[debian] pine :'(

Pagina: 1
Acties:

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:16
hela hola .. ik heb zojuist debian geinstalled, en draait allemaal wel leuk enzo .. maar als ik apt-get install pine dan kan die um niet vinden :'( en da's dus flink fucked...
maar lang leve de search van GoT en ik kon op braincells.com wel een pine 4.40 vinden.. dus die fijn gedownload, want die sources.list slikte die site voor geen meter... maar nou kan die nog niet iets van libc-ssl shit vinden ... wat is er mis met die debian lui?! nog nooit pine gebruikt voor hun mail!? sjees...
anyways .. volgens mij moet ik aan de beta meuk, maar ik heb echt geen idee nog hoe al die tools werken, en vond het al heelwat van mijzelf dat ik veel weer aan de praat heb gekregen B-) .. maar nou pine dus nog.. iemand?

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat er geen binary voor wordt gedistribueerd heeft met de licentie van de source van pine/pico te maken, niet zo zeuren en ff verder kijken dan je neus lang is. Of gewoon weer Redslet gaan gebruiken.

Quote van http://panic.et.tudelft.nl/debian/handleiding/debian22hdl.html
9.4 Compileren van pine en pico

Het zeer gebruikers-vriendelijke e-mail programma pine en de editor pico zijn speciaal, omdat die alleen in sourcecode-vorm verspreid mogen worden en door de gebruiker zelf gecompileerd moeten worden. Dat gaat vergelijkbaar met een standaard-pakketje, maar toch iets anders omdat de sourcecode niet in source-files staat maar in een .deb pakketje. Ik zal hier een procedure aangeven die op zichzelf staat (en zo min mogelijk diskruimte gebruikt), daar heb je de vorige paragraaf dus niet bij nodig.

Installeer als root eerst de nodige pakketjes met apt-get install libncurses5-dev mime-support gcc dpkg-dev fakeroot pine4-src pine4-diffs. De laatste twee komen uit de `non-free' sectie en staan dus niet op de officiële CD's; je kunt ze ook weglaten uit de apt-get regel, van een Debian FTP site downloaden en met dpkg -i installeren.

Log dan in als gewone gebruiker en ga bijvoorbeeld in /tmp staan. Geef daar het commando dpkg-source -x /usr/src/pine4/pine4_4.21-1.dsc. Dan cd pine4-4.21 en compileer met fakeroot debian/rules binary (dit kan een tiental minuten duren). Na het compileren staan in /tmp vier nieuwe .deb-pakketjes, die je (als root) met bijvoorbeeld dpkg -i *.deb kunt installeren.

Als je een zojuist gemaakt pakketje op meerdere computers nodig hebt, is er niemand die je belet ze (intern!) te distribueren; haal ze dan wel even uit /tmp weg en zet ze op een veilige plaats.

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Debian levert zelf geen pine... niet honderd procent open-source geloof ik :) 'k gebruik zelf altijd mutt.. is niet zo mooi als pine, maar werkt prima!

Voor pico (ook niet 100% opensource) hebben ze gelukkig wel een prima vervanger.. nano

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• Sjonny
wouzer:
yeah right .. als of jij die documentatie compleet doorzwoegd voordat je iets gaat installeren...
spanks voor de link anyways.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op het moment dat iets niet wil installeren.. zijn er een hoop mensen die WEL docs doorlezen.. andere stellen meteen een vraag hiero.... tja.. :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 25 september 2001 17:41 schreef Sjonny het volgende:
wouzer:
yeah right .. als of jij die documentatie compleet doorzwoegd voordat je iets gaat installeren...
spanks voor de link anyways.
Ik denk niet dat jij kan oordelen over wat wouzer ja dan wel nee doet. Maar hij heeft wel gelijk.

De eerste keren zal je de documentatie doorzwoegen. Daarna krijg je ook voor selectief lezen. M.a.w. dan weet je welke informatie voor je interessant is om het geheel werkend te krijgen.

Feitelijk toch onbegrijpelijk dat men nog altijd vaak te beroerd is om de documentatie te lezen....

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op donderdag 27 september 2001 07:58 schreef jant het volgende:

[..]

Ik denk niet dat jij kan oordelen over wat wouzer ja dan wel nee doet. Maar hij heeft wel gelijk.

De eerste keren zal je de documentatie doorzwoegen. Daarna krijg je ook voor selectief lezen. M.a.w. dan weet je welke informatie voor je interessant is om het geheel werkend te krijgen.

Feitelijk toch onbegrijpelijk dat men nog altijd vaak te beroerd is om de documentatie te lezen....
Sja, dat is de Windows Way... Het heeft ook even geduurd voordat ik me de Linux-cultuur eigen gemaakt had. Vooral het feit dat in Linux foutmeldingen ook echt wat te zeggen hebben duurde even om door te krijgen - ik was gewend om ze gewoon weg te klikken en door te gaan :)

Manfiles en andere docs lezen is trouwens ook een kunst hoor. Het staat er niet allemaal even makkelijk. Heel hoge information density over het algemeen. Een howto-read-HOWTO en een man-read man zouden ook niet echt overbodig zijn :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Sjonny
En wat is er mis met de 'windows way'?
wat is er nou beter dan zelf niet hoeven te zwoegen en het werkt gewoon in 1x? Ik gebruik linux al sinds redhat 5.2 (daar ergens), en ben na rh6.x naar mandrake over gestapt.
het idee van 'mandrake is voor dummies/newbies' vind ik dan ook geheel niet opzijn plaats. het is gewoon makkelijk, ja en? is het dan gelijk voor dummies/newbies? dat debian dat niet is wist ik dus ook allang, maar als je mdk goed wil laten draaien op jou eigen manier dan moet je ook nog wel wat in config files rond bladeren en eigen kernel bakken ofzo.. en mdk vindt dat ook helemaal niet erg als je wat veranderd wat ook met een config tooltje kan (in tegenstelling tot SuSE die met yast alles weer net zo hard terug zet, bij mij iig).

