Toon posts:

Remt dit mijn computer af?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om of een pentium 4 (1.4 ghz) met ongeveer 128 mb rdram of een amd athlon (1.4 ghz) met 512 mb sdram te kopen, ik weet nog niet of dat PC133 of PC266 zal zijn.

Ik heb hier nog een Geforce 256 liggen met 32 mb ddr geheugen. Deze wil ik er dan bij inbouwen (het heeft een AGP slot nodig).

Kan het zijn dat deze kaart dan te langzaam is voor m'n computer, waardoor hij hem afremt, of kan dat sowieso niet? Want anders moet ik ook een nieuwe videokaart kopen, toch?

Verwijderd

Ten eerste zou ik minimaal 256 MB RAM nemen, 128 MB RAM en Pentium 4 is een nogal slechte combinatie. Ten tweede is een GeForce 2 GTS wel goed, maar als je echt het maximale uit je PC wilt halen, kan je denk ik beter een GeForce 3 halen ja...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
een gf 1 ddr zit qua performance net ff boven een gf 2 mx, dan is je vid kaart zeker de remmende factor in games.
je kan beter een athlon 1000 hebben met een gf 2 pro.

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 16:09 schreef Laserbeak het volgende:
Ten tweede is een GeForce 2 GTS wel goed, maar als je echt het maximale uit je PC wilt halen, kan je denk ik beter een GeForce 3 halen ja...
Zoals je het hier doet overkomen denk je dat die Geforce256 een GeforceGTS is, maar dat kan ook aan mij liggen

Ik denk niet dat die Geforce geknepen wordt door die pc combi, maar als je toch nieuw spul wil kopen, koop er dan ook een nieuwe videokaart bij

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen geforce 2 hoor, maar de eerste versie volgens mij. Officieel heet hij Geforce 256 Annihilator Pro.

En stel dat ik die 256 MB RDRAM koop bij die Pentium 4. Zit er dan sowieso een verschil in als ik die Geforce met een Pentium 4 gebruik of met een Celeron 333 MHz, die ik nu heb. Want ligt de snelheid alleen aan de kaart of ook nog aan het geheugen bijvoorbeeld?

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
dat is onzin die kaart is goed voor die computer maar er is altijd een betere natuurlijk als je een GF3 koop zal ie het natuurlijk beter doen

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

koop idd als je een p4 koopt zowiezow gewoon 256Mb dit kost ook maar 128Mb voor fl 134,= dus fl 268,= voor 256Mb

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 16:11 schreef Dark_Mason het volgende:

[..]

Zoals je het hier doet overkomen denk je dat die Geforce256 een GeforceGTS is, maar dat kan ook aan mij liggen
Je hebt gelijk, ik had het verkeerd gelezen. Sorry.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan spellen dus nog steeds niet supersnel spelen als ik een Geforce256 heb in combinatie met een Pentium 4?

Veel sneller zou het gaan als ik een Geforce 2 of zelfs een Geforce 3 heb? Een geforce 3 ga ik sowieso niet kopen, want die is veel te duur :'(

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 16:11 schreef Steeler het volgende:
Ik heb geen geforce 2 hoor, maar de eerste versie volgens mij. Officieel heet hij Geforce 256 Annihilator Pro.

En stel dat ik die 256 MB RDRAM koop bij die Pentium 4. Zit er dan sowieso een verschil in als ik die Geforce met een Pentium 4 gebruik of met een Celeron 333 MHz, die ik nu heb. Want ligt de snelheid alleen aan de kaart of ook nog aan het geheugen bijvoorbeeld?
Ja, daar zit zeker wel verschil, heel veel verschil zelfs. Het is echter ook zo dat als je een nieuwe videokaart erbij koopt je ook heel veel verschil zal merken tussen P4 + slechte videokaart en P4 + goede videokaart. Een nieuwe videokaart is in dit geval zeker wel aan te raden. Het kan zelfs zijn dat als je videokaart te langzaam is, je PC na verloop van tijd uit zichzelf klem loopt.
Okay, het is misschien een beetje extreem voorbeeld, maar toen ik net een Pentium III 500 MHz had gekocht, had ik er nog een oude S3 Trio videokaart in. De computer liep om het kwartier/half uur klem. Nadat ik een nieuwe videokaart had gekocht (Diamond Viper 550) deed ie dat niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 16:21 schreef Laserbeak het volgende:

[..]

