Wat is de beste TV Kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:08
Ik ben van plan binnenkort de TV-Kabel door te trekken naar m'n kamer. Gezien ik geen TV heb maar wel een PC it ik er over te denken om een TV-Kaart te kopen.
elke kaart kan ik het beste nemen?
Zijn er ook kaarten met mpeg decoder zodat m'n DVD's wat beter draaien?

Ik wil liever niet te veel geld uitgeven aan een kaartje,
f400,- is echt het maximum.

groeten
sander

p.s. Jongens ik weet hier echt nog weinig van af, dus leg de "vaktermen" ook fff uit please.

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Op dinsdag 25 september 2001 15:50 schreef Big4SMK het volgende:
Ik wil liever niet te veel geld uitgeven aan een kaartje,
f400,- is echt het maximum.
Ik weet niet hoor, maar voor 400 piek zou ik gewoon een 37 cm tv'tje kopen. (philips of sony ofzo)

specs

Verwijderd

Idd heb ik ook in slaapkamer,
55 CM naamloos voor 325.00 nieuw :)

• Rick Brands
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 22:43
Ik zoek ook nog een TV kaart alleen dan voor het capturen van de beelden en natuurlijk ook voor kijken wat is hier voor aan te raden Max. 200 piek

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:36

smallboy

N/A

De beste tv kaarten zijn van hauppage en miro/pinnacle.

zoek ff op www.hauppage.com en www.miro.com

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:50

ko9

"Hauppauge WinTV Theater" is een hele goeie, voor +/- 300 piek.

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 11:29

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Humor, kep een bud kaartje gekocht van Ati, tvwonder ve, de simpelste, voor 50 piek, en draaien als een gek. Opnemen in Divx en iedere codec denkbaar, 28 kanalalen gevonden, 150 mogelijk, helaas mono geluid, en flink moeten zoeken naar een update van de drivers en het MM center, maar nu heb ik ze ook voor 2000.

Top, zijn geld dubbel en dwars waard. Maar een tv is makkelijker als je gewoon tv wil kunnen kijken. Voor mij is het een spele dingetje en een extra VCR.

Makkie

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Tordek
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-11-2023
Nah, ik heb dus ook een low budget TV-kaartje gekocht... Het is een MagicXpress CPH-061 gebaseerd op de BT878 Chipset die me F150,- kostte...

Nah, 't ding werkte echt klote... Maar nadat ik een driver had gevonden dat door een simpele programmeur in elkaar was gebakken, werkte ie al een heel stuk beter...

Oja, de software die erbij zat heb ik dus maar gelijk de prullenbak ingeflikkerd... Wat een balle ding was da...

Maar nu heb ik BorgTV Pro v1.1, echt een retegoed prog... Beter dan alle andere progs die voor m'n TV-kaartje kon vinden... Alleen vind het jammer dat ik met dit prog niet kan capturen... Maar daar gebruikte ik toch al FlyCap voor...

• Big4SMK
Goed, het is uidelijk dat er maar wat uitgeprobeerd wordt. Ik wil sowieso geen TV kopen, daar heb ik geen ruimte voor. Video capturen is wel belangrijk. maar, kan ik nou ook m'n vd speler er op aansluiten?

Verwijderd

ik heb van pinnacle de pctv pro en die is echt geweldig ook voor het capturen van beelden ik kan met 256 mb ram gewoon full-screen capturen zonder haperingen :) neemt enkel veel hd space in hehe >:)

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:00

rammes

koekebakker 1e klas

Op woensdag 26 september 2001 11:49 schreef Tordek het volgende:
Nah, ik heb dus ook een low budget TV-kaartje gekocht... Het is een MagicXpress CPH-061 gebaseerd op de BT878 Chipset die me F150,- kostte...

Nah, 't ding werkte echt klote... Maar nadat ik een driver had gevonden dat door een simpele programmeur in elkaar was gebakken, werkte ie al een heel stuk beter...

Oja, de software die erbij zat heb ik dus maar gelijk de prullenbak ingeflikkerd... Wat een balle ding was da...