als je nu winxp installeerd ben je in 30 min klaar, en alles werkt, behalve je isa kaartjes, maar dat is zelfs een beetje logisch. dat is pas voor dummies/newbies. maar dan krijg ik daar meer een glimlach van op me smoel dan dat ik iets installeer en dan zelf nog es een paar uur moet klooien om alles werkend te krijgen (was ook mijn fout, had hostname niet goed gezet. mocht er van meneer debian geen puntjes inzetten en postfix had er daardoor geen zin in, apache ook niet, maar die kwam met een duidelijke foutmelding, dat scheelt natuurlijk ook. dat ding moet natuurlijk wel weten dat het me dyndns.org bak is. sja dan zit ik wel ff :? maar kom er wel uit. en net dhcpcd ipv pump neergerot, anders mocht ik iedere ochtend om 4 uur me bak rebooten omdat pump die dhcp niet kon verversen ofzo).

ik wou ook wel eens zien waarom van die die-hard linux fratsers fijn met debian draaien, en ja, als je alles hebt geconfiged en het werkt blijft het verder ook vast wel goed, en apt-get is natuurlijk ook cool, en die updates zijn wel wat beter dan met mdk (kreeg apache niet met php werkend in nieuwste versie), daar krijg ik met mdk ook een beetje de schijt van, en van die mdk installer ook... kan daar heleboel text packages (oa gpm) en devel packages niet eens (de)selecteren en xwin vrot ie er ook altijd op, zelfs als je het niet wel (met veel moeite wel voor elkaar te krijgen, maar daar heb je dat sleutel woord 'moeite' weer ;))

kortom .. in deze tijd van 'vooruitgang in technologie' vindt ik het een beetje sneu als ik zelf veel handwerk moet verrichten, terwijl andere distro's/os-en het wel zelf al kunnen.. (tm) van debian, maar beetje meer zelf initiatief had ik toch wel verwacht. en missing software is bij mij al helemaal een 'No, no'.

btw. wat ik dan niet snap is dat er bij alle andere distro's wel een pine mee is geleverd, maar bij debian weer niet. alsof die license voor andere distro's minder beperkend is :?

• wouzer
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 11:52 schreef Sjonny het volgende:btw. wat ik dan niet snap is dat er bij alle andere distro's wel een pine mee is geleverd, maar bij debian weer niet. alsof die license voor andere distro's minder beperkend is :?
Inderdaad.

• QuarK
  • Laatst online: 09-07 21:48
RedHat heeft zowieso al schijt aan copyright notices in source, dus ik denk dat ze ook niet moeilijk doen over binary distributies terwijl dat niet mag :+

• dop
  • Laatst online: 19-08 05:37

dop

Windows needs to reboot now

pine en pico mogen inderdaat niet als deb worden uitgedeeld
maar als diffs wel als je ff in dselect zoekt zul je de diffs wel vinden daar bij staat gelijk omschreven hoe je daar mee eenvoudig je eigen deb kan maken voor pine en pico

als je wat zoekt op het internet zullen er ook wel users zijn die toch de pico en pine deb online hebben staan

de officieele ftp's mogen dit niet

zie hier wat dselect er over zecht
pine4-diffs - Diffs to build a Debianized pine.

This package contains the Debian diffs for pine in .deb format, to make easier its downloading through already existing
methods, as in the kernel-source package. In the future, retrieving source packages could be as easy as retrieving binary
.deb packages with dselect or apt, but currently there is no such tool in the current distribution and this package is a
"real need" for many people.

Please read the README that will appear in /usr/src/pine4 after installing this package.

de genoemde readme bevat intructies over hoe de deb word verkregen

EPC Debian Gnu Linux

• Sjonny
pine werkt ook al wel nu :) maar nog niet zoals het hoort.
de ':' om mailtjes te selecteren snapt ie niet, en de 'h' voor mail headers te zien ook niet. nou had ik zelf de source van 4.40 ook nog gedownload en gecompileerd, maar daar had ik het zelfde. waarom is dit nu weer?

• QuarK
  • Laatst online: 09-07 21:48
The presence or absence of the Header Mode command is determined by the
"enable-full-header-cmd" feature-list option in your Pine configuration.
Goed lezen hoor

• Sjonny
ermm.. oja .. oeps :o
al die opties vergeten .. ehhehe.. spanks mates :)

• Mx. Alba
  • Laatst online: 22:18

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op donderdag 27 september 2001 11:52 schreef Sjonny het volgende:
als je nu winxp installeerd ben je in 30 min klaar, en alles werkt, behalve je isa kaartjes, maar dat is zelfs een beetje logisch.
Ja, maar dan moet je nog klikkieklik een heleboel standaardinstellingen veranderen. En klikkieklik is best handig, maar stel dat het het niet goed doet, hoe ga je dan terug naar hoe je het daarvoor had? Handig hè, van de tekstbestandjes voor de configuratie, dan kan je dat wat het eerst was commenten, zelfs evt met een datum erbij, en de nieuwe versie eronder schrijven. Kan je altijd backtracen.

Dan is er ook nog een groot voordeel dat alle configuratie in /etc staat, in combinatie met het feit dat je partities gewoon in je directory tree kunt hangen, zodat je al je configuratie op een aparte partitie kan zetten. Mijn bak was een keer volledig gecrasht (hardware-induced), van alles weg, maar mijn /etc leefde nog. Ff opnieuw installeren, en binnen een half uur had ik alles weer exact zoals ik het voor de crash had. Doe dat ook maar eens na met Windows.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1