Ja, daar zit zeker wel verschil, heel veel verschil zelfs. Het is echter ook zo dat als je een nieuwe videokaart erbij koopt je ook heel veel verschil zal merken tussen P4 + slechte videokaart en P4 + goede videokaart. Een nieuwe videokaart is in dit geval zeker wel aan te raden. Het kan zelfs zijn dat als je videokaart te langzaam is, je PC na verloop van tijd uit zichzelf klem loopt.
Okay, het is misschien een beetje extreem voorbeeld, maar toen ik net een Pentium III 500 MHz had gekocht, had ik er nog een oude S3 Trio videokaart in. De computer liep om het kwartier/half uur klem. Nadat ik een nieuwe videokaart had gekocht (Diamond Viper 550) deed ie dat niet meer.
Ok, bedankt. Dat wilde ik effe weten! :)

Verwijderd

Ik vind de opmerking dat deze kaart de pc zal gaan vertragen dat is eigenlijk pure onzin. Als je het bekijkt uit de situatie dat de ketting net zo sterk is als de zwakste schakel, dan is het correct. Maar je moet het eigenlijk anders bekijken als het om pc's gaat. De videokaart valt onder een andere schakel. Ja het beeld zal uiteraard beter en sneller zijn als je een betere/nieuwe videokaart hebt. Maar het zal de performance van je pc niet drastisch naar beneden halen! Ja bij veeleisende spellen zoals Quake oid, dan wel natuurlijk, want die eisen enorm veel van je videokaart, en die kan dat dan niet bijbenen.

Maar eventjes een andere raad, koop aub geen p4 1.4 zal je niet de performance boost geven die je wilt. Uiteraard is hij wel snel, maar niet echt sterk oid. Je kunt beter voor de Athlon gaan of voor een p4 vanaf 1.8 ghz. Deze zullen je namelijk wel meer waard voor je geld geven.

(Dit is uiteraard maar mijn nederige mening)

Verwijderd

Topicstarter
ok, daar zijn het wel twee verschillende soorten schakels. maar als ik het alleen over spellen spelen heb niet. kan het zijn, dat deze kaart zo 'langzaam' is, dat mn pc beter af is zonder de kaart dan met de kaart. want als dit zo is, dan remt de kaart mn pc wel af.

maar volgens mij kan dit niet, want je zult altijd videokaarten nodig hebben, anders kan je geen beeldscherm aansluiten. dus videokaarten helpen toch ALTIJD mee aan de snelheid (bij spellen spelen dan)?

en over de keuze tussen een athlon en pentium 4: ik heb over een test gelezen tussen een athlon 1.4 ghz en een pentium 4 1.4 ghz. de athlon kwam hier veel beter uit. maar het geheugen dat je met een athlon moet gaan gebruiken (sdram of ddr ram) is langzamer natuurlijk dan rdram (PC800).

daarom twijfel ik hier een beetje tussen.

