Divx & MP3 & GBA

Pagina: 1
Acties:

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is het mogelijk om DivX / MP3 / etc. te doen op een Game Boy Advance als je zo'n flash card maker hebt ?

Vriendjes beweren van wel, ik (als tweaker >:) beweer dat het niet kan, te weinig processorkracht)

Wat zeggen jullie ?

• P.B.
  • Niet online
Ok misschien MP3 maar dan heeele slechte kwaliteit met veel ruis.

Verwijderd

DivX zeker niet lijkt me, daar is dat schermpje gewoon niet goed genoeg voor... Mp3... naah lijkt me ook stug omdat je ook een player zou moeten hebben (inladen) enzo.

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

MP3 kan ja, met een speciaal apparaat (heel lelijk :P ) wat je in de cartridge slot moet steken, je kunt ook films bekijken, maar geen DivX formaat. Er circuleert wel ergens een Matrix promo die je met behulp van de flashlinker kan bekijken, is wel 8-)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

jah,
ik kan het,m
ik heb de gameboy very fucking advanced,
mijn gameboy heb een 19" scherm, met een mooie maranzt DVD speler en 5.1 versterkertje met een mooi boxensetje erbij. loopt
op 13 Ghz met 128 Gig DDR die draait wel lekker Divxjes ja

• P.B.
  • Niet online
Hoelang zal zon filmpje zijn, en hoe is de kwaliteit ?
Op dinsdag 25 september 2001 16:58 schreef D³ het volgende:
MP3 kan ja, met een speciaal apparaat (heel lelijk :P ) wat je in de cartridge slot moet steken, je kunt ook films bekijken, maar geen DivX formaat. Er circuleert wel ergens een Matrix promo die je met behulp van de flashlinker kan bekijken, is wel 8-)

• P.B.
  • Niet online
LOL
Op dinsdag 25 september 2001 17:00 schreef Koeschaap het volgende:
jah,
ik kan het,m
mijn gameboy heb een 19" scherm, met een mooie maranzt DVD speler en 5.1 versterkertje met een mooi boxensetje erbij. loopt

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op dinsdag 25 september 2001 17:04 schreef prenobe het volgende:
Hoelang zal zon filmpje zijn, en hoe is de kwaliteit ?
[..]
Het is geloof ik mogelijk om hele films te gebruiken, deze lui zitten erachter: http://www.4xtechnologies.com/ . Kwaliteit zal wel niet geweldig zijn maar ja das niet zo gek :)

Matrix promo kan je hier halen: http://silvagni.free.fr

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• P.B.
  • Niet online
heb je een plaatje ?
Op dinsdag 25 september 2001 16:58 schreef D³ het volgende:

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Op de gbadev mailinglist is deze discussie al gevoerd. Het komt er op neer dat de GBA waarschijnlijk niet in staat is om een 128Kbit mp3 af te spelen. 24kbit zou mischien wel kunnen, maarja is wel slecht kwaliteit :)
De 4x engine comprimeerd niet al te zwaar dus dan kan je filmpjes spelen. Die matrix trailer is 8Mbyte en duurd gok ik zo'n 2 minuten. Maar het ziet er best goed uit! Het geluid is wat minder van kwaliteit

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• P.B.
  • Niet online
Hoesnel is de processor op de GBA?

• P.B.
  • Niet online
kick

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

De GBA heeft een 32-bit ARM processor op 16 Mhz.
Geen cache, niet nodig vanwegen de snelheid van het interne geheugen.
32Kb intern geheugen.
96Kb intern video geheugen.
256Kb extern geheugen.

Rom timings zijn op dit moment 240-120 ns, DWZ eerste byte die je leest kost je 240ns, elke daaropvolgende 120ns. De cart's maken gebuik van een 16bits bus.
Zie www.gbadev.org

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

Komt bij dat de samples op de GBA 8-bits zijn, dus MP3 afspelen kán wel, maar supermooi zal het niet klinken behalve als je de MP3's al speciaal voor de GBA encodeert. De GBA is snel genoeg om MP3 te decoderen in elk geval. Maar goed, erg interessant is het niet...een RIO is even duur ;)

Een MODplayer hebben we intussen wel gemaakt voor de GBA, das tenminste bruikbaar voor onder spellen. En gewoon weer ouderwets tracken op de PC om muziek te maken!

