Lotus Domino server onder linux autostart

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Hey folks,

ik ben ondertussen al een stukje verder met mijn linux kennis, maar ik zit nu met een probleem. Ik heb een werkende Domino server onder linux en dat ding draait prima, maar....

Ik wil de Domino server automatisch laten opstarten. Het probleem hierbij is dat ik eigenlijk de server als een aparte user wil laten opstarten (usernaam: domino-admin), en de server wil laten opstarten op een tty, zodat ik ook nog gewoon de server commands kan ingeven.

Ik ben dus wat aan het zoeken gegaan, en het beste wat ik tot nu toe heb kunnen bereiken is een nieuwe tty op te starten met behulp van 'agetty' in de /etc/inittab, maar hierbij kan ik dus de server niet echt fatsoenlijk opstarten, omdat ik dus als een bepaalde user ingelogd moet zijn, vervolgens naar een directory toe moet gaan:

/local/notesdata

en daar dus de opstartregel voor de server moet geven:

/opt/lotus/bin/server

Iemand enig idee hoe ik dit echt lekker kan doen. Ik heb gekeken naar een skeleton script om eventueel wat dingen mee op te starten, maar voor suse wordt ik daar niet echt wijs uit.

Alvast bedankt :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

Kijk hier maar eens op bladzijde 356

http://www.redbooks.ibm.com/pubs/pdfs/redbooks/sg245968.pdf

daar staan start-up scripts 8-)

Verwijderd

- Log in als gebruiker root.
- Script voor automatisch opstarten van Lotus Domino Server. Dit gebeurt alsvolgt:

Maak de file /etc/rc.d/init.d/domino als volgt:

#!/bin/sh

PATH=/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/local/notesdata

case "$1" in

start)
echo -n "Starting Lotus Domino Server: "
su - notes -c "/opt/lotus/bin/serverstart.sh &"
;;

stop)

echo -n "Stopping Lotus Domino Server: "
su - notes -c "cd /local/notesdata; /opt/lotus/bin/server -q"
;;

*D
echo "Usage: $0 {start|stop}" >&2
exit 1
;;
esac

exit 0

-Zorg dat het bestand executable is. Typ: chmod 700 domino<ENTER>
- Maak een symbolische link naar het zojuist gecreeerde script. Dit zorgt ervoor dat Lotus Domino gestopt wordt wanneer de Linux Server runlevel 3 verlaat. Typ :
ln -s /etc/rc.d/init.d/domino /etc/rc.d/rc3.d/K99domino<ENTER>
- Maak een symbolische link naar het zojuist gecreeerde script. Dit zorgt ervoor dat
Lotus Domino gestart wordt wanneer de Linux Server runlevel 3 bereikt Typ :
ln -s /etc/rc.d/init.d/domino /etc/rc.d/rc3.d/S99domino<ENTER>

- Script dat aangeroepen wordt door het voorgaande script. Dit script zorgt ervoor dat de Lotus Domino server gestart wordt en een log-file wordt bijgehouden.
Maak de file /opt/lotus/bin/serverstart.sh als volgt:

#!/bin/sh

NOTESDATA="/notesdata"
NOTESEXE="/opt/lotus/bin/server"
cd $NOTESDATA
$NOTESEXE > $NOTESDATA/domino.log

Maak het bestand executable. Typ: chmod 700 serverstart.sh<ENTER>

Maak user notes de eigenaar van het script. Typ: chown notes:notes serverstart.sh<ENTER>

Suc6!