[Mem] bwah, vaag gedoe met 512mb cas 2 dane-elec

Pagina: 1
Acties:

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Ik heb net mijn bestelde Dane-Elec cas2 pc133 256mb dimm ontvangen. Ik heb deze naast mijn andere dane-elec cas2 256mb 133 dimm gestopt. Het geheugen wordt goed geteld in het bios en tijdens de POST. Nu, als ik in win98SE kijk, geeft deze maar 511 mb aan, geen probleem op zich. Nu komt het echte probleem.

Norton SystemWorks 2001 geeft bij de geheugentest gelijk al bij de initialisatie een fout op een of ander vaag adres. Test ik de dimm's onafhankelijk dan raast norton gewoon door. Vaag, heel vaag. De virusscanner (ook van Norton) begint met Blue Screens te gooien met de boodschap dat het geheugen bijna op is, terwijl er nota bene wel 400 mb (!) geheugen vrij is. Ik kan Norton niet zover krijgen dat deze de volle 512 mb (dus beide dimms) kan testen zonder de foutmelding te geven.

Sisoft Sandra kan benchmarks gewoon draaien maar gebruikt maar 373mb (?) terwijl er toch staat dat deze de volle 512 moet gebruiken.

Al met al zeer vaag en ik vraag mij af of ik zorgen moet maken om een kapotte dimm. (ik bedoel dus of windows 98SE niet in de war is ipv een kapotte dimm oid...).

Mijn houdige systeem is als volgt:

Win98SE
Asus K7V-T moederbord
Athlon Thunderbird 800@1000 (10x100)
2x 256mb dane-elec pc133 cas 2
IBM 60GXP 61,5 GB
Gf3
Sblive

heel erg vaag :?

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:14

Wallie

Herr

Win98SE is niet echt geschikt voor zo'n berg geheugen (maakt er ook niet goed gebruik van), kunnen er wel eens vage dingen gebeuren.
Win2000 of XP zou beter voor je zijn.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
als je meer dan 512mb ram wilt gebruiken moet je over naar w2k of xp, ik heb namelijk net m'n 1,4ghz, 1gb ram binnen, als ik win98 installeer gaat alles goed, video kaart gaat maar tot 16 kleuren, allerlei foutmeldingen, windows me precies hetzelfde, win98 z'n max is en blijft 512mb,

er zit niets anders op om 256 er uit te halen of xp/w2k te installen

als het je TOCH lukt laat het me weten :)

• Dr.Q
win2k en dan moet het goed zijn !?

bwah, fuck zooi, had net win98 super perfect lopen enzo...

Verwijderd

zijn je dimms precies hetzelfde? Of een nieuwe en een oude?

Verwijderd

doen ze het wel goed op cas3 ??

• Dr.Q
Dimm's zijn EXACT hetzelfde, beiden Hyundai chips, heb Al me slots geprobeerd, Norton Software (dus virusscanner en Sysworks2k1) blijven fucken...

ik zie het nog even aan...

cas333 ook probs, heb net 500mb gecached in mem, no problem at all...

Pagina: 1