Toon posts:

Hoe een object draaien in photoshop

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe een object draaien in photoshop

ik heb een zelf getekend figuurtje en dat wou ik graag 138 graden draaien naar links maar hoe ? .. en dan bedoel ik nie canvas draaien enkelt het fig zelf ?

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-03 14:16

DeFeCt

je wéét toch

ctrl-t

Flickr

Verwijderd

free transform... beetje verder kijken dan je neus lang is

Verwijderd

ja annemieke aardige mensen zijn hier niet te vinden, daarom hier een beetje normaal antwoord;

maak een selectie van het object (zorg wel dat het in een apparte layer staat) en druk vervolgens inderdaad CTRL + T ( = free transform ). Nu kan je de selectie bewerken.

Je kan hem schalen, maar ook roteren zoals jij wilt. Het roteren gaat als volgt; je gaat met de muis op een hoekpunt staan en beweegt de cursor nu iets naar buiten toe. Je ziet nu een gekromt pijlte wat inhoud dat je het object kan draaien als je met de muis klikt. Doe dit, en zie daar, ja kan het object vrij draaien.

Als je hem een specifiek aantal graden wil draaien, maar dan de selectie, druk CRTL + T en in Photoshop 6 zie je nu een invoerveldje boven aan staan waarin je jouw waarde kan ingeven. Met een druk op de enter toets is de rotatie gedaan.

Als je klaar bent met een vrije tranformatie moet je even op enter drukken en voila......

Suc6!!!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op dinsdag 25 september 2001 17:40 schreef ivy het volgende:
ja annemieke aardige mensen zijn hier niet te vinden, daarom hier een beetje normaal antwoord;
Geen aardige mensen? Zulke vragen zijn echt zo simpel, dan is een antwoord als CTRL+T toch genoeg. Damn.
Je moet mensen niet stimuleren om elke vraag die ze hebben gelijk hier te posten (wat je dus doet door op elke vraag, hoe stom ook, zo'n hele uitleg te posten).
No flame intended..

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 14:30

waxle

Schavuit & Schobbejak

* waxle voelt iets opkomen.. het is....
en AHA-erlebnis!
W&G is geen forum voor newbie-vragen. Iedereen heeft het moeten leren en het is normaal dat je dat energie/tijd kost. W&G dient voor iedereen interessant te blijven en daarom wordt er een zeker niveau vereist als het om de topics gaat. Mocht je een topic willen openen zorg dan dat je allereerst de search van GoT hebt gebruikt en dat je ook op internet hebt gezocht. Kortom, steek zelf tijd in je probleem, naast het feit dat het minder irritatiedrempel-overschrijdend werkt bij vaste bezoekers, leer je er zelf ook veel meer door.
No offence; maar bovenstaande vraag is ongeveer het eerste wat je van Photoshop leert nadat je erachter bent gekomen dat je de applicatie met een dubbelklik op het welbekende oogje... ik krijg het gevoel dat steeds meer mensen eerst beginnen te brullen voordat ze op F1 drukken.

Cursussen Photoshop zijn overal te krijgen; het heeft er nl. niks mee te maken of men hier aardig is ( wij zijn de aardigste afdeling van GoT, btw :) )maar meer of het zin heeft om de toch al overloade servers te belasten met domme vragen. Forumvervuiling noemen we dat.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-04 10:59
En waxle heeft me al het werk uit handen genomen voor een closemessage.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.