Ik zoek een script/programma waarmee access makkelijk gebackupt wat een woord) kan worden....en kom alsjeblieft niet aanzetten met koppiepasta want dat had ik zelf wel kunnen bedenken
. Het moet anders kunnen...
welkom tot de wondere wereld van snelkoppelingen die je kunt aanpassen.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
huh
snelkoppelingen die je kan aanpassen???
en nog maar een keer
en nog maar een keer
Verwijderd
wil je je data van een access-database backupen/archiveren ?
In dat geval zou ik een via SQL-script de data overhevelen naar een andere (access-)database en deze veiligstellen.
In dat geval zou ik een via SQL-script de data overhevelen naar een andere (access-)database en deze veiligstellen.
de data is niet zo belangrijk...het gaat meer om de structuur van de database, en het moet ook over het netwerk
Verwijderd
Een access database is niet zoveel anders dan ieder willekeurig ander bestand, dus ik zou zeggen dat je met een tapestreamer en NT backup (of een van de professionelere pakketten als arcserve oid) een prima backupje kunt maken.
Verwijderd
De date is niet belangrijk in jou geval ??? (waarom heb je dan een databaseOp dinsdag 25 september 2001 15:20 schreef Jaspertje het volgende:
de data is niet zo belangrijk...het gaat meer om de structuur van de database, en het moet ook over het netwerk
Maar oke.......u vraagt, wij draaien...
Euh......stel gewoon een SQL-script samen met de structuur van je DB! Zo eenvoudig is dat ? Of wordtde structuur 100 maal per dag aangepast in je DB ???? lijkt me sterk....
En waarom wil je uberhaupt alleen de structuur backupen ???
ik zal een kieken in ieder geval bedankt
Errr... Van access naar SQL? Nee, dat is niet mogelijk binnen access...
Als je een applicatie maakt kan het nog wel eens handig zijn om een database te backen, meestal heb je dan alleen tesdata en dat is niet belangrijk.....En de structuur zou, in het ergste geval, weleens 100 keer per dag kunnen veranderen
Verwijderd
Ten eerste, heb ik het over de SCRIPTTAAL SQLOp dinsdag 25 september 2001 15:25 schreef Banpei het volgende:
Errr... Van access naar SQL? Nee, dat is niet mogelijk binnen access...
Ten tweede, gaat dat wel...je hebt een optie om een script te "brouwen" en die te importeren bin SQL-server (van M$ dus). Of dat wat wordt wet ik niet...geen ervaring mee...
Verwijderd
Waarom dan niet egwooon het access-bestand kopieeren ??? Of denk ik nou te simpel ?????Op dinsdag 25 september 2001 15:26 schreef Jaspertje het volgende:
Als je een applicatie maakt kan het nog wel eens handig zijn om een database te backen, meestal heb je dan alleen tesdata en dat is niet belangrijk.....En de structuur zou, in het ergste geval, weleens 100 keer per dag kunnen veranderen
jij denkt te simpel
en er is toch wel een script voor ofzo, voor SQL Server ook en interbase heeft ook een progje
DUH! Dat snap ik ook wel... Maar je kunt een access 2000 db alleen upsizen naar SQL server... Dus dat gaat niet lukken...[..]
Ten eerste, heb ik het over de SCRIPTTAAL SQL
Ten tweede, gaat dat wel...je hebt een optie om een script te "brouwen" en die te importeren bin SQL-server (van M$ dus). Of dat wat wordt wet ik niet...geen ervaring mee...
Verwijderd
Ja, omdat je SQL-server en IB niet zomaar kunt kopieeren! DUH!!! Dat zijn SERVERS en jij hebt met je ACCESS-bestandje gewoon ee LOSTSTAANDE FILE te pakken.....Op dinsdag 25 september 2001 15:31 schreef Jaspertje het volgende:
jij denkt te simpelen er is toch wel een script voor ofzo, voor SQL Server ook en interbase heeft ook een progje
Verdiep je svp eerst eens in de techniek en begin dan pas te blaten !
als je me dat nu eens meteen had verteld, dan had deze hele topic niet hoeven zijn.....
