netwerk opzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

Topicstarter
ik heb een vraagje hoe ik het beste 3 computers op een netwerk kan zetten want heb ik daar een hub voor nodig of nie want ik heb nu al 2 computers op een netwerkje zitten met alleen een 2kaarten en een netwerk kabel en nu wil ik daar dus een 3e computer op aansluiten en die moet ook kunnen internetten via het netwerk. iemand tips???

Verwijderd

modem --> routertje (windows+winroute oid, linux of freesco) --> hub --> 3 PC's..

de FAQ is ook de moeite van het lezen waard, staat dit eigenlijk allemaal wel in uitgelegd.

Verwijderd

[topic=152460/1/150]

Verwijderd

Een netwerk van drie computers kun je op twee manieren opzetten:
1) Je koopt een hub (10 of 10/100) en drie netwerkkaarten die utp hebben (is standaard)dit sluit je aan volgens stertopologie; dus de 3 comp elk met een utp kabel (geen twisted maar normaal) op de hub.

2) of je doe een bus model. Dus met coax de 3 comp. verbinden. je moet dan 3 T-stukjes hebben en 2 terminators(weerstanden) op alle drie zet je een T-stukje en daar doe je 2 coax kabels tussen. Op de twee uiteinden zet je dan de 2 terminators en klaar!!. Coax is wel wat langzamer, gaat maar tot 10 Mbit.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

ik raad je aan de netwerk starters kit te kopen van edimax.

Daar zit voor 153 gulden (incl btw excl verzendkosten) een 5 poorts hub, 2 netwerk kaarten, kabels(weet niet hoelang) in alles is 10/100mbit als je dit los moet kopen ben je zo'n 250 gulden kwijt :)

kijk eens in de pricewatch

daar staat hij bij

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Die kits hebben wel 10/100 kaarten maar geen 10/100 hub
de hub die er bij zit is maat 10 Mbit

Verwijderd

en 10Mbit is voor het delen van Internet MEEEEEEEEER dan genoeg

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

[topic=152460/1/25]

en dan terugkomen ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

[topic=152460]

Daar zou ik eerst even gaan lezen voor je vragen gaat stellen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.