Maar nu heb ik BorgTV Pro v1.1, echt een retegoed prog... Beter dan alle andere progs die voor m'n TV-kaartje kon vinden... Alleen vind het jammer dat ik met dit prog niet kan capturen... Maar daar gebruikte ik toch al FlyCap voor...
/geen warez request

borg tv? nooit van gehoord is dat freeware?

/done
borg tv??

Ik zou het doen!

Verwijderd

De Miro PCTV pro is errug goed (heb hem zelf ook), die doet het goed in de tests en is ook niet zo duur.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:45

dlmh

Lo-Fi

Ik heb zelf een Terratec TV+.. ik ben altijd al fan geweest van Terratec en deze kaart heeft me ook zeker niet teleurgesteld... zéér goede beeldkwaliteit, goede software en stereo geluid... beschikbaar voor ongeveer 200,- !

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

[wijsheid modus]
ff voor de duidelijkheid: Pinnacle, miro en Hauppauge zijn allemaal dezelfde kaarten onder een andere naam :P
[/wijsheid modus]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
ik had zelf een Miro PCTV Rave (goedkoopste :P )

de kwaliteit suckte , toen maar een 70CM philips tv gekocht :D

• Big4SMK
Het wordt geloof ik maar een pinnacle.Miro PCTV Pro. Maareh, heeft die ook afstands bediening? En is dit gelijk ook een mpeg encoder voor m'n DVD speler?
Want als dat zo is heb ik twee vliegen in 1 klap!!:Y)

• real[B]art
  • Laatst online: 20:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Ja de PCTV Pro heeft afstandsbediening, teletekst, en een tv- en fm-tuner beide in stereo
en het is geen mpeg decoder (hij heeft ook geen uitgang alleen radio & tv coax + s-video ingang)
verder kun je em zowel intern als extern (1 tegelijk uiteraard dûh) doorlinken naar je geluidskaart

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Big4SMK
Oke jongens, bedankt. Ik heb ondertussen ook uitgevonden dat er helemaal geen TV kaarten met mpeg decoders bestaan. Ik ga dus de Miro PCTV Pro kopen op de PC beurs van 14 oktober in Rijswijk.
Groeten
Sander

Verwijderd

Sander dit lijkt mij ook de beste keuze die er is! *D

Verwijderd

gewoon kaartje van -Hauppage- kopen. Niet te duur en van goede kwaliteit!

Verwijderd

Neej Pinnacle! |:(

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Vergeet vooral niet DScaler 2.3 te installeren. Werkt net als voor DVDs, haalt de rare strepen die door interlaced komen eruit. Super stabiel beeld!! Een echte aanrader!

Verwijderd

Nieuwste van hauppage neem wel in mpeg2 op, kan misschien ook hardwarematige afspelen????
Op vrijdag 28 september 2001 10:29 schreef Big4SMK het volgende:
Oke jongens, bedankt. Ik heb ondertussen ook uitgevonden dat er helemaal geen TV kaarten met mpeg decoders bestaan. Ik ga dus de Miro PCTV Pro kopen op de PC beurs van 14 oktober in Rijswijk.
Groeten
Sander

• Big4SMK
Dat lijkt mij wel wat :9

• Big4SMK
En hoe zit het met de kaartjes van E-Tech??
Ze hebben twee verschillende: eentje met FM en eentje zonder, heeft iemand hier al ervaringen mee? Ik krijg hem namelijk aangeboden voor f50,- Ik hoef overigens geen FM dus t maakt niet uit welke t is.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
Als je zoveel geld wilt uitgeven zou ik kijken naar en 2e hands matrox marvel (g200/400) en of dc10/20/30 en er dan een losse videorecorder aanhangen als tuner, kun je fatsoenlijk capturen en dan houd je ook geen overbodig geld over :)

