menschen... het gaat hier om een k6-2
plus.
Die wordt vrij vaak niet helemaal goed gedetecteerd omdat het nu eenmaal een laptop processor is en dus niet bedoeld is voor normale desktop mobo's. Ik heb zelf ook een ASUS P5A met een k6-2+ 500 gehad en dat werkte wel gewoon goed, ookal stond er onzin in de bios bij welke processor het is. Je moet wel ff de nieuwste bios flashen, dit is inderdaad 1011 beta 4 die op de duitse ftp site van ASUS te vinden is. Die biedt namelijk ondersteuning voor data prefetch enzo waar de k6-2+ nog stukken sneller mee wordt.
Je kunt eventueel nog wel de pech hebben dat je moederbord revisie 1.05 is, die schijnt hardwarematig problemen te hebben met de k6-2+. Het revisienummer staat erges tussen de PCI sloten. Maar als je een revisie hebt die niet goed werkt met de k6-2+ of k6-3+ dan merk je dat snel genoeg, want dan gaat alles
extreem langzaam...
Verder zijn de k6-2+ en de k6-3+ trouwes extreem goed over te klokken omdat ze in tegenstelling tot de k6-2 en de k6-3 op .18micron technologie zijn gemaakt. Zo haalde mijn k6-2+ 500 en m'n k6-3+ 450 allebei zonder problemen, op het standaard voltage makkelijk de 600Mhz. Hoger kwamen ze vrijwel niet, ookal was de temperatuur lang geen probleem (40 graden stressed) en kon het voltage nog veel hoger. Ik denk dat de architectuur van de core daar gewoon niet geschikt voor was want AMD is zelf ook nooit hoger gegaan dan 550Mhz met die core en na 600Mhz gaat het overklokken opeens extreem moeilijk terwijl het daarvoor simpel een kwestie van hogere multiplier instellen is....
Je kunt
dit draadje nog eens bekijken over mijn ervaringen met de k6-2+ op de P5A. Volges mij staan daar ook nog wel linkjes in naar een aantal sites die helemaal dedicated zijn aan de k6-2+ en de k6-3+ en wat meer info over die foute revisie van de P5A. Er was nog zo'n topic met wat meer in-depth info over de k6-2+ en k6-3+ maar die is helaas verloren gegaan met BC3, daarom begint deze ook nogal abrupt
Als je nog vragen hebt stel je ze maar