Toon posts:

[java] jdkshell 1.2.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wete niet of het hier hoort maar goed
van school moet ik dit proggie dus gebruiken
alleen als ik dit installeer ktrijg ik errors dat ie de classes niet kan vinden ofzo :?

wie weet hoe dit prog werkt of zijn er anders ook nog andere (gratis) compilers om java te compilen?

alvast bednkat

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Je kan het beste gewoon de standaard JDK van Sun gebruiken. Deze kan je downloaden op:

http://java.sun.com/j2se/1.3

of als je voor het nieuwste van het nieuwste wilt gaan:

http://java.sun.com/j2se/1.4

Installeren is een eitje en je hoeft alleen maar je path aan te passen om te kunnen compileren. Eventueel kan je nog even naar de Java Tutorial gaan, daar staat voor elk OS precies uitgelegd hoe je je eerste Java proggie moet maken en compileren:

http://java.sun.com/tutorial

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

jdk
java.sun.com
is ook gewoon gratis hoor ;)
[edit:en Mbravenboer is me net voor :)]

Verwijderd

Topicstarter
aaaaaaarhg waarm werkt hie rdat dan niet???

• mbravenboer
JDK 1.2.1 is behoorlijk oud en iets lastiger te configureren. De nieuwste Java versies werken een stuk makkelijker :) . Qua gebruik maakt het absoluut niets uit. Het is alleen maar sneller en uitgebreider. Gewoon even de oude zooi eraf halen en een nieuwe downloaden :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
mmz ok en die kutschool ook mij die cd weer aansmeren
(ok ok ik was lui en had geen zin om voor 5 piek iets te downloaden :P)

• mbravenboer
Jammer dat ze dan niet gewoon een recente versie distribueren ;( . Een Sun Java SDK distribueren is trouwens illegaal, maar dat terzijde ;)

Verwijderd

Topicstarter
ach het zal mij jeuken ook

alleen lomp dat je dan verkeerde dingen uitgeeft :(

Verwijderd

Topicstarter
aaaaaaaaah ik word er echt strontziek van

het werkt gewoon niet

ik snap er echt geen zak meer van

bah

hij zegt dat het een ongeldige actie is :(

• mbravenboer
clvy82: hij zegt dat het een ongeldige actie is :(
Misschien moet je je probleem iets beter omschrijven? ;) . Zegt windoos dit? Heb je je path dan wel goed ingesteld? Bekijk die link van de tutorial eens. Daar staat het allemaal heel kort en helder uitgelegd...

Verwijderd

Topicstarter
ja maai dat ontzettende kutding ik snap er de ballen van ik heb PRECIES hetzelfde gdaan als op die tyfus laptop

hij zegt dat de actie ongeldig is

dus als ik javac intiep

alleen als ik het hele pad

dus c:\kjfslajfalskdjflsjfslkjfs\javac doe

dan zegt ie dat nog steeds

:(:(:(

• mbravenboer
Als je nu gewoon eens de tutorial leest dan kun je daar lezen dat je je PATH omgevings variabele moet aanpassen :) .

Je moet zorgen dat c:\jdkinstallatie\bin in je path staat. Het hangt van je OS af waar dat moet. In Windoos 2000/NT kan het in het config scherm bij System. Onder 9x moet je je autoexec aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
ja duh dat heb ik gedaan

net als op die kutlaptop
en op die laptop diet het het wel
maar hier niet

• mbravenboer
clvy82: ja duh dat heb ik gedaan
Dan heb je het niet goed gedaan.

En als je niet normaal kan posten zonder allerlei scheldwoorden erdoorheen dan zoek je maar iemand anders om je te helpen :( .

Verwijderd

Topicstarter
ja snorry het is alleen dat ik het nou al 12123 keer heb geinstalleerd op deze pc en het werkt nog steeds niet en op die laptop ging het in 1 keer goed

en ik doe PRECIES hetzelfde

tijd voor een format :P

• mbravenboer
hum.... tja... met een PATH instelling kan maar weinig misgaan denk ik, want dat is puur een Windoos aangelegenheid (misschien daarom wel ;) ). Kijk nog eens goed of je geen domme fout hebt gemaakt :) .

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 15:02 schreef mbravenboer het volgende:
hum.... tja... met een PATH instelling kan maar weinig misgaan denk ik, want dat is puur een Windoos aangelegenheid (misschien daarom wel ;) ). Kijk nog eens goed of je geen domme fout hebt gemaakt :) .
grrrrrrrrr hihi dat heb ik dus al heel vaak gedaan
er zit vast een fout in windows
dat is echt de enige oplossing

hij is nu aan het formateren
bah
ik heb er ook geen zin meer in zo :(:(:(

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Even rustig gaan zitten, nadenken en vooral niet direct gaan formatteren wil ook nog wel eens helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
mmz nou na het formateren heb ik de cd NIET gebruikt, op 1 dingetje na, en nu werkt het :)

dankjewel!!!!

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 18:48

Tuinhark

Retro

Vraagje: is het de Hanzehogeschool? >:)

:Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 16:17 schreef Tuinhark het volgende:
Vraagje: is het de Hanzehogeschool? >:)

:Y)
haha ja wie verkoopt er anders foute cd's die je windows opfukken :P

• BurningSheep
  • Laatst online: 03-05 22:13
ik kan er nog wel een paar opnoemen hoor ;)
Pagina: 1