Toon posts:

1,4 GHz en et draait niet lekker!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik draai sinds kort op een ABIT KG7-RAID, met een AMD TB 1,4 GHz, 256mb Kingston. Dit wordt gekoeld door een Noisecontrol Silverado, en 4 80 mm fans in een AOpen HQ08. Alles lekker ingebouwd enzovoorts, maar ik ben niet echt tevreden:

- Temperatuur zit in win2k rond de 50 graden, dan doe ik niet echt veel, en zijn alle 4 de fans aan (digidoc 5), en draait mn silverado op 10V. Volgensmij moet die temperatuur veeeeel lager kunnen, maar hoe?;
- Prestaties zijn nou ook niet echt om over naar huis te schrijven, maar dat kan ook door mn hdd komen;
- Sinds ik hierop draai heeft mijn kenwood 72x een probleem, zodra ik probeer een cd te kopieren leest ie em met clonecd even in, en zegt daarna dat er een leesfout is en gaat vervolgens hangen. WinOnCD gaat ook na verloop van tijd hangen. DMA staat aan, kabel is het ook niet, heb een amd update gedaan op die kenwood, enz enz en nog blijft het probleem. Idee?

Alsjeblieft help me, ik heb net mn computer voor 1800 zwaarverdiende guldens geupgrade en het geeft tot nu toe meer problemen dan dat ik er van profiteer!
Voor verdere specs, hieronder :) bvbd *D

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 14:29
Weet je zeker dat je heatsink goed contact maakt met de proc? Dat is hhet enige wat ik kan bedenken. volgens mij geeft die ATA-66 schijf geen vertraging. ATA100 is toch te snel om velledig te worden benut.

Verwijderd

Topicstarter
Die maakt perfect contact met de proc, kan een beetje heen en weer maar dat hoort zo... ik heb dr ook noggus artic silver II tussen zitten, wassik vergeten te zeggen :)

Verwijderd

Heb ook een amd 1400, had eerst ook coolprobs, heb er zelfs eentje opgebrand, maar nu zit in aan 39graden w2k en 43graden Quake3.
Heb een Orb Dragon 3 nu. En ik weet dat er hier al veel kritiek op geweest is, maar het is de enige cooler die ik tot nu toe vond die em zo cool houdt.
Vroeger ging ie 53 in w2k en 62 in Q3.
Ben dus zeeer tevreden over die Orb.
Wel wat lawaaierig... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 18:02 schreef sniper het volgende:
Heb ook een amd 1400, had eerst ook coolprobs, heb er zelfs eentje opgebrand, maar nu zit in aan 39graden w2k en 43graden Quake3.
Heb een Orb Dragon 3 nu. En ik weet dat er hier al veel kritiek op geweest is, maar het is de enige cooler die ik tot nu toe vond die em zo cool houdt.
Vroeger ging ie 53 in w2k en 62 in Q3.
Ben dus zeeer tevreden over die Orb.
Wel wat lawaaierig... :)
Daarom heb ik ook die silverado genomen, die is lekker stil :z
En ik wil eerst is proberen er wat van te maken met die silverado, dat ding was niet goedkoop :(

Verwijderd

bent zeker wat amd/via of combinatie daarvan drivers vergeten te installeren

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 18:06 schreef Darkman het volgende:
bent zeker wat amd/via of combinatie daarvan drivers vergeten te installeren
via servicepack die erbij werd geleverd op cd geinstalleerd... versie 4.31 ofzo :? Waar kan ik dan AMD/VIA drivers downloaden?

Verwijderd

Topicstarter
verder niemand? :'(

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
waarom heb je in godsnaam een 1.4 ghz en een rivatnt1????
KOOP EEN NIEUWE VIDEOKAART! (HINT HINT HINT)

check www.viatech.com es voor nieuwe drivers

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 16:51 schreef -OverSoft- het volgende:
waarom heb je in godsnaam een 1.4 ghz en een rivatnt1????
KOOP EEN NIEUWE VIDEOKAART! (HINT HINT HINT)

check www.viatech.com es voor nieuwe drivers
als ik het geld had zou ik er meteen een Asus V8200 GF3 DLX intrappen >:)

Verwijderd

Topicstarter
dankdankdankdankdankdankdankdankdankdankdankdankdankdankdank
:*

Verwijderd

Topicstarter
Hmz... bovenstaande FAQ geraadpleegd en ben dr niet veel op vooruitgegaan... verder iemand een idee?

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Geen Abit bordje meer kopen! Klinkt lullig maar al ga je een paar searches doen op internet krijg je toch wel iets te vaak (voor mij iets te vaak dan) de boodchap te horen dat Abit niet altijd even stabiele bordjes levert!

A.

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik hoor idd wellus wat over die abitbordjes... maar dit heeft volgensmij niet zozeer iets met stabiliteit te maken, maar meer iets van geklooi met drivers ofzo :?

• Aphex
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-11-2025
probeer je systeem eens te lopen met zo min mogelijk...eg. psu,vidcard,hdd,cdrom,floppy en kast open en disable alle opties zoals raid en onboard sound,usb etc.

en dan langzaam opbouwen indien stabiel...

PC specs

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Heb zelf eerst ook een Abit bord gehad...veel gekloot en toen gewoon Asus gekocht....>> stable as a rock!

A.

Verwijderd

Mijn broer heeft pas ook een AMD Athlon 1,4 gekocht,
gewoon zelf samengesteld en door de winkel inelkaar laten knutselen, maar hij is al 60C alsie in wondows werkt, maar alsie gaat gamen wordt de temperatuur niet hoger.....

is het dringend nodig om er een andere cooler in te zetten?
weet niet wat er nu inzit...

:?

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
kijk dan!
Pagina: 1