Koe op pc school via diskette.

Pagina: 1
Acties:

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Hallo, ik doe MBO ICT niveau 4 en ben 1e jaars. Nu is het zo dat wij op dinsdag (vandaag) 2 uur les hebben in Office, oftewel 2 uur lang teksten overtypen in Word. Nu dacht ik dat ik dan netzogoed RC5 kan laten draaien, maar die pc's hebben geen internet. Nu dacht ik als ik dan de bestanden op mijn gedeelte van de hd zet (8mb), dan kan ik hem dus mooi laten lopen, alleen hoe doe ik dat met de buffers?

Juist

Verwijderd

Ok, dan vertrouw ik erop dat je hem ook maar die 2 uur hebt aanstaan. (Als je dat niet doet kan dat gevolgen hebben voor je studie die je niet wil weten).

Fetch even wat blokjes op je eigen pc op een nieuwe dnetc install in een andere directory dan je standaard directory. Als je dat op je standaard dnet install doet, dan kan het wezen dat je dezelfde blokjes 2 keer doet.

Kopiëer daarna de dnetc.exe, de dnetc.ini, de versgefetchde buff-in.rc5 naar de flop, copy vanuit je flop die bestandjes naar je hd ruimte, klik de dnetc.exe aan.

Sluit hem na afloop van die twee uurtjes af, copy het hele zaakje weer terug (dus ook de inmiddels aangemaakte buff-out.rc5. Flush hem pas als je thuis bent.

Veel succes.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
je kunt ook thuis d.m.v. e-mail blokjes naar je toe laten mailen en deze kun je zelf ook weer verzenden.

Meer info is vast wel op de distributed.net site te vinden.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Je kunt je buff-out en buff-in swappen met een diskette. Dan haal je een buff-in van een compu met internet (dit moet wel een buff-in zijn die je niet ook met de client op die compu cruncht) en die zet je dan in je map en als je dan wilt gaan flushen kopieer je je buff-out naar de diskette die je dan weer via de pc met internet flusht (ook hier weer in de gaten houden dat je niet de buff-out van de client op die pc gebruikt).
Let op: je moet de buff-out in je map op school wel weer vervangen door een lege buff-out, dus maak een kopie van je lege buff-out of id.
Misschien is er nog een makkelijker oplossing, maar dit moet in principe werken. B-)

OK Lowlander was me duidelijk voor. :7

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 08:56

Servowire

prutser:~#

Ik heb een keer mijn hele school geassimileerd...

kreeeg er vette problems mee met de directie..

maar ik had wel 3000 wu's per dag... :D

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Let op: je moet de buff-out in je map op school wel weer vervangen door een lege buff-out, dus maak een kopie van je lege buff-out of id.
Gewoon buff-out.rc5 WISSEN, de client maakt zelf weer een nieuwe aan zo gauw er een pakketje klaar is :)
Nog makkelijker dus !

• gp500
  • Niet online
GEwoon eccp op een siskeete installeren werkt ook nog prettig geen fetchen van blokjes

• crisp
  • Laatst online: 01:12

crisp

Devver

Pixelated

Gewoon koe laten grazen van floppy; als je 'm goed instelt schrijft 'ie alleen naar de flop als er een pakketje klaar is.

Intentionally left blank

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Oke, sorry dat ik niet geantwoord heb, maar het inet deed het gister niet goed. Hier is wat ik ga doen.

Ik download op mijn pc de koe en pak hem uit naar diskette. Nu kopier ik mijn dnetc.ini naar de diskette. Ik laat de koe vanaf de diskette draaien, zodat hij pakketjes gaat downloaden. Nu neem ik de diskette mee naar school en copier de diskette naar mijn stukje van de hd. Nu start ik de koe. Als ik klaar ben copier ik alles van de hd terug naar de diskette, en als er genoeg in de buffer out zit, dan flush ik hem thuis.

Zijn hier nog op/aanmerkingen op? Dan hoor ik het graag.

PS, ik laat hem dus alleen die 2 uur draaien.

Juist

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Je hoeft niet alles naar je harddisk te kopieren en dan weer terug naar de flop.
Als je de }:O .exe file gewoon vanaf floppy opstart, kan je na het afsluiten van de PC de flop er gewoon uithalen en heb je je harddisk niet nodig.

Succes en probeer eens met je systeembeheerder te overleggen of je ze niet allemaal mag infecten (of over een maand of 2, als je hem wat beter kent!).

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Oke, het kan dus wel direct vanaf de flop, maar ik maak ook altijd back-up'je van de bestanden op een flop, maar dat kan dus wel na die tijd.

Juist

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:23
Als je een diskette hebt met daarop de dnetc.exe en dnetc.ini, en daarnaast een buff-in heb je genoeg. Deze kun je of op de HD zetten of dnetc gewoon van flop opstarten. Als je weggaat hoef je alleen de buff-out mee te nemen, en te flushen op een andere PC met internet (of evt opsturen via e-mail)

[removed]

Verwijderd

heb je geen persoonlijke harde schijf, dan zet je hem daarop en koppeling in je startmenu, en dan start ie op elke pc waarop je inlogt.

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Dit is mijn laatste vraag daarna ben ik er klaar voor!

Zal ik de prefered block size heel klein zetten? (iets van 2), zodat hij sneller klaar is met 1 pakketje.

Juist

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:23
Kun je doen, ligt er een beetje aan op wat voor PC je zit en hoevaak. Als je vaak erachter zit en ook steeds bij eenzelfde PC kun je die net zo goed hoog laten staan. Als het niet zo vaak is of vaak op verschillende PC's(kan zijn dat ie dan een andere core gebruikt, en dan begint ie iedere keer opnieuw met hetzelfde packet) zou ik hem klein zetten.

[removed]

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 17:25 schreef redwing het volgende:
Kun je doen, ligt er een beetje aan op wat voor PC je zit en hoevaak. Als je vaak erachter zit en ook steeds bij eenzelfde PC kun je die net zo goed hoog laten staan. Als het niet zo vaak is of vaak op verschillende PC's(kan zijn dat ie dan een andere core gebruikt, en dan begint ie iedere keer opnieuw met hetzelfde packet) zou ik hem klein zetten.
Zit er maar 2 uur in de week achter, en het zijn P3 450 met 64 mb

Juist

Pagina: 1