Topicstarter
BBL the 2nd ik zal het proberen TNX :) :) :)

nadat ik dus een hd back-up had gemaak kwam dus die extra letter bij de "bootable logical drive" dit is waar ook de diskette bij staat dus nu hoef ik er geen diskettte meer in te doen maar kan ik gewoon de harddisk gebruiken en branden als boot sector
Pagina: 1