Toon posts:

Asus AGP-V7100 GeForce2, 64Mb SDRAM MX400 TVout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik had ff een vraagie.
Binnen een maand ben ik namelijk jarig en het leek me wel een strak plan om een nieuwe videokaart te nemen. (ik heb nu TNT2 M64)
Ik had alleen nog een vraagje, wat ik wel erg belangrijk ook vind om te weten.

- Wordt de Refresh rate (Hz) in windows gewoon ook hoger? Hij is nu op 1024x768, 32bit op 85Hz. Wordt het dan hoger met die Asus AGP-V7100 GeForce2 64Mb SDRAM MX400 TVout 12 315.00?
Ik heb trouwens een Liyama LS702UT (17"), dat maakt natuurlijk ook wel uit.

En werkt dat TV-out een beetje makkelijk? kan gewoon op een tv worden aangesloten?
En ie ie verder ook goed? want ik ga hem natuurlijk ook voor de gamez gebruiken! :)

Graag antwoord hierop als je het weet! :)

hoi.

Verwijderd

1: De refresh rate zal niet hoger worden, want dat trekt je monitor niet.

2: TV-Out is makkelijk te gebruiken. Je verbind een met een (bijgeleverde) kabel de videokaart en de tv en via de "display properties" kan je dan de tv als output kiezen.

3: Ik zou deze kaart zelf niet kopen, want volgens mij is die MX400 chip niet echt snel te noemen. En 64mb op zo'n kaartje is ook vette overkill.

Mijn advies: Koop een geforce 2 gts ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 14:39 schreef Brabus het volgende:
1: De refresh rate zal niet hoger worden, want dat trekt je monitor niet.

2: TV-Out is makkelijk te gebruiken. Je verbind een met een (bijgeleverde) kabel de videokaart en de tv en via de "display properties" kan je dan de tv als output kiezen.

3: Ik zou deze kaart zelf niet kopen, want volgens mij is die MX400 chip niet echt snel te noemen. En 64mb op zo'n kaartje is ook vette overkill.

due gts zijn weer duurder, als het alleen voor spelletjes beter wordt... nee, dan ga ik er niet 400 piek voor weggooien.

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 14:45 schreef Renko het volgende:

[..]

due gts zijn weer duurder, als het alleen voor spelletjes beter wordt... nee, dan ga ik er niet 400 piek voor weggooien.
Hij is anders maar f100,- duurder dan die mx400 die jij wilt kopen en er zit veel verschil in qua sneheid, want die gts heeft veel sneller geheugen voor zover ik weet. :)

link: http://www.tweakers.net/pricewatch/20423

Verwijderd

Neem een Asus V7700 Pure, is niet veel duurder en veel betere prestaties!

Verwijderd

Topicstarter
en deze dan?
Asus AGP-V7100 GeForce2, 32Mb SDRAM MX400 is erg goedkoop in verhouding, en iemand die er erg erg erg veel van weet zei dat ie goed is, in normale resoluties (1024x768) merk je er eigenlijk niet veel van.

of zou dat een miskoop zijn?

Verwijderd

Ligt eraan... IMO wel. >:) Maar natuurlijk moet je wel voor jezelf vaststellen hoeveel geld je wilt uitgeven. De V7700 Pure 32 MB is vanaf f315,-- te krijgen en de prestaties liggen toch wel een stuk hoger dan de MX(400). Maar je moet het zelf weten... ;)

Verwijderd

Neeeeee...niet de asus V7100 kopen ....dan kan je beter een Leadtek 64 mb mx 400....het heeft meer geheugen kost minder.....heeft een top koeler erop....en dus veel beter overklockbaar?!

oh en hij kost rond de ..... 250/280 piek ...en top prijs dus...

Verwijderd

Topicstarter
ik hoorde van iemand die de Abit Siluro T400 GF2 MX 400 64Mb TV-Out Bulk heeft gekocht..
deed het top! :)
kwam ERRUG in de buurt van die andere wat jullie zeggen die van 400 piek zei hij.
200 piek. leek me niet verkeerd! :)

dus tja... of iemand moet toevallig weten dat het een zware kut kaart is, maar als niemand dat zo weet, dan neem ik hem! :D

Verwijderd

Dan is hij zeker overgestapt van een viper v330 ofzo?!? >:)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:44

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

http://www.tweakers.net/pricewatch/20423

Die zou ik nemen, is 2 x zo snel en kost het zelfde :)

Fijne verjaardag!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 15:23 schreef Renko het volgende:
en deze dan?
Asus AGP-V7100 GeForce2, 32Mb SDRAM MX400 is erg goedkoop in verhouding, en iemand die er erg erg erg veel van weet zei dat ie goed is, in normale resoluties (1024x768) merk je er eigenlijk niet veel van.

of zou dat een miskoop zijn?
Die kaart is wel goed, aleen dit kaartje is al vrij oud en de GTs is veel beter voor game`s, nu en later! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 19:27 schreef nigelator het volgende:
http://www.tweakers.net/pricewatch/20423

Die zou ik nemen, is 2 x zo snel en kost het zelfde :)

Fijne verjaardag!
350 piek...
is niet het zelfde als 200 piek.

o bedoelde je die in het onderwerp stond?
anyway..
ik snap er nu nog minder van, dacht ik een leuke uitgekozen te hebben bleek ie weer slecht te zijn! |:(

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Laat je niet gek maken door mensen die beter gewend zijn.

