Toon posts:

[Pentium] is boxed nou slot 1 of niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het lezen van search ;) , ben ik nog een haar wijzer........ het lijkt me wel, want ik kan me geen boxed socket 370 proc. voorstellen :D

Maar de reden dat ik deze vraag stel is omdat ik een oud Bx mobo heb, die ondersteunde toendertijd alleen maar katmai's (omdat er nog geen coppermines waren), en daar wil ik dus een katmai op zetten... zou dit werken :?

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Boxed is met koeler erbij geleverd en heeft niks met type cpu te maken.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op dinsdag 25 september 2001 14:40 schreef Rocky het volgende:
ja, en met een casebadge (dacht ik) in een kartonnen doos(je), vandaar de naam :P

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 25 september 2001 14:40 schreef Rocky het volgende:
Ik denk dat ik de termen OEM, Retail, Boxed, Bulk, etc. maar eens in de FAQ ga toelichten ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel dus eigenlijk, kan ik een boxed coppermine nou op mijn "katmai" moederbord kwijt, en dan doel ik vooral op de vraag of een boxed coppermine nou slot 1 is of niet? :)

Verwijderd

Een boxed coppermine is niet per definitie slot 1. Kan wel zo zijn...
Verder kun je een coppermine vaak niet kwijt op een "katmai"-bord. Katmai loopt op een hoger voltage en tenzij je dat kunt instellen zal de coppermine te heet worden en misschien doorbranden of in het geheel niet booten.
De mogelijkheid bestaat misschien wel om je bios te flashen en dan het voltage in te stellen maar dat moet je bij de mobo fabrikant ff opzoeke, dat weet ik niet zeker.
suc-6, Dirk.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Op dinsdag 25 september 2001 14:45 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik denk dat ik de termen OEM, Retail, Boxed, Bulk, etc. maar eens in de FAQ ga toelichten ;)
Lijkt me een zeer goed plan! :)
ik bedoel dus eigenlijk, kan ik een boxed coppermine nou op mijn "katmai" moederbord kwijt, en dan doel ik vooral op de vraag of een boxed coppermine nou slot 1 is of niet?
Tja, of jij een coppermine op je katmai bord kwijt kunt, hangt helemaal van het moederbordje in kwestie af.. Coppermine processoren hebben namelijk een lagere core-spanning nodig, dus als jouw bordje die kan leveren, dan zal het wel gaan werken.. (is meestal een bios-update voor).
En anders kun je nog altijd via een slot1->socket370 converter gaan werken waar je de corespanning op kunt instellen!

Dus als jouw bordje de goede Vcore kan leveren, kun je meteen een slot1 processor erop zetten, anders moet je via een slotket een socket370 proc erop zetten!

En een boxed coppermine kan zowel slot1 als socket370 zijn.. Boxed wil niks anders zeggen dan dat je een doos van intel krijgt (boxed dus ;)) met een processor waar de koeler al op zit! Het betere plug&play werk zal ik maar zeggen..

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Dubbelpost :(

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Yep, mijn Celeron 466 Boxed (S370) kwam ook met Intel casebadge (nog steeds aanwezig op mijn AMD Tbird systeem :9 ) en een retestille koeler.

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 02:51

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Zie mijn topic voor je vragen:

[topic=232408/1/25]

You only live once, so live to the max's

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op dinsdag 25 september 2001 14:36 schreef Marlboro het volgende:
Maar de reden dat ik deze vraag stel is omdat ik een oud Bx mobo heb, die ondersteunde toendertijd alleen maar katmai's (omdat er nog geen coppermines waren), en daar wil ik dus een katmai op zetten... zou dit werken :?
Wat voor mobo heb je? (merk/type/revisie)

BTW, je verhaal is een beetje raar... Je vraagt of een Katmai CPU op een Katmai Mobo past :)
Pagina: 1