Mijn Stille PC (met pics)

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Zoals de titel het al zegt, ik ben bezig geweest om mijn 3 pc's stiller te krijgen (PII-333,PIII-650@866,TB1200@1333). Heb hier wat foto's gemaak van de pc's zelf en van de koelers die ik heb zitten maken.

Afbeeldingslocatie: http://home-2.12move.nl/~sh073391/pics/Athlon.JPG
Dit is een foto van mijn Athlon.

Afbeeldingslocatie: http://home-2.12move.nl/~sh073391/pics/Akoeler.JPG
en dit is de koeling die ik heb zitten maken, bestaande uit een Spire koperen koeler, een Swiftkill adapter en een 80x80 fan. Core Temp tussen de 36 en 39 graden bij full load (geloof er niet zoveel van maar hij zegt het wel :) )

Afbeeldingslocatie: http://home-2.12move.nl/~sh073391/pics/Pentium.JPG
Nou dit is dan mijn Pentium 3 650@866.

Afbeeldingslocatie: http://home-2.12move.nl/~sh073391/pics/Pkoeler.JPG
En dit is dan weer mijn koeler. Een Coolmaster weer met Swiftkill adapter en 80x80 fan. Core temp 28 graden.

Wat vinden jullie ervan? Nog op of aanmerkingen??

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ziet er heel strak uit, mooi gedaan! Ik wilde zelf ook van dat opencelschuim aan de binnenkant gaan plakken. Waar heb je het gehaald en hoeveel heeft het ongeveer gekost?
Heb je alleen die matten gebruikt of heb je nog meer aanpassingen gedaan (drives met rubbertjes monteren etc)?

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Ehm jah eigenlijk wel... COOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL letterlijk!!! haha :)

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Bij de formido, twee grote platen voor 20 piek. Heb nu eingelijk ook van die rubbers gevonden voor mijn fan's. Maar die zitten er nog niet in.

Verwijderd

jah dat schuim wil ik ook hebben aan de binnenkant... vertel eens. En wat doet die adapter psies die je tussen de coolrip en de 80 x 80 fan hebt zitten... en waar kun je die krijgen??

Verwijderd

Scheelt het echt veel?

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Die adapter kost f30 bij breetcomputers. En ten opzichte van een superorb scheelt het gigantisch. Het is iets koeler en het maakt veel minder herrie. Wil alleen nog die grote 120x120 fan op iets minder laten draien dan 12v.

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
hier foto's van mijn pc + server.

pc 392 Mhz PII --> minmaal geluid. (PSU fan op 7 V) *D
server 120 PI --> geen hoorbaar geluid. (PSU fan op 5 V)
eidelijk rustig :z

Sorry van mij webcam snap shots..

1+1+1 = 1

Verwijderd

dus die adapter verzorgt de stroomvoorziening van de fan?

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 14:03 schreef _insomnia_ het volgende:
dus die adapter verzorgt de stroomvoorziening van de fan?
Jij bedoelt die swiftkill?? Nee hiermee kan ik een 80x80 fan op een 60x60 koeler plaatzen.

Verwijderd

ow sorry... :) haha maar kun je die niet zelf bouwen dan??? op de een of andere manier. en zijn er plaatjes van die adapter te vinden ergens?

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 14:11 schreef _insomnia_ het volgende:
ow sorry... :) haha maar kun je die niet zelf bouwen dan??? op de een of andere manier. en zijn er plaatjes van die adapter te vinden ergens?
Is wel mogelijk maar was me teveel werk. :) Moet ook nog :Z

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 14:11 schreef _insomnia_ het volgende:
Zie www.breetcomputers.nl

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 14:17 schreef marcell het volgende:

[..]

Zie www.breetcomputers.nl
Breet beeft alles wat je nodig hebt, behalve de geluidsisolatie.

Verwijderd

Ik weet niet wat jij stil vind, maar met dat ding op mijn kamer zou ik niet kunnen slapen!! :z

Ik zelf ben ook druk bezig geweest om mijn pc stiller te maken alleen heb het heel anders aangepakt vind ik. :)

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Nou, als ik ze aanzet hoor ik hem heel stil zoemen, denk onder 20dBA. En dat is erug stil. Die Pentium is nog stiller, die hoor je eigenlijk helemaal niet meer.

