Op dinsdag 25 september 2001 16:40 schreef Steeler het volgende:
ok, daar zijn het wel twee verschillende soorten schakels. maar als ik het alleen over spellen spelen heb niet. kan het zijn, dat deze kaart zo 'langzaam' is, dat mn pc beter af is zonder de kaart dan met de kaart. want als dit zo is, dan remt de kaart mn pc wel af.
maar volgens mij kan dit niet, want je zult altijd videokaarten nodig hebben, anders kan je geen beeldscherm aansluiten. dus videokaarten helpen toch ALTIJD mee aan de snelheid (bij spellen spelen dan)?
Ja, maar het is wel zo dat je videokaart een heel essentieel component van je computer is. Dat is ook de reden dat ik een GeForce 2 GTS heb gekocht in plaats van een GeForce 2 MX. Vooral met spelletjes is het gewoon erg fijn om te weten dat je videokaart veel kan hebben. En het is echt
niet zo dat je videokaart je PC afremt, het is eerder zo dat je videokaart het maximum bereikt, terwijl je processor dat nog niet heeft. En dat is natuurlijk zonde, want dan had je net zo goed een goedkopere processor kunnen kopen.
en over de keuze tussen een athlon en pentium 4: ik heb over een test gelezen tussen een athlon 1.4 ghz en een pentium 4 1.4 ghz. de athlon kwam hier veel beter uit. maar het geheugen dat je met een athlon moet gaan gebruiken (sdram of ddr ram) is langzamer natuurlijk dan rdram (PC800).
daarom twijfel ik hier een beetje tussen.
Ik denk dat je dan toch beter voor de Athlon kan gaan. Snel geheugen is wel belangrijk, maar zoveel prestatiewinst zal het niet opleveren ten opzichte van de prestatiewinst die je haalt met het kiezen van de betere processor.
Daar komt nog eens bij dat je een Athlon veel goedkoper is dan een Pentium 4. Dat geld kan je dan beter besteden voor
meer geheugen in plaats van sneller geheugen, of in jouw geval misschien voor een betere videokaart.