Ik ben zelf overgestapt van een tnt2m64 naar een GF2 MX400.

De kaart is 2x zo snel als je tnt. Je merkt het verschil duidelijk, ik wel met een duron 650 (binnenkort tb 1400)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 15:32 schreef KillerAce_NL het volgende:
Laat je niet gek maken door mensen die beter gewend zijn.

Ik ben zelf overgestapt van een tnt2m64 naar een GF2 MX400.

De kaart is 2x zo snel als je tnt. Je merkt het verschil duidelijk, ik wel met een duron 650 (binnenkort tb 1400)
LOL! :D

dus die 200 piek kaart vind jij ook wel goed.
ook in 1024x768 @ 32 bit en wat spellen die voor een 3d kaart vrij zwaar zijn? :?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op dinsdag 25 september 2001 14:39 schreef Brabus het volgende:

helemaal mee eens. Dat klein verschilletje in prijs, is het echt wel waard hoor. Hij is echt gewoon dik sneller. Als je nu een MX koopt, moet je over een half jaar weer een nieuwe kaart kopen. GTS kan nog wel even mee.
En 64 mb is absoluut overkill voor een MX.

Dus ben verstandig, en koop een goedkope GTS/PRO. Die krengen kosten nog maar 350 piek ofzo.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 17:02 schreef martijn12345 het volgende:

[..]

helemaal mee eens. Dat klein verschilletje in prijs, is het echt wel waard hoor. Hij is echt gewoon dik sneller. Als je nu een MX koopt, moet je over een half jaar weer een nieuwe kaart kopen. GTS kan nog wel even mee.
En 64 mb is absoluut overkill voor een MX.

Dus ben verstandig, en koop een goedkope GTS/PRO. Die krengen kosten nog maar 350 piek ofzo.
Ja... ik wil een paar jaartjes wel met m'n kaart doen, dus niet dat ik binnen een jaar al een nieuwe moet hebben. :(
Maar goed, kijk ik in die pricewatch, zie ik dit staan:

Chaintech GeForce 2-GTS-Pro 32 Mb DDR TV-Out FL 298,-
Chaintech GeForce 2-GTS-Pro 64 Mb DDR TV-Out FL 371,-

Dus... meer geheugen is goedkoper?!?!?!? LOL!
dan wil ik er een met 128MB! :D

anyway, is dit wel een goede dan volgens je?

Verwijderd

Ik denk dat je een brilletje nodig hebt! (8>

Btw wel een goede kaart. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 18:07 schreef Brabus het volgende:
Ik denk dat je een brilletje nodig hebt! (8>

Btw wel een goede kaart. :)
Hmmzzzz... juist, ik heb brilletje nodig,
nee, ik heb hem al, maar ik moet beter glazen. Ik zie het nu ook, dat het scheelt! :)

tnx voor advies! :)

64MB is dus overkill toch?

Verwijderd

64mb is een overkill op zo'n mx400 kaartje, maar op een gts is het niet overbodig. Zeker niet als je aan de toekomst denkt.

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 19:20 schreef Renko het volgende:
ik hoorde van iemand die de Abit Siluro T400 GF2 MX 400 64Mb TV-Out Bulk heeft gekocht..
deed het top! :)
kwam ERRUG in de buurt van die andere wat jullie zeggen die van 400 piek zei hij.
200 piek. leek me niet verkeerd! :)

dus tja... of iemand moet toevallig weten dat het een zware kut kaart is, maar als niemand dat zo weet, dan neem ik hem! :D
Een vriend van mij heeft die..
Een extra fannetje opaangesloten..
en hij draait nu op 240/210Mhz...ipv de default 200/166Mhz

3050 3dmarks in 2001 met een Athlon @ 1125Mhz

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 26 september 2001 17:26 schreef Renko het volgende:

[..]

Ja... ik wil een paar jaartjes wel met m'n kaart doen, dus niet dat ik binnen een jaar al een nieuwe moet hebben. :(
Maar goed, kijk ik in die pricewatch, zie ik dit staan:

Chaintech GeForce 2-GTS-Pro 32 Mb DDR TV-Out FL 298,-
Chaintech GeForce 2-GTS-Pro 64 Mb DDR TV-Out FL 371,-

Dus... meer geheugen is goedkoper?!?!?!? LOL!
dan wil ik er een met 128MB! :D

anyway, is dit wel een goede dan volgens je?
Idd de GTSjes zijn tegenwoordig goedkoop, toen ik mijn MX kocht was ie net zo duur als de GTS nu is. Dus ga dan voor de GTS. Dan zul je helemaal verschil merken.
Pagina: 1