Die van jou ziet er ook niet slecht uit, je gebruikt meer passive koeling. Ik heb liever een fan erop die dan op zo'n 6 tot 9 volt draait. Ook lekker rustig.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik zou eigenlijk mijn router willen isoleren maar moet ik daar dan nog een xtra koeler bijgooien :?.
Specs van Router:
P100
32 mbram
500 mb hd
een gewone cpu koeler.
ik heb nog een koeler liggen die eigenlijk in een voeding hoord maar die past ook daar in (hij zat er ook in maar ik heb hem loggekoppeld omdat hij te veel herrie maakte :))
Kortom, als ik wil isoleren moet ik dan een xtra koeling inbouwen :?

Go0s

PS mooie pics hoor :D

Verwijderd

Ik zit denk ik op 14 dB en dat hoor je alleen als je met je hoofd langs de kast beweegt! :)

Maar je moet natuurlijk wel oppassen dat je pc niet te warm wordt. Ik heb alles nu mooi stabiel en niet te warm! B-)

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 14:56 schreef Go0s een lang verhaal:
Ik denk niet dat die pc veel koeling nodig heeft. Mijn vader heeft ook 4 jaar een p100 gehad met heel klein koelblokje en fan, maar we hebben hem laats weggedaan en bleek dat de fan niet eens was aangesloten! :D

Verder zat er alleen een hele stille fan in de voeding dus ik denk niet dat je veel koeling nodig zult hebben! :)

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 14:56 schreef Go0s het volgende:
Ik zou eigenlijk mijn router willen isoleren maar moet ik daar dan nog een xtra koeler bijgooien :?.
Specs van Router:
P100
32 mbram
500 mb hd
een gewone cpu koeler.
ik heb nog een koeler liggen die eigenlijk in een voeding hoord maar die past ook daar in (hij zat er ook in maar ik heb hem loggekoppeld omdat hij te veel herrie maakte :))
Kortom, als ik wil isoleren moet ik dan een xtra koeling inbouwen :?

Go0s

PS mooie pics hoor :D
Zoals je op mijn pics kom zien heb ik in de achterkant een extra fan ingebouwd. Maar volgens mij is het niet nodig. Je moet gewoon even langs alle fans lopen en kijken welke er een hoop herrie maken en die vervangen of langzamer laten draaien. Een extra fan in de achterkant zorgt voor wat extra koeling, b.v. mijn mobo van mijn athlon werdt 35 graden en met die 120x120 fan nog maar 23 graden (het mobo, niet de core). Scheelt een hoop. :)

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Wat men natuurlijk niet mag vergeten is in de voorkant een gat in de isolatie te maken om voor een goede airflow te zorgen, ander wordt die echt te warm en ;( en dan |:( .

Ik heb dus bij beide PC in de voorkant waar je ook een fan kan plaatsen er een gat in gemaakt.

Verwijderd

Hoe dik moet dat schuimrubber ongeveer zijn? en het hoeft toch niet perse van dat noppenfolie te zijn? Ik ga het van de week ook maar eens inbouwen. Eerst mijn ouwe kast maar eens goed verneuken en daarna koop ik wel een nieuwe. Of als ie heel mooi word :) dan hou ik em natuurlijk! haha

Maargoed. Ik heb aan de achterkant van de pc echter een probleem. al die slotjes voor de insteekkaarten zijn nog open. Die kan ik allemaal dichtmaken uiteraard. Alleen bij 1tje is er het schroefje aan de bovenkant afgebroken waardoor er alleen nog het schroefdraad inzit. Hoe krijg ik dat eruit??? iemand een idee???

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 15:21 schreef _insomnia_ het volgende:
...
Ik heb gewoon schruimrubber bij de formido gehaal, speciaal met die noppen, want dat isoleert tegen geluid. Twee platen kosten 20 piek en daar krijg je excact 2 pc mee gedaan.

Die schroef krijg je er waarschijnlijk met een dremel uit. Maar daarna moet je waarschijnlijk weer een schroefdraad erin tappen.

Verwijderd

Ik heb net zo een Fan adapter bestelt bij breet computers en ik dacht misschen kan ik die ene 6 fan nog voor iets anders gebruiken. Ik kwam op dit uit.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tasrip/naamloos.bmp

Onnodig of zou het nog eens extra koelen

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 15:27 schreef D.Patty het volgende:
Ik heb net zo een Fan adapter bestelt bij breet computers en ik dacht misschen kan ik die ene 6 fan nog voor iets anders gebruiken. Ik kwam op dit uit.

