Toon posts:

Wat is het warmteverschil tussen 1,2 en 1,4 AMD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen tussen een TB 1,2 en 1,4. Voor de prijs hoef ik het natuurlijk niet meer te laten maar ik heb geen zin in een overhit systeem of een kast met 26 fans.. Maar wat is het hitteverschil?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Exirion

Gadgetfetisjist

TB1200 : 66 Watt, TB1400 : 72 Watt.

Opzich moet je bij beide CPU's voor goeie koeling zorgen, dus ik zou gewoon de snelste kiezen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Als je gaat/kunt overklokken, zou ik een 1,2Ghz met de nieuweste core nemen, die gaat zowat net zo ver als de 1,4Ghz... ga je niet overklokken, neem dan de 1,4Ghz met een koeler die minstens t/m 1,5Ghz gespecificeerd is, dan zou 't geen problemen moeten opleveren ;)

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Koop gewoon een 1400 een geef dan 50 tot 80 gulden uit voor een goede koeler.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:04

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 25 september 2001 14:24 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Kan je net zo goed een P3 met gratis koeler kopen :P

(no flame intended, geef alleen contrast aan :P )

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Koop gewoon de 1400 met een FOP32... perfecte koeler voor maar 45 piek...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 25 september 2001 14:24 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Zelfs voor een heethoofd als de 1400 is (bijvoorbeeld) een Cooler Master EP5-6I11 voldoende, en daar betaal je maar 30 gulden voor.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 14:26 schreef nigelator het volgende:

[..]

Kan je net zo goed een P3 met gratis koeler kopen :P

(no flame intended, geef alleen contrast aan :P )
Whahah, P3 1Ghz vergelijken met een 1,4Ghz TB :?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
als je geld geen probleem is: 1.4 ghz nemen,
silverado er op en 4 a 5 casefans op 7 volt...is koel genoeg

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 14:31 schreef marteltor het volgende:
Maar voor de prestatie relatief duur. Als hij niet zoveel om wat geluid geeft kannie net zo goed een ThermoEngine V60-4225 kopen (met een 7300RPM als ie nie om herrie geeft en dan weet ie zeker dat z'n processor nie warmer dan 40 graden wordt >:))

Verwijderd

Beetje aan de off-topic kant misschien, maar ik wilde het toch al vragen:

Trekt een 250 Watt Aopen voeding (kwalitatief toch zeker niet de slechtste) zo'n 1400 MHz CPU met 512 MB DDR, een GF2 GTS, SBlive, 2x NIC en dan 1x HDD, 1x DVD en 1x CDRW ?

Ik ben namelijk hard aan het verzinnen over een ander mobo (loopt een topic over, klik mn naam) en wil dit als het kan in dezelfde kast plaatsen zonder nieuwe voeding aan te schaffen (want dat is nog eens 100 piek extra).

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 16:26 schreef MadCat het volgende:
Beetje aan de off-topic kant misschien, maar ik wilde het toch al vragen:

Trekt een 250 Watt Aopen voeding (kwalitatief toch zeker niet de slechtste) zo'n 1400 MHz CPU met 512 MB DDR, een GF2 GTS, SBlive, 2x NIC en dan 1x HDD, 1x DVD en 1x CDRW ?

Ik ben namelijk hard aan het verzinnen over een ander mobo (loopt een topic over, klik mn naam) en wil dit als het kan in dezelfde kast plaatsen zonder nieuwe voeding aan te schaffen (want dat is nog eens 100 piek extra).
Je kunt 't proberen, als je dat kan, kun je 't niet proberen, zou ik toch echt min. 300W erin gooien

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 14:31 schreef marteltor het volgende:
4 a 5 casefans @ 7 volt??? Is dat jouw idee van stil?

Ik heb zelf ook voor dezelfde keuze gestaan... geld was geen probleem, maar ik wilde niet zo'n processor hebben die echt belachelijk veel warmte genereerd en waarvoor ik extreme koelmaatregelen moet nemen om 'm koel te houden.

Ik heb dus voor een Athlon 1 Ghz gekozen die op het moment superstabiel draait op 1,62 Volt (lager kan m'n bios niet :( ) met een Silverado derop @ 6 Volt en 1 casefan (papst 8412NG) @ 7 volt. Idle 48 graden, stressed 60 graden in een kast van 29 graden.
Precies mooi dus imho :)
Pagina: 1