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
waarom koop je zo'n langzame pentium 4
ik zou op zijn minst een 1,7 halen
maarja het wordt :) jou pc
ja 128 is inderdaad wat weinig jah
zou ook voor 256 gaan

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 16:40 schreef Steeler het volgende:
ok, daar zijn het wel twee verschillende soorten schakels. maar als ik het alleen over spellen spelen heb niet. kan het zijn, dat deze kaart zo 'langzaam' is, dat mn pc beter af is zonder de kaart dan met de kaart. want als dit zo is, dan remt de kaart mn pc wel af.

maar volgens mij kan dit niet, want je zult altijd videokaarten nodig hebben, anders kan je geen beeldscherm aansluiten. dus videokaarten helpen toch ALTIJD mee aan de snelheid (bij spellen spelen dan)?
Ja, maar het is wel zo dat je videokaart een heel essentieel component van je computer is. Dat is ook de reden dat ik een GeForce 2 GTS heb gekocht in plaats van een GeForce 2 MX. Vooral met spelletjes is het gewoon erg fijn om te weten dat je videokaart veel kan hebben. En het is echt niet zo dat je videokaart je PC afremt, het is eerder zo dat je videokaart het maximum bereikt, terwijl je processor dat nog niet heeft. En dat is natuurlijk zonde, want dan had je net zo goed een goedkopere processor kunnen kopen.
en over de keuze tussen een athlon en pentium 4: ik heb over een test gelezen tussen een athlon 1.4 ghz en een pentium 4 1.4 ghz. de athlon kwam hier veel beter uit. maar het geheugen dat je met een athlon moet gaan gebruiken (sdram of ddr ram) is langzamer natuurlijk dan rdram (PC800).

daarom twijfel ik hier een beetje tussen.
Ik denk dat je dan toch beter voor de Athlon kan gaan. Snel geheugen is wel belangrijk, maar zoveel prestatiewinst zal het niet opleveren ten opzichte van de prestatiewinst die je haalt met het kiezen van de betere processor.
Daar komt nog eens bij dat je een Athlon veel goedkoper is dan een Pentium 4. Dat geld kan je dan beter besteden voor meer geheugen in plaats van sneller geheugen, of in jouw geval misschien voor een betere videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 16:50 schreef Laserbeak het volgende:
Daar komt nog eens bij dat je een Athlon veel goedkoper is dan een Pentium 4. Dat geld kan je dan beter besteden voor meer geheugen in plaats van sneller geheugen, of in jouw geval misschien voor een betere videokaart.
Maakt dit (veel) uit? :

4 x 64 Mb SDRAM PC133 of
1 x 256 Mb SDRAM PC133 oid

Is het zo dat hoe meer DIMM's je hebt, hoe sneller het geheugen? Of kun je juist beter al je geheugen in 1 DIMM hebben?

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 17:07 schreef Steeler het volgende:

[..]

Maakt dit (veel) uit? :

4 x 64 Mb SDRAM PC133 of
1 x 256 Mb SDRAM PC133 of
2 x 32 Mb SDRAM PC100 + 2 x 64 Mb SDRAM PC133 oid
Ik weet niet zeker of het helemaal klopt (dus correct me if I'm wrong), maar volgens mij kan je geen moederbord kopen met 4 memory banks (ik heb er tenminste nog nooit één gezien). Je zal dus of twee keer 128 of een 256 MB reepje moeten kopen. En PC133 is nog altijd sneller en voor het prijsverschil zou ik het niet laten.

Verwijderd

euhm als je dan toch voor de athlon 1.4 zou gaan ( wat ik dus zeker aanraadt ) dan zou ik er wel meteen 1tje nemen met ddr geheugen, 10 % snelheidswinst ongeveer (t.o.v. gewoon sdram). gewoon lekker 256 Mb ofso meteen.
P4 is nog steeds iets te duur in mijn ogen en het rdram wat erbij hoort ook. op gelijke kloksnelheid is die amd veel sneller dus voor mij zou het een makkelijke keuze zijn.
je houdt geld over voor een videokaart bijvoorbeeld

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 17:13 schreef Laserbeak het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of het helemaal klopt (dus correct me if I'm wrong), maar volgens mij kan je geen moederbord kopen met 4 memory banks (ik heb er tenminste nog nooit één gezien). Je zal dus of twee keer 128 of een 256 MB reepje moeten kopen. En PC133 is nog altijd sneller en voor het prijsverschil zou ik het niet laten.
Oeps, foutje ;)

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 17:13 schreef Laserbeak het volgende:

[..]

er zijn wel degelijk moederborden met 4 geheugen banken hoor. in ieder geval had mijn ouwe celly 366 mobo 4 banken. de meeste van tegenwoordig hebben er wel over het algemeen 3

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Even een kleine reactie van mij.. :)
Ik lees dat je een celeron 333 wilt upgraden :?
En je zit te twijfelen tussen een P4 en een AMD Thunderbird :?

