Kast spuiten

Pagina: 1
Acties:

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 17:17
Hallo,

Ik ben van plan mn kast te gaan spuiten maar ik heb nog een paar vraagjes (oh kom niet aan met die lijst met links of met de search knop, dat heb ik al geprobeerd :) )
Ik wil dus een metallic kleurtje spuiten, maar moet ik nou echt primer gebruiken of niet?? de een zegt dat het absoluut noodzakelijk is, en de ander roept dat het ook gewoon zo kan... voor de duidelijkheid, ik wil dus metaal EN de kunsstof voorkant spuiten... het hele verhaal van schuren en schoonmaken heb ik wel door, dus dat hoef je nie uit te leggen... *D

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Als je wilt dat de verf er niet vanzelf af valt dan is het wel handig dat je primer gebruikt.
Ook kun je vernis gebruiken zodat alles krasvast erop zit. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Ik heb mijn oude gsm ook overgespoten zonder eerst de boel te primeren... is niet nodig. Koop gewoon een bus autolak... kost wat maar dan heb je ook wat! en dan kun je er in 1 keer overheen. Om goed te dekken kun je eventueel nog een 2e laag doen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 23:15

JT

VETAK y0

Op dinsdag 25 september 2001 13:39 schreef DocB het volgende:
Hallo,

Ik ben van plan mn kast te gaan spuiten maar ik heb nog een paar vraagjes (oh kom niet aan met die lijst met links of met de search knop, dat heb ik al geprobeerd :) )
Ik wil dus een metallic kleurtje spuiten, maar moet ik nou echt primer gebruiken of niet?? de een zegt dat het absoluut noodzakelijk is, en de ander roept dat het ook gewoon zo kan... voor de duidelijkheid, ik wil dus metaal EN de kunsstof voorkant spuiten... het hele verhaal van schuren en schoonmaken heb ik wel door, dus dat hoef je nie uit te leggen... *D
Pas op dat je met heel fijn schhurpapier heel zachtjes schuurt, door iets te hard schuren met grof schuurpapier had ik me zijkant een beetje verneukt :(

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hoi,

ik heb van het weekend ook mn case gespoten, en het is wel degelijk nodig dat je (kunstof) primer gebruikt, anders dan hecht de lak niet goed, en heb je kans dat het snel weer loslaat...

over het schuren: gebruik heel fijn waterproof schuurpapier, met een korrelgroote van 400...

en als je metallic spuit, moet je daarna wel een extra (glans) lak aanbrengen, anders wordt de metallic kleur na loop van tijd errug dof...

ik hoop dat ik je hier mee heb geholpen, veel suc6!