En wat is er mis met de 'windows way'?
wat is er nou beter dan zelf niet hoeven te zwoegen en het werkt gewoon in 1x? Ik gebruik linux al sinds redhat 5.2 (daar ergens), en ben na rh6.x naar mandrake over gestapt.
het idee van 'mandrake is voor dummies/newbies' vind ik dan ook geheel niet opzijn plaats. het is gewoon makkelijk, ja en? is het dan gelijk voor dummies/newbies? dat debian dat niet is wist ik dus ook allang, maar als je mdk goed wil laten draaien op jou eigen manier dan moet je ook nog wel wat in config files rond bladeren en eigen kernel bakken ofzo.. en mdk vindt dat ook helemaal niet erg als je wat veranderd wat ook met een config tooltje kan (in tegenstelling tot SuSE die met yast alles weer net zo hard terug zet, bij mij iig).
als je nu winxp installeerd ben je in 30 min klaar, en alles werkt, behalve je isa kaartjes, maar dat is zelfs een beetje logisch. dat is pas voor dummies/newbies. maar dan krijg ik daar meer een glimlach van op me smoel dan dat ik iets installeer en dan zelf nog es een paar uur moet klooien om alles werkend te krijgen (was ook mijn fout, had hostname niet goed gezet. mocht er van meneer debian geen puntjes inzetten en postfix had er daardoor geen zin in, apache ook niet, maar die kwam met een duidelijke foutmelding, dat scheelt natuurlijk ook. dat ding moet natuurlijk wel weten dat het me dyndns.org bak is. sja dan zit ik wel ff

maar kom er wel uit. en net dhcpcd ipv pump neergerot, anders mocht ik iedere ochtend om 4 uur me bak rebooten omdat pump die dhcp niet kon verversen ofzo).
ik wou ook wel eens zien waarom van die die-hard linux fratsers fijn met debian draaien, en ja, als je alles hebt geconfiged en het werkt blijft het verder ook vast wel goed, en apt-get is natuurlijk ook cool, en die updates zijn wel wat beter dan met mdk (kreeg apache niet met php werkend in nieuwste versie), daar krijg ik met mdk ook een beetje de schijt van, en van die mdk installer ook... kan daar heleboel text packages (oa gpm) en devel packages niet eens (de)selecteren en xwin vrot ie er ook altijd op, zelfs als je het niet wel (met veel moeite wel voor elkaar te krijgen, maar daar heb je dat sleutel woord 'moeite' weer

)
kortom .. in deze tijd van 'vooruitgang in technologie' vindt ik het een beetje sneu als ik zelf veel handwerk moet verrichten, terwijl andere distro's/os-en het wel zelf al kunnen.. (tm) van debian, maar beetje meer zelf initiatief had ik toch wel verwacht. en missing software is bij mij al helemaal een 'No, no'.
btw. wat ik dan niet snap is dat er bij alle andere distro's wel een pine mee is geleverd, maar bij debian weer niet. alsof die license voor andere distro's minder beperkend is
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.