Heb je dan ook al rekening gehouden met je voeding :?
Omdat je (meestal) bij een P4 een appart voedingsconnectortje nodig hebt.. :)

(het kan natuurijk zijn dat je al een nieuwe voeding hebt natuurlijk :))

Eeuwige n00b

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 17:17 schreef 1Nismo1 het volgende:

[..]

er zijn wel degelijk moederborden met 4 geheugen banken hoor. in ieder geval had mijn ouwe celly 366 mobo 4 banken. de meeste van tegenwoordig hebben er wel over het algemeen 3
Ja, ik denk ik zeg er even bij dat ik het niet zeker weet, omdat ik zelf geen ervaring heb met Celeron en ook (nog) niet met DDR-geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 17:20 schreef fazer het volgende:

Nee, eigenlijk niet. Ik heb wel rekening gehouden met nieuw geheugen, moederboard, maar nog niet met voeding.

Ik zie eigenlijk alleen maar nadelen met die P4, dus ik ga zeker voor de Athlon, waar ik tenminste mn oude geheugen nog wel bij kan gebruiken!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties!

Het wordt een AMD Athlon, maar nu heb ik nog 1 vraag:

Maakt het nu wel of niet uit of ik twee DIMMS in mn computer heb of die geheugencapaciteit bij elkaar in 1 DIMM in mn computer heb, bijvoorbeeld:

2 x 64 MB PC133 SDRAM of
1 x 128 MB PC133 SDRAM

Is het een sneller dan het ander?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Op dinsdag 25 september 2001 17:41 schreef Steeler het volgende:

Maakt het nu wel of niet uit of ik twee DIMMS in mn computer heb of die geheugencapaciteit bij elkaar in 1 DIMM in mn computer heb, bijvoorbeeld:

2 x 64 MB PC133 SDRAM of
1 x 128 MB PC133 SDRAM

Het maakt helemaal niks uit. Ik zou dus gewoon 1*128mb nemen (eigenlijk zou ik 1*256mb nemen, kost toch niks), zodat je nog bankjes over houd.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 17:45 schreef bloasfist het volgende:

[..]

Het maakt helemaal niks uit. Ik zou dus gewoon 1*128mb nemen (eigenlijk zou ik 1*256mb nemen, kost toch niks), zodat je nog bankjes over houd.
ok, thx

hehe, waarschijnlijk neem ik in een keer 512 mb >:)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op dinsdag 25 september 2001 17:41 schreef Steeler het volgende:

2 x 64 MB PC133 SDRAM of
1 x 128 MB PC133 SDRAM

als je een athlon en een nieuw moederbord gaat kopen, koop je natuurlijk een mobo dat met ddr draait...
dan koop je gewoon 1 reepje van 256 mb (= 85 piek :))
ik raad op het moment de epox 8K7A aan (kost ongeveer 400 piek)
dan een gts erbij (325 piek) en je zit op...reken reken...zo'n 800 guldens...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 17:20 schreef fazer het volgende:

Die extra connector is bullshit, oude voeding werkt prima.
Koop als je een p4 wilt een via chipset met minimaal 256 ddr.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op dinsdag 25 september 2001 16:21 schreef Laserbeak het volgende:

[..]

