Toon posts:

@home met com21 knippert oranje, en brandnietgroen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Precies zoals ik het hierboven zeg,

Monteur is vandaag geweest (eindelijk) en het is aangesloten. Linkerlampje brand groen, rechterlampje brand groen, maar het 2e lampje van rechts knippert oranje (veranderen van frequenties :? ) en vervolgens oranje-groen-uit (zwaaien over het netwerk :? ).
Ze zeggen dat het probleem ergens bij zo'n knooppunt zit, hoelang duurt dit?

groet,

Arjo

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Oranje is geen signaal.
Waar woon je ?

Verwijderd

Topicstarter
aadorp, hij krijgt wel signaal, hij is retourgeschikt, hij krijgt alleen niet goed contakt met zo'n station...... moeilijke naam van 3 letters, ze denken dat het daar aan ligt....

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:02

Hoicks

Techno!

Kan je modem niet online komen.

meest linske lampje = vebrinding met je bak.
meest rechtse = power
die daarnaast = status online/offline

• PolarBear
  • Niet online
Op dinsdag 25 september 2001 16:26 schreef arjo_kamp het volgende:
moeilijke naam van 3 letters, ze denken dat het daar aan ligt....
HCX
Op dinsdag 25 september 2001 16:26 schreef arjo_kamp het volgende:
aadorp, hij krijgt wel signaal, hij is retourgeschikt, hij krijgt alleen niet goed contakt met zo'n station......
Off, Amber, (0 to 20
minutes typical)
Hunting for a downstream signal.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Na de installatie had ik hetzelfde. Ergens bij een knooppunt bij mij in de buurt moest nog iets omgezet worden. Mij werd gegarandeerd dat dat binnen 48 uur het geval zou zijn, en dat was ook zo.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• PolarBear
  • Niet online
Waarschijnlijk het retourpad.

Verwijderd

Topicstarter
laten we het hopen, onze buren hebben het nou al 7 dagen.... Ik heb gebeld, en ze zouden vanmiddag een monteur sturen naar het beruchte "HCX" punt.
Wat houdt nu precies een "HCX" punt in?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:43

Kettrick

Rantmeister!

Ben je niet aan het beta-testen ?

het duurde bij mij nl. 3 weken :(

Verwijderd

Topicstarter
nee, maar wij zijn wel de eersten bij ons in "het dorp".

hoe zit trouwens die restitutie regeling bij @home?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:43

Kettrick

Rantmeister!

Op woensdag 26 september 2001 08:39 schreef arjo_kamp het volgende:
maar wij zijn wel de eersten bij ons in "het dorp".
@home kennende gaat het dan nog wel ff duren :Z

Verwijderd

Topicstarter
khoop het niet :'(

en restitutie, ik hoorde iets van 3 dagen?

Verwijderd

wij hebben exact hetzelfde probleem gehad...dit heeft ongeveer een half jaar geduurd voordat ze het eindelijk klaar hadden!
Er zijn verschillende mensen van @home geweest in deze tijd, maar niemand die wist hoe dit nou kon |:(
Na een half jaar deed 'ie het opeens, en niemand die wat had veranderd ofzo, zomaar opeens! @home en wij stonden voor een raadsel, maar het werkt nu wel!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

is het niet gewoon zo dat de monteur in de kabelkast in je straat de knop zo om moet zetten voor jou dat je niet alleen kunt ontvangen, maar ook verzenden :? dat was het bij ons ook, duurde twee dagen en toen deed ie het :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• AtHomer
  • Niet online
http://modemled.cjb.net is een handige site bij dit soort problemen. :)

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• PolarBear
  • Niet online
Op woensdag 26 september 2001 10:30 schreef AtHomer het volgende:
http://modemled.cjb.net is een handige site bij dit soort problemen. :)
Is anders dan @Home kabel modem.

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Nou daar komt ie dan:
@home komt bij mij de hele handel aansluiten... hij doet vanalles, stelt alles in, niks... de modem kan zich niet aanmelden. "Ligt aan de kabel, ik stuur iemand". 2 dagen later: "tring" :) De monteur... hij fixt alles en hij vraagt: "waar is de modem ?!?" Blijkt de monteur die weer mee te hebben... AAAAAHHHH :(

Komt de @home-homo na een maand (!!!) weer langs en nog werkt ie niet... nu bleek er in een verdeelkast een kabel los te hangen :( Dus ik denk dat dat bij jou ook het geval is...

Maar na 50 telefoontjes (gewoon om de twee dagen bellen, deed ik ook, gewoon echt kwaad worden dat helpt ;)) en een mailtje of 10 heb ik dan nu eindelijk internet... maar @home... bedankt ! (NOT)

RJ

Geniet maar tweak met mate

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 19:31

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op woensdag 26 september 2001 12:00 schreef RJ het volgende:
Nou daar komt ie dan:
@home komt bij mij de hele handel aansluiten... hij doet vanalles, stelt alles in, niks... de modem kan zich niet aanmelden. "Ligt aan de kabel, ik stuur iemand". 2 dagen later: "tring" :) De monteur... hij fixt alles en hij vraagt: "waar is de modem ?!?" Blijkt de monteur die weer mee te hebben... AAAAAHHHH :(

Komt de @home-homo na een maand (!!!) weer langs en nog werkt ie niet... nu bleek er in een verdeelkast een kabel los te hangen :( Dus ik denk dat dat bij jou ook het geval is...

Maar na 50 telefoontjes (gewoon om de twee dagen bellen, deed ik ook, gewoon echt kwaad worden dat helpt ;)) en een mailtje of 10 heb ik dan nu eindelijk internet... maar @home... bedankt ! (NOT)

RJ
Mwhuhahaha >:)

Je bent alleen nog ff vergeten te vertellen dat je een gat in de tuin hebt gegraven om de kabel bloot te leggen... Vervolgens weer gebeld met Essent om door te geven dat de monteur weer terug kan komen en dat hij geen schep hoeft mee te nemen, omdat de kabel al bloot ligt.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Op woensdag 26 september 2001 12:07 schreef Ruud2001 het volgende:

[..]

Mwhuhahaha >:)

Je bent alleen nog ff vergeten te vertellen dat je een gat in de tuin hebt gegraven om de kabel bloot te leggen... Vervolgens weer gebeld met Essent om door te geven dat de monteur weer terug kan komen en dat hij geen schep hoeft mee te nemen, omdat de kabel al bloot ligt.
Ja dank je... dat was ik (gelukkig) al weer vergeten... :( Essent en @home (2 losse bedrijven) werken gewoon niet goed samen. Als het eenmaal werkt dan mag je blij zijn, maar voordat het werkt moet je wel fucking veel doen... vooral bellen >:)

Geniet maar tweak met mate

Verwijderd

Topicstarter
Ik hang nou alweer aan de lijn, dus kijken wat ze doen, maar het duurt verdomd gewoon 30 minuten voordat je er 1'tje aan hebt...

Verwijderd

Topicstarter
er zijn ruizers aan het meten, en dat kan 5 werkdagen duren zegt die gast...... dit is toch gewoon KLOTEN!!!!!

• AtHomer
  • Niet online
Op woensdag 26 september 2001 11:11 schreef PolarBear het volgende:

[..]

Is anders dan @Home kabel modem.
Bedoel je dat het geknipper voor @Home anders is bij die COM21 modem (anders dan bij UPC) :?

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Pagina: 1