Toon posts:

WC3 HTML, pff er komt geen eind aan.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus bezig met het nieuwe design implementeren van http://www.dutchgeforce.nl

Waar ik me aan hou

Stylesheets vanaf ie 4.0 en ns 4.0

Verder test ik met Opera 5 en Netschaap 6 en IE5 En Mozilla

Het gaat tot nu toe allemaal goed, maar als ik die html validator doe op w3.org hebik veel fouten.

Zoals een background opgeven voor een <table> bijvoorbeeld. Maar het werkt wel prima in alle browsers, moet ik me nou daar niet zoveel aan storen. En doorgaan zoals ik altijd doe, of moet ik echt aapassingen gaan maken?

Verwijderd

fuk die validator.

als het maar werkt in alle browsers moet je daar gewoon scheit aan hebben.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ligt eraan wat je doelstellingen zijn, als je zekrheid qua forward compatibility wilt hebben, of een design maakt dat lange tijd mee moet gaan, is validerende html brouwen wel gewenst, en kan je waarschijnlijk achteraf veel werk besparen.

voor een 'gewone' webpagina hoef je ook geen overdreven waarde aan validator te hangen, valideren kan handig zijn, om eventuele fouten eruit te halen, maar warnings kun je gewoon laten staan, als je geen andere oplossing kan vinden.

maar over backgrounds; wat is er mis met
code:
1
2
3
TABLE {
   background-image: url('blaat.gif');
}

?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
TABLE {
   background-image: url('blaat.gif');
}

Das stylesheet toch, ik moet gewoon in HTML een background opgeven

<table background='image'>

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Fuck de validator :?

Wat een onzin. HTML moet begrepen worden door een hoop verschillende programma's. Als iedereen dan maar een beetje aan gaat rommelen wordt het schrijven van browsers een enorme onderneming en bovendien is er geen enkele garantie dat je pagina er correct uit ziet. Programma's moeten ook aan een strakke syntax voldoen voordat ze gecompileerd kunnen worden. Als de compiler maar een beetje aan zou gaan rommelen met incorrecte code zou het een choas worden. Hetzelfde geldt ook voor HTML pagina's.

Standaardisatie en het volgen van die standaarden is enorm belangrijk op internet.

Gebruik je per ongelijk niet de strict variant? Die is namelijk wel erg strict ;) . Transitional is een stuk beter te doen. Wellicht is het een idee om je pagina's gelijk XHTML compatible te maken. Daar zit een stuk meer logica in dan in het oude HTML.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Op dinsdag 25 september 2001 13:56 schreef Mannekino het volgende:
Ik ben dus bezig met het nieuwe design implementeren van http://www.dutchgeforce.nl

Waar ik me aan hou

Stylesheets vanaf ie 4.0 en ns 4.0

Verder test ik met Opera 5 en Netschaap 6 en IE5 En Mozilla

Het gaat tot nu toe allemaal goed, maar als ik die html validator doe op w3.org hebik veel fouten.

Zoals een background opgeven voor een <table> bijvoorbeeld. Maar het werkt wel prima in alle browsers, moet ik me nou daar niet zoveel aan storen. En doorgaan zoals ik altijd doe, of moet ik echt aapassingen gaan maken?
Tja kwestie van wikken en wegen:
1. goede/validerende code en veel werk (trouwens back van een cel kan je doen door middel van css zoals RM-rf aangeeft)
2. brakke code en minder werk

Gaat eigenlijk een beetje over de trots van de designer *D

Don't mind Rick

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 14:05 schreef rickmans het volgende:

[..]

Gaat eigenlijk een beetje over de trots van de designer *D
Ja precies, ik wil er best wel wat moeitje insteken hoor helemaal voor een site zoals dutchgeforce.nl waar toch alleen maar tweakertjes komen die altijd commentaar hebben >:)

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Op dinsdag 25 september 2001 14:12 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Ja precies, ik wil er best wel wat moeitje insteken hoor helemaal voor een site zoals dutchgeforce.nl waar toch alleen maar tweakertjes komen die altijd commentaar hebben >:)
Nou wat zeur je dan >:) gebruik gewoon wat meer CSS :) mocht je hulp nodig hebben dan geef je maar een seintje... zit toch een beetje weg te rotten op me stage :). * rickmans die toch zijn dhtml werkend heeft in IE NS en Opera

Don't mind Rick

Verwijderd

Topicstarter
* Mannekino is heftig met XHTML Tutorials bezig :)

Nou dan ook maar meteen goed aanpakken.