....
dat je computer vastliep lag vast niet aan de S3 kaart... denk eerder dat ut aan je instellingen of drivers lag :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 17:49 schreef Moody het volgende:

[..]

als je een athlon en een nieuw moederbord gaat kopen, koop je natuurlijk een mobo dat met ddr draait...
En dan nog processor en koeler, kost bij elkaar ook zo'n 450 piek, dus zit je op f1250,- :)

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 17:49 schreef Moody het volgende:

[..]

Ik zou niet upgraden van een gf1ddr naar een gf2ddr. Ik zou wachten tot de gf3 prijzen dalen. (gf3 mx als ie komt misschien?)

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 17:51 schreef limoentje het volgende:

[..]

dat je computer vastliep lag vast niet aan de S3 kaart... denk eerder dat ut aan je instellingen of drivers lag :)
Nee, ik heb echt al _ALLES_ geprobeerd. Dagenlang geklooid met drivers, DirectX, fora, sites, echt. Anders had die oude videokaart ook wel klem moeten lopen op mijn oude systeem, die in principe gewoon hetzelfde was op de processor en moederbord na. (Het nieuwe moederbord was namelijk ook eentje met AGP, wat ook een hele vooruitgang was.)

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 17:54 schreef Laserbeak het volgende:

[..]

Nee, ik heb echt al _ALLES_ geprobeerd. Dagenlang geklooid met drivers, DirectX, fora, sites, echt. Anders had die oude videokaart ook wel klem moeten lopen op mijn oude systeem, die in principe gewoon hetzelfde was op de processor en moederbord na. (Het nieuwe moederbord was namelijk ook eentje met AGP, wat ook een hele vooruitgang was.)
Had je geen 3d accellerator nodig. S3 virge is er geen. Verder kan je computer niet vastlopen door een te langzame videokaart.

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 18:02 schreef gve het volgende:

[..]

Had je geen 3d accellerator nodig. S3 virge is er geen. Verder kan je computer niet vastlopen door een te langzame videokaart.
Nee, het was gewoon in Windows. Vaak in Notepad als ik iets zat te typen, leek het wel alsof de videokaart het niet aankon en er mee op hield. Misschien werd de videokaart wel te warm, dat zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn. Ik weet in ieder geval wel dat ik een hoop problemen heb opgelost door een nieuwe videokaart te kopen :)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op dinsdag 25 september 2001 17:51 schreef Laserbeak het volgende:

[..]

En dan nog processor en koeler, kost bij elkaar ook zo'n 450 piek, dus zit je op f1250,- :)
owja..sorry...vergeten... :)
proc 369 piek
coolermaster 35 piek
tot: 400 piekjes, maakt 1200 piekjes (heheh :P)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:03
Ik zou er gewoon 2 * 256 MB instoppen. Ze zitten al onder de 100,- voor 256 MB. Zeker als je later nog ooit van plan bent iets te doen met videobewerking of photoshop scheelt dit best veel. (at snelheid betreft maakt het trouwens niets uit of je een of twee DIMM's erin hebt zitten.)

Verder kan je videokaart je PC nooit langzamer maken. Hij kan wel de beperkende factor zijn, maar die Geforce van jou is altijd sneller dan een standaard videokaart. Je kunt wel besluiten er een snellere videokaart in te stoppen, aangezien je dan vooral bij spellen dan een betere performance krijgt.

[removed]

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Je zou ook voor 250 gulden een GF2 kunnen kopen

Mother, will they like this song?

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik zou nu een Amd 1.2 Ghz kopen met gewoon 256 MB RAM kingston geheugen en een Hercules gf2 Pro 64 MB DDR.

Is een zeer stabiele combinatie vertelt iedereen me en lijkt me ook wel zo te zijn.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

Het gaat er toch echt om wat je met je computer wilt doen. Als je niet de hele dag wilt gaan gamen dan is die Geforce wel goed.

Je kan ook eerst ff dat spul kopen en later pas een nieuwe vid-kaart aanschaffen
Pagina: 1