Toon posts:

Muziek profi laten klinken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jow luitjes
Ik ben bezig een eigen CD te mixen, met zelfgemaakte nummers (madtracker).
Nu heb ik dus een wavje van heel veel MB, en ik vroeg me af, wat kan ik daar nog voor effectjes overheen gooien (ik heb cool edit pro) om het allemaal wat 'echter' te laten klinken? Reverb, echo, hard limiting, ??? (zijn er professionals in de zaal? :P)
ps. het gaat om jazzy jungle/dnb
tnx alvazt :)

Verwijderd

Waarom gebruik je niet SOundForge erbij met de DirectX plugins... kan je leuke dingen doen

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik vind het zelf vaak helemaal nix, maar je kunt heel veel experimenteren met compression. dat wordt heel veel gebruikt bij muziek die je op de radio hoort, en misschien wel bij vrijwel alle muziek (zoveel weet ik er net niet van). moet je maar eens wat experimenteren met vrij heftige compression instellingen, misschien vindt je daarmee wat je zoekt...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
persoonlijk vind ik compression nooit mooi klinken, maar ik gebruik 't toch voor m'n zelf gemixede CD's, omdat de verschillen in volume minder duidelijk te horen zijn

verder zou ik er niet veel mee doen, vaak klinkt 't er alleen maar slechter door

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:56
Op dinsdag 25 september 2001 17:38 schreef Flat© het volgende:
persoonlijk vind ik compression nooit mooi klinken, maar ik gebruik 't toch voor m'n zelf gemixede CD's, omdat de verschillen in volume minder duidelijk te horen zijn

verder zou ik er niet veel mee doen, vaak klinkt 't er alleen maar slechter door
je moet het ook zo toepassen dat je niet hoort dat je compressie wijd open staat, maar dat het er wel vetter door gaat klinken...

haal bij b.v. house, eerst een compressie over basslijntjes, over de hi-hats enzo,
mix ze doormekaar
gooi er uiteindelijk nog een keer compressie overheen (wel subtiel houden)
dan blijft alles lekker in balans, en klinkt het echt vetter
(bij mij althans :P )

verder lichte revebs over geluidjes, delays gebruiken op melodietjes...

per kanaal alle tonen wegfilteren die niet gebruikt worden..
(kweet niet of dat kan met die tracker die je gebruikt...

ennnnnn... post ff een .ogg of .mp3, we willen meeluisteren :)

//

Verwijderd

Topicstarter
was ik wir
probleem is dat ik dus in die tracker idd NIET per kanaal een equalizer of compressor heb (alleen wat echo en phasers enzow), dus dan zou ik al per kanaal een wav moeten outputten en die weer editen, daarna weer aan elkander plakz0rren... maar daar ben ik iets te lui voor vrees ik (zo'n 16 kanalen per nummer, 11 nummers, ik denk ook niet dat mijn arme hd'tje al die wavjes trekt bedenk ik me nu)
voor mijn volgende cd schaf ik wel een paar synths en cubase aan ofzow ;)
ps. is soundforge gratis?
en ik zal nu ff een mp3tje uppen van wat ik tot nu toe heb..
moment

• man-o-script
Op dinsdag 25 september 2001 17:47 schreef Baz_ het volgende:
was ik wir
probleem is dat ik dus in die tracker idd NIET per kanaal een equalizer of compressor heb (alleen wat echo en phasers enzow), dus dan zou ik al per kanaal een wav moeten outputten en die weer editen, daarna weer aan elkander plakz0rren... maar daar ben ik iets te lui voor vrees ik (zo'n 16 kanalen per nummer, 11 nummers, ik denk ook niet dat mijn arme hd'tje al die wavjes trekt bedenk ik me nu)
voor mijn volgende cd schaf ik wel een paar synths en cubase aan ofzow ;)
ps. is soundforge gratis?
en ik zal nu ff een mp3tje uppen van wat ik tot nu toe heb..
moment
meeluisteren is altijd leuk :)
is ook makkelijker om tips te geven dan...

soundforge is niet gratis nee >:) :P
(is van www.sonicfoundry.com)

verder is er dan cooledit maar die had je al dacht ik :?

soundprobe2 is ook wel leuk...
(www.soundprobe.com)

ziet er wel vet uit iig...
Afbeeldingslocatie: http://www.soundprobe.com/im/sp2shotb.gif

//

Verwijderd

Topicstarter
wow ziet er idd vet uit :)
ik ben nu het mp3tje naar een ftp aan het uploaden met lekkere bandwidth :)
maar ik moet nu weg dus lieve sagte sju gaat strax ff de url posten (tnx!)
maaaajz

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

k hier is lieve sju ;) met de url en ik hoop dat jullie er wat aan hebben en dat jullie sagte baz kunnen helpen met zijn problemen :P

bitplane preview

blaat? BLAAAAAAAAT!