• mbravenboer
Mannekino: * Mannekino is heftig met XHTML Tutorials bezig :)
:* ;)

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Damn, dit wel heel strict enkele tags moeten ook afgesloten worden

This is correct:

This is a break<br />
This is a break too<br></br>

Here comes a horizontal rule:<hr />

Verwijderd

Topicstarter
Oi, kunnen jullie es hier kijken.

http://www.w3schools.com/html/attr_table.asp

Hier staat dus dat ik geen bgimg aan een table kan koppelen, wat zal ik hier nou mee doen, het werkt wel in alle browsers, en ik heb het ook wel nodig, alleen voor een paar tables.

• mbravenboer
Mannekino: Damn, dit wel heel strict enkele tags moeten ook afgesloten worden
Leuk he? ;) Das nou XML. Het voordeel is dat er in ieder geval een logica inzit. Dat kan ook erg prettig werken als je het eenmaal gewend bent :) .

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Op dinsdag 25 september 2001 14:34 schreef Mannekino het volgende:
Oi, kunnen jullie es hier kijken.

http://www.w3schools.com/html/attr_table.asp

Hier staat dus dat ik geen bgimg aan een table kan koppelen, wat zal ik hier nou mee doen, het werkt wel in alle browsers, en ik heb het ook wel nodig, alleen voor een paar tables.
Neem de suggestie van RM-rf ter harte en doe er wat mee :) door middel van CSS is het wel toegestaan om een background in een table te definieren. (CSS is the magic word :P)

Don't mind Rick

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 14:38 schreef rickmans het volgende:

[..]

Neem de suggestie van RM-rf ter harte en doe er wat mee :) door middel van CSS is het wel toegestaan om een background in een table te definieren. (CSS is the magic word :P)
|:( Ja me hersens laten me in de steek, ik dacht als ik definieer dat al me tabellen zo zijn, maar ik kan natuurlijk ook een class meegeven |:( excous me.

Maaruh zit wel stuk logische in elkaar, helemaal voor mij, mooie bron code freak :)

• mbravenboer
Cool :) ! Nu kan je ook dat plaatje deronder zetten :) . Dat staat natuurlijk supercool ;) .

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 14:59 schreef mbravenboer het volgende:
Cool :) ! Nu kan je ook dat plaatje deronder zetten :) . Dat staat natuurlijk supercool ;) .
Jah, nu nog de stylesheet :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, schiet al aardig op, zelf al zo'n leuk logo'tje onderaan de pagina (8>

Check maar, http://www.dutchgeforce.nl nu bezig met het newsscript aanpassen.

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

vergeet je niet om je lettertype nog vast te leggen in je stylesheet?
ik kwam dit namelijk nog tegen :):
code:
1
<font face='Verdana' color='#435F00' size='2'>

en volgens mij is de font tag flink verouderd (weet die engelse term niet meer :()

Don't mind Rick

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 08:36 schreef rickmans het volgende:
vergeet je niet om je lettertype nog vast te leggen in je stylesheet?
ik kwam dit namelijk nog tegen :):
code:
1
<font face='Verdana' color='#435F00' size='2'>

en volgens mij is de font tag flink verouderd (weet die engelse term niet meer :()
Jah, alles is vastgelegd in de style sheet, alleen voor het newsscript heb ik gekozen voor harde font tags. Dat ging niet helemaal goed, vandaar.

Tenzij jullie een oplossing weten, hoe haal je die line breaks eruit, als je <h1></h1> afsluit.

Maar zou werkt het ook prima, als ik nu de fonts wil wijzigen dat pas ik gewoon ht config bestand aan van het newsscript, geen probleem dus.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op woensdag 26 september 2001 09:25 schreef Mannekino het volgende:
Tenzij jullie een oplossing weten, hoe haal je die line breaks eruit, als je <h1></h1> afsluit.
ofwel
code:
1
2
3
4
H1 {
   display: inline; 
   /* haalt de complete linebreak weg, dus als een SPAN */
}

of anders
code:
1
2
3
4
5
6
H1 {
   margin-bottom: 0px;
   /* verkleint de ruimte onder het element tot 0px,
   eventueel kun ook margin-left, margin-right en margin-top 
   gebruiken, of de shorthand margin: 0px 0px 0px 0px;*/
}

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1