Ik heb een relaiskaartje geklust om via de printerpoort 8 relaisjes te schakelen als ik bit 0 t/m 7 op de parallele poort hoog (1) maak. Onder DOS lukt mij dit wel, maar onder FreeBSD heb ik geen idee hoe ik dit aan moet pakken.Wie kan mij verder helpen ??
Verwijderd
Hoe bedoel je? vanuit een programmeertaal of vanuit shell? Als je het vanuit de shell wilt doen, moet je denk ik zoals in linux iets als
doen.
Vanuit een programmeertaal van het zelfde laken een pak, je opent de poort als een file om in te schrijven en dan doe je je ding. Er zijn vast ook wel commando's om een specifieke poort aan te sturen.
code:
1
| echo "128" > /dev/ttyP0 |
doen.
Vanuit een programmeertaal van het zelfde laken een pak, je opent de poort als een file om in te schrijven en dan doe je je ding. Er zijn vast ook wel commando's om een specifieke poort aan te sturen.
Verwijderd
dan? wanneer? wil je alsjeblieft ietsje specifieker zijn?Draakmans wrote
bij mij doet het systeem dan niks meermijn shell komt niet terug zegmaar .. hoe zou dat komen ?
als ik echo "12" > /dev/ttyp0 geef, dan lijkt het alsof hij erin blijft hangen... ^C werkt dan ook niet meer
was een echt niet voldoende
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()