Verwijderd

Marvel g400 is inderdaad ook goed, hardwarematige capture in jpeg ,super, jammer dat je dat dan weer moet overzetten in mpeg2 als je svcd's wilt maken.
Op vrijdag 12 oktober 2001 09:14 schreef arjandijk het volgende:
Als je zoveel geld wilt uitgeven zou ik kijken naar en 2e hands matrox marvel (g200/400) en of dc10/20/30 en er dan een losse videorecorder aanhangen als tuner, kun je fatsoenlijk capturen en dan houd je ook geen overbodig geld over :)

Verwijderd

Gevonden die van hauppage, is de PVR, +/-f 550,-
Waarschijnlijk geen hardwarematige playback, alleen hw-capture.
Als je minimaal een p2 450mhz hebt,is het geen probleem.
payback softwarematig.

• eymey
  • Laatst online: 21:57
Ik zou als ik jou was zeker NIET voor die onbekende merkjes van 50 piek gaan. Ondanks dat velen wel op de BrookTree chipset gebaseerd zullen zijn, blijven drivers toch een heikel punt.

Het is nou niet zo dat Hauppauge en Miro (de besten) nou altijd zulke geweldige drivers produceren, maar die goedkoperen doen het op dat punt vaak nog veel slechter.

En progs als Borg en Dscaler zijn leuk en aardig, maar ze werken nog altijd minder prettig (buiten de beeldkwaliteit om) dan de software van bijvoorbeeld mijn Hauppauge.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb een inmiddels 3 jaar oude Miro VideoPCTV pro kaart. Wel koelen dat ding want hij wordt flink heet, maar de kwaliteit is echt goed (zeker gezien de kwaliteit van de kabel op me kamer, als ik hem beneden aansluit dan ziet het er megavet uit). De software is sim-pel gezegd sim-pel. geen poespas die de zooi sloom maakt zoals het geval is bij zijn cheape opvolger, Pinnacle Rave (mono sound :r :r :r ).

Als deze kaart ooit zou overlijden komt er weer zo'n zelfde soort kaart in. Miro roeleert, ook al zijn de kaarten redelijk lomp

edit:

was destijds 329,- bij de Try and Buy in boxmeer

• Tordek
  • Laatst online: 01-11-2023
Op zondag 14 oktober 2001 00:12 schreef terw_dan het volgende:

...

edit:

was destijds 329,- bij de Try and Buy in boxmeer
LOL, m'n huidige comp heb ik ook in diezelfde zaak gekocht... Voor maar 980 ballen... En da was heel goedkoop voor 2,5 jaar terug...! :D

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Ik heb zelf ook hele goed ervaringen met Pinnacle PCTV-Pro.

Zit een prima capture mogelijkheid op, en prima beeld/geluid kwaliteit. Ik heb nog een "oude" pro, met los stereo/radio kaartje erbij. Goede makkelijke software erbij, werkt hier op elk OS (XP,2000,Me,98)

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

kan je ook gelijk capturen baar divx met die pctv pro ?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• D-FENCE
  • Niet online
Misschien is dit wat: http://www.hardwareinfo.nl/reviews.php?id=269
Prima kaartje hoor!!! B-)

Persoonlijke bevindingen: [topic=474231/1/25]

Hij is nu ook bij Eynstein te koop!! voor 75,-

Verwijderd

[b]Op woensdag 26 september 2001 16:58 schreef realart het volgende:
Ja de PCTV Pro heeft afstandsbediening, teletekst, en een tv- en fm-tuner beide in stereo
en het is geen mpeg decoder (hij heeft ook geen uitgang alleen radio & tv coax + s-video ingang)
verder kun je em zowel intern als extern (1 tegelijk uiteraard dûh) doorlinken naar je geluidskaart
een vraagje hoeveel kost die kaart :P

• Vorkie
  • Niet online
woei een oude koe uit de sloot trekken :)
Op dinsdag 30 april 2002 21:04 schreef theo_v_m het volgende:

[..]

een vraagje hoeveel kost die kaart :P
www.tweakers.net/pricewatch

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Deze is oud en gaat ook nergens naartoe zie ik....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.