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 17:14 schreef D³ het volgende:

[..]

Het is geloof ik mogelijk om hele films te gebruiken, deze lui zitten erachter: http://www.4xtechnologies.com/ . Kwaliteit zal wel niet geweldig zijn maar ja das niet zo gek :)

Matrix promo kan je hier halen: http://silvagni.free.fr
Ik schop deze oude ff omhoog omdat ik er nog een vraag over heb. Is t iemand gelukt om het genoemde matrix filmpje af te spelen?? Als ik m er namelijk probeer op te zetten zegt ie dat ie te groot is :'(, anybody??

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
films op GBA veeeeet :9~ ;)
Heb binnenkort zo'n flasher en films/mp3 erop zou natuurlijk wel héél gaaf zijn.. :P

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 20:33
Op zaterdag 08 december 2001 23:27 schreef Bandiet het volgende:
Ik schop deze oude ff omhoog omdat ik er nog een vraag over heb. Is t iemand gelukt om het genoemde matrix filmpje af te spelen?? Als ik m er namelijk probeer op te zetten zegt ie dat ie te groot is :'(, anybody??
Geen problemen hier met een 128mbit-pro kaartje. Het ziet er nog goed uit ook.

Verwijderd

Op zondag 09 december 2001 00:00 schreef devv05 het volgende:
films op GBA veeeeet :9~ ;)
Heb binnenkort zo'n flasher en films/mp3 erop zou natuurlijk wel héél gaaf zijn.. :P
Hoe duur kost zo'n flash geval? En waar kan je dat bestellen?

Verwijderd

zo'n dingtje kost al snel 300 piek.
Ik vind dat zelf dus te duur, want ik ken mezelf wel. Als ik dat koop, dan koop ik dus nooit weer een spel in de winkel voor m'n GBA.
Dat vind ik zelf dus zonde, want anders krijgen die arme programmeurs ook geen zakcentje meer :P

Verwijderd

divx op de gba is wel mogelijk, lage framerate dat wel... maar toch check dit maar ff
http://milhouse31.multimania.com/

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik krijg dat filmpje er ook niet op. Zeg dat stomme programma dat het te groot is. Weet iemand hoe ik het op de Flash rom krijg?

Het is 128Mb en er staat niks op dus ik kan niet te weinig ruimte hebben.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

er zou toch ook een TV-Tuner met video ingang voor de GBA komen :? weet iemand hier meer van >:)

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58

T-8one

take it easy, take a sisi

ken dit nou echt of loopt iedereen hier elkaar nou een beetje te begekken?

want als dit echt kan ga ik denk ik ook maar ff zo'n flash card aanschaffen. Wie weet een site waar ik die flashcards kan bestellen?

zo wel B-) zijn om op je GBA beetje filmpjes te kijken in de trein ofzow.
ken dit topic meteen door naar gadgets.

BTW voor de gamegear van sega was toen wel zo'n tv tuner te koop dus zal er misschien voor GBA ook wel komen het blijkt in ieder geval wel dat zoiets mogelijk is.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Verwijderd

Op Tuesday 25 September 2001 17:00 schreef Koeschaap het volgende:
jah,
ik kan het,m
>:) alleen wat minder mobiel he lol maar zeker een stuk beter :)

• Alpha-sphere
Heeft echt niemand enig idee hoe je die matrix filmpje op de flash rom moet zetten als het prog een incorect filesize error aangeeft.

• Alpha-sphere
Op zondag 09 december 2001 21:56 schreef Yilkee het volgende:
Ik krijg dat filmpje er ook niet op. Zeg dat stomme programma dat het te groot is. Weet iemand hoe ik het op de Flash rom krijg?

Het is 128Mb en er staat niks op dus ik kan niet te weinig ruimte hebben.

Pagina: 1