maarja, jij moet eerst weer helemaal moeilijk doen
Verwijderd
Sorry, maar als jij eerst zegt dat je niet wilt kopie-pasten ga ik er vanuit dat je weet waarover je praat.Op dinsdag 25 september 2001 15:37 schreef Jaspertje het volgende:
als je me dat nu eens meteen had verteld, dan had deze hele topic niet hoeven zijn.....maarja, jij moet eerst weer helemaal moeilijk doen
![]()
Een kwestie van miscommunicatie dus (waardoor de DB weer lekker gevuld wordt
okee okee. maar er is dus echt niet om de db te kopieen zonder de pasta te koken????
edit:
snap je
snap je
Verwijderd
Ja, snap het ....en zou zeggen....mocht je met de structuur van je DB willen gaan klooien....zorg dan dat je de volgende stappen onderneemt.....zo heb je wat JIJ wilt denk ik:Op dinsdag 25 september 2001 15:40 schreef Jaspertje het volgende:
okee okee. maar er is dus echt niet om de db te kopieen zonder de pasta te koken????
edit:
snap je
1 - Bouw een SQL-script voor het creeeren van je DB
2 - Excecute dit script in MS Access
3 - Wijzigigingen breng je aan je SCIPT en NIET IN DE DB !
Backup is dan: je SQL-script! Snappie-vous ?
ja, geloof dat ik het snap...nu de uitwerking nog...misschien tot later
Gelukkig zijn er programmaatjes voor die automatisch 'reverse engineering' via ODBC kunnen en dan prachtig mooi je SQL scrippie kan uitkramenOp dinsdag 25 september 2001 15:44 schreef pret het volgende:
[..]
Ja, snap het ....en zou zeggen....mocht je met de structuur van je DB willen gaan klooien....zorg dan dat je de volgende stappen onderneemt.....zo heb je wat JIJ wilt denk ik:
1 - Bouw een SQL-script voor het creeeren van je DB
2 - Excecute dit script in MS Access
3 - Wijzigigingen breng je aan je SCIPT en NIET IN DE DB !
Backup is dan: je SQL-script! Snappie-vous ?
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
En dat vertel je me nu pas....als je daar nu eens mee komt al ik het nog niet gepost heb....zit nog in dezelfde kamer ook......wel bedankt trouwens
Dat kan met een snelkoppelingOp dinsdag 25 september 2001 15:29 schreef pret het volgende:
[..]
Waarom dan niet egwooon het access-bestand kopieeren ??? Of denk ik nou te simpel ?????
Back In Black!
Had het al een keer gezegd hoor.Op dinsdag 25 september 2001 15:50 schreef Jaspertje het volgende:
En dat vertel je me nu pas....als je daar nu eens mee komt al ik het nog niet gepost heb....zit nog in dezelfde kamer ook......wel bedankt trouwens
Enne Goed zoeken + ff op de progjes schijf kijken + vragen (
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
lol niet zo gemeenm tegen dusty, zal het vast wel goed bedoelen
Was de makkelijkste en goedkoopste oplossing op de vraagOp dinsdag 25 september 2001 15:55 schreef BaSSzje het volgende:
Had het al een keer gezegd hoor.
Enne Goed zoeken + ff op de progjes schijf kijken + vragen () , voordat je dusty weer laat uitwijden over zijn snelkoppelingen
Back In Black!
Ik weet niet of het geld mag kosten??? Zelf bouwen kost ook tijd en dus geld... Daarom ben ik uitgekomen op:
http://www.fmsinc.com/products/
Hier heb je allerlei tooltjes voor Access en eentje ervan kan gebruikt worden om databases te compacten, repairen, backupen en wat al niet meer.
Kost je wellicht een paar honderd piek, maar dan hoef je jezelf er ook niet meer druk over te maken.
http://www.fmsinc.com/products/
Hier heb je allerlei tooltjes voor Access en eentje ervan kan gebruikt worden om databases te compacten, repairen, backupen en wat al niet meer.
Kost je wellicht een paar honderd piek, maar dan hoef je jezelf er ook niet meer druk over te maken.
of het gedl mag kosten moet ik met de baas overleggen, maar in ieder geval bedankt
Pagina: 1