Ik wilde juist van die fan af wat die draai met 6000 toeren rond (34 dBA :( ). Of het wat scheelt weet ik niet, dat zou je moeten uitproberen. Paar koeien met en een paar koeien zonder. En meten... Je kan die fan ook in de achterkan van je kast bouwen. Of die 60x60 fan juist de andere kant uit laten blazen. Dan help je de lucht stroom.

Verwijderd

Je wil dus de originele koeler met koelrip en 6 cm koeler behouden, daarbovenop de adapter en dan nog een een 8 cm die ook naar beneden blaast... geen gek idee... misschien koelt het wel extra. Maar je moet em wel kwijt kunnen in je kast. Niet zoals bij mij, dat de koeler psies onder de voeding zit... haha :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:02

Epsilon

je 60mm fan gaat hier dus van naar de klote, kan waarschijnlijk kapot en maakt een hoop herrie

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 15:34 schreef _insomnia_ het volgende:
Je wil dus de originele koeler met koelrip en 6 cm koeler behouden, daarbovenop de adapter en dan nog een een 8 cm die ook naar beneden blaast... geen gek idee... misschien koelt het wel extra. Maar je moet em wel kwijt kunnen in je kast. Niet zoals bij mij, dat de koeler psies onder de voeding zit... haha :)
Dat bedoelde ik eigenlijk niet, anders gaat je 60x60 fan nog meer herrie maken. Zoals op jouw tekening, maar dan anders om.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Nice man!

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 15:31 schreef Roman het volgende:

[..]

Ik wilde juist van die fan af wat die draai met 6000 toeren rond (34 dBA :( ). Of het wat scheelt weet ik niet, dat zou je moeten uitproberen. Paar koeien met en een paar koeien zonder. En meten... Je kan die fan ook in de achterkan van je kast bouwen. Of die 60x60 fan juist de andere kant uit laten blazen. Dan help je de lucht stroom.
Ik heb zelf een 30 dBA en daar heb ik niet echt veel last van.

Dus bedoelt zo iets?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tasrip/naamloos1.bmp

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 16:00 schreef D.Patty het volgende:

[..]

Ik heb zelf een 30 dBA en daar heb ik niet echt veel last van.

Dus bedoelt zo iets?
Ja, zoiets. Gewoon uitproberen of het wat uitmaakt.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
meneer de topicstarter, zou je nog wat uitleg (en plaatjes) kunnen geven van hoe je de voorkant hebt gedaan? want dat is een heel belangrijk deel van het stiller maken IMHO!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Is goed, Ik zal morgen wel foto's laten zien. Want mijn pc staat thuis en ik ben nu op mijn werk :).

In de voorkant van elke pc zit een lucht toevoer, toch? Heb dus die geluidsisolatie erin gedaan en dan waar die luchttoevoer zit een gat in die geluidsisolatie gemaakt. Anders trekt die fan aan de achterkant geen lucht.

Maar ik zeg al: morgen komen er foto's.

Verwijderd

Wat voor een soort 8 cm fans heb je eigenlijk? NoName dingen?

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Heb gewoone "oude" fans gepakt. Niet echt oud maar uit defecte atx voedingen die hier hebben gelegen.

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 16:18 schreef Roman het volgende:
Heb gewoone "oude" fans gepakt. Niet echt oud maar uit defecte atx voedingen die hier hebben gelegen.
Als je die nou vervangt voor papst fans dan heb je pas echt rust! :)

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Zoals beloofd komen hiet nog wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://home-2.12move.nl/~sh073391/pics/Gat.JPG
Dit is het gat wat ik bedoelde, hierdoor wordt aan de voorkant lucht naar binnen gezogen.

Afbeeldingslocatie: http://home-2.12move.nl/~sh073391/pics/Kast.gif
Dit is dan de luchtstroom in mijn kasten.

Afbeeldingslocatie: http://home-2.12move.nl/~sh073391/pics/binnen.JPG
Dit is nog een foto van binnen. Ben alleen niet te vreden met die kleine Chipset koeler.