• flat
  • Niet online
HIJ'S VET!!!

heb je ook die nummers zelf gemaakt man? die kunnen wat mij betreft zo op white-label uitkomen, en ik zou ze nog kopen ook.

deze gaat (met jouw toestemming natuurlijk) op CD, wil 'm graag aan wat mensen laten horen!

echt lekkere muziek hoor, ik vraag me trouwens wel af of het nodig is deze muziek te mixen. volgens mij zijn ze allemaal "sterk" genoeg om ze los achter elkaar te zetten.

nog een tipje: iets meer hoge tonen ofzo, klinkt een klein beetje mat.

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Bigs
  • Niet online
Goed gebruik van stereo maken is ook belangrijk, dan krijg je veel meer 'ruimte' in het geluid en dat kan soms best een hoop schelen.

• man-o-script
Op dinsdag 25 september 2001 22:49 schreef Bigs het volgende:
Goed gebruik van stereo maken is ook belangrijk, dan krijg je veel meer 'ruimte' in het geluid en dat kan soms best een hoop schelen.
klopt, ik denk dat dat met een tracker ook niet al te eenvoudig is :?

heb hem net ook geluisterd! erg vet or! :)

alleen vind ik het 3e(? niet zeker) nummer een beetje 22Khz klinken eerlijk gezegd, tenminste de (break)beats dan...

en het vrouwenstemmetje aan het begin mag wat delay/reverb over :)

verder kan het van mij ook zo geperst worden,
valt weinig op aan te merken...

//

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Ik heb er even op de Q en D (lees Quick en Dirty) methode een stukje gerommeld met het origineel... dan klinkt het zo [edit] Mijn nederige excuus maar ik had mijn webruimte ff nodig... dus sorry...

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik raad aan om Reason te gaan gebruiken.

Van de makers van Rebirth.

Ik gebruikte ook een hele tijd Madtracker, maar als je Reason hebt geprobeerd wil je niks anders meer!

Tis wel ff wennen met sequencer enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 22:47 schreef Flat© het volgende:
HIJ'S VET!!!

heb je ook die nummers zelf gemaakt man? die kunnen wat mij betreft zo op white-label uitkomen, en ik zou ze nog kopen ook.

deze gaat (met jouw toestemming natuurlijk) op CD, wil 'm graag aan wat mensen laten horen!

echt lekkere muziek hoor, ik vraag me trouwens wel af of het nodig is deze muziek te mixen. volgens mij zijn ze allemaal "sterk" genoeg om ze los achter elkaar te zetten.

nog een tipje: iets meer hoge tonen ofzo, klinkt een klein beetje mat.
bedankt :D
je mag em best op cd zetten, graag zelfs! zou ik wel ff wachten tot de hele mix af is trouwens (dat zal ik ook wel ff posten)
de hoge tonen zijn idd een beetje onduidelijk, maar ik denk dat dat door de mp3 encoder komt, zal volgende keer even een andere proberen.
Op dinsdag 25 september 2001 23:12 schreef man-o-script het volgende:

[..] (over stereo)

klopt, ik denk dat dat met een tracker ook niet al te eenvoudig is :?

heb hem net ook geluisterd! erg vet or! :)

alleen vind ik het 3e(? niet zeker) nummer een beetje 22Khz klinken eerlijk gezegd, tenminste de (break)beats dan...

en het vrouwenstemmetje aan het begin mag wat delay/reverb over :)

verder kan het van mij ook zo geperst worden,
valt weinig op aan te merken...
tnx voor het commentaar :)
en Bigs, stereo is heel makkelijk wat breder te maken, zal ik ook ff doen.
man-o-script: ik weet niet pcies welk vrouwenstemmetje je bedoeld, kan me niet herinneren dat ik zoiets er in heb gestopt (tis de bier he :P), op welke minuut is dat?
Op woensdag 26 september 2001 09:45 schreef Wouter17 het volgende:
Ik raad aan om Reason te gaan gebruiken.

Van de makers van Rebirth.

Ik gebruikte ook een hele tijd Madtracker, maar als je Reason hebt geprobeerd wil je niks anders meer!

Tis wel ff wennen met sequencer enzo :)
Jah inderdaad, ik heb een tijdje de demo gebruikt, maar de volledige versie is zo DUUR!
Fruityloops vond ik ook wel leuk trouwens, is ook wat goedkoper... maar ik blijf voorlopig toch nog maar ff tracken, vind ik toch het duidelijxt en fijnst :)

Ik ga dus weer posten alstie af is, tips over het geluid zijn nog altijd welkom!

:Y)
Pagina: 1