[XP] 1 PC heeft moeite in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 09:54
Ik heb sinds kort 2 PC's met XP Professional:

PC A fungeert als Internetserver en hangt aan ADSL
PC B is client en hangt via crosscable aam PC A

Alles werkt, op 1 klein ding na:
We kunnen allebei inetten en door het netwerk browsen, maar via A gaat dat heel erg traag. Je moet heel lang wachten voordat je de PC's in de netwerkomgeving te zien krijgt, terwijl B er totaal geen moeite mee heeft.

Ik maak gebruik van ICS en heb netjes de wizzards uitgevoerd. De PC krijgen IP op basis van DHCP

Iemand een idee?

Verwijderd

zorgen dat je een aparte server gebruikt? of je modem gaat tweaken? ik denk nl dat pc A zo langzaam is omdat hij ook het inet moet verzenden naar pc B

• RayMan
Op dinsdag 25 september 2001 13:22 schreef madmanrules het volgende:
zorgen dat je een aparte server gebruikt? of je modem gaat tweaken? ik denk nl dat pc A zo langzaam is omdat hij ook het inet moet verzenden naar pc B
Traag :? *D *D
- AMD Tbird 1400
- ASUS A7M
- 256 DDR
- ASUS V8200 Deluxe GF3

Nee, het is een instelling:
als ik dubbelklik op "My Network Places" bij A zie ik nix
en bij bij B netjes gesharde folders enzo.

Maar ik weet alleen niet wat er niet klopt

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb ik ook met XP als ik naar PC2 gaat die ook XP draait...heel raar terwijl ik toch 100MB netwerk hebt

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• RayMan
Op dinsdag 25 september 2001 13:27 schreef ThaNetRunner het volgende:
heb ik ook met XP als ik naar PC2 gaat die ook XP draait...heel raar terwijl ik toch 100MB netwerk hebt
Dus jij ziet ook nix als je "My Network Places" opent op PC A? terwijl B wel alles laat zien?