Wat ik nu nog wil doen is alle fan's op een lagere voltage laten draaien, er eventueel wat stillere fan's in zetten. (maar ik ga geen Papst kopen, Heb er een stuk of tien nodig, wordt dan veel te duur) En ik wil nog elke fan met rubbers fast maken en ik wil proberen de harddisks ook op een of andere manier met rubbers vast maken. Heeft iemand hiervoor nog een idee???

Verwijderd

Voor je harddisk bestaan apparte geluidsisolatiekisten .. ff zoeken waar ik die zag ..

Verwijderd

Deze bedoel ik ..

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 08:54 schreef n0va^ het volgende:
Deze bedoel ik ..
Maar wordt die harddisk dan niet te warm???

Ik lees weer niet goed. Is wel leuk, maar 30 euro voor een... en ik heb er twee nodig.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:57

Yucko

One clown to rule them all !

hoe zit dat met statische elektriciteit van dat schuim ?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 09:22 schreef JaJoah het volgende:
hoe zit dat met statische elektriciteit van dat schuim ?
Geen idee. Nog werkt het :D Zal denk ik niet zo extreem zijn. Anders wordt het ooit |:(

Verwijderd

Maximum spindle speed: 5400 RPM
Dus je zult er weinig aan hebben, zolang ik kan slapen met mijn pc'tje aan vind ik het prima!

Verwijderd

Ik heb diezelfde noppenzooi in mijn kast zitten, maar dat hielp hier dus niks :(

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Dat heb ik weer boven het hoofd gezien.. Dat is nou om te :'( Heb n.l. wel 7200 harddisks...

Er staat bij dat de harddisk cooler tot maximaal 5 watt kan opnemen. Nu zou ik alleen nog moeten weten hoeveel watt mijn IBM aan warmte uitstraald...

Verwijderd

De vulling die gebruikt wordt, is dat gewonen "slaapmat" materiaal? Of wat voor vulling is dat?

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 10:23 schreef HlpDsK het volgende:
Ik heb diezelfde noppenzooi in mijn kast zitten, maar dat hielp hier dus niks :(
Het helpt wel iets. Ik merk het goed aan mijn moden. Die is tijdens het inbellen veel stiller. En de rest natuurlijk ook. Je moet natuurlijk ook zoveel mogelijk herrieschoppers uithalen. Had er een Superorb in zitten... dat zegt al genoeg denk ik :)...:(

Verwijderd

Krijgt die pc het niet warm :?

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 10:24 schreef Roman het volgende:
Dat heb ik weer boven het hoofd gezien.. Dat is nou om te :'( Heb n.l. wel 7200 harddisks...

Er staat bij dat de harddisk cooler tot maximaal 5 watt kan opnemen. Nu zou ik alleen nog moeten weten hoeveel watt mijn IBM aan warmte uitstraald...
6.7 watt denk ik

Lees mijn topic over 7200 rpm schijven stil krijgen.
En dan ff door het oeverloze geflame heen lezen.

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 10:31 schreef Hitpoint het volgende:
Krijgt die pc het niet warm :?
Stabiel is stabiel, of ie nou 25 graden is of 65.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 10:33 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

6.7 watt denk ik

Lees mijn topic over 7200 rpm schijven stil krijgen.
En dan ff door het oeverloze geflame heen lezen.
Even nog een stom vraagje... Waar kan ik die topic vinden???

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 15:27 schreef D.Patty het volgende:

Dat scheelt meestal niet zo heel veel hoor dus dan zou ik het gewoon niet doen als je minder geluid wilt hebben. Dus alleen die 80mm plaatsen. Voor mx performance en coolste resultaat lijkt me het duidelijk dat je hem wel plaatst ook al levert het niet veel op, maar alle kleine beetjes zijn dan megenomen. >:)

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 10:55 schreef Roman het volgende:

[..]

Even nog een stom vraagje... Waar kan ik die topic vinden???
In de search. Zoeken op mijn usernaam. In Opslagmedia geloof ik.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 10:33 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

6.7 watt denk ik
Klopt, 6.7 watt. Heb net bij IBM gezocht en gevonden. Maar dit is Idle. Dus zal die stressed nog ieds meer zijn. Dus wordt die Silent Drive het niet ;(.... Nog iemand anders een idee hoe ik mijn 7200 IBM DTLA307045 stiller kan krijgen????

Pagina: 1