Toon posts:

Linux OS installeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo mensen, ik heb een tweede lege harde schijf van 4gig en vraag mij af of het de moeite is om hier een linux os systeem op te zetten, het is allang geleden dat ik ermee gewerkt heb maar wil er terug mee beginnen. is 4gig genoeg om er iet deftig mee te doen?

• Chieliot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb zelf linux RedHat 6.0 (zo goed?) gebruikt op een 512 mb kleine HD, 4 gig is dus geen probleem. Gewoon een goede distributie zoeken en booten van CD. Installatie van de nieuwere versies spreken voorzich.

Suc6

Momenteel draai ik, na een crash van mijn HD, Linux Redhat 7.1 op een 40 gig schijf, beetje overkill maar vooruit maar weer.

Ge-edit na de zeik mode van mithalph :)

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

Verwijderd

Zeker weten, de full install van redhat 7.1 is 2.2 Gig. Dus 4 Gig moet aardig te doen zijn B-)

Verwijderd

4GB voor linux? hmm... ;)
Euhm...een full install van SuSE 7 en hoger zal moeilijk worden, maar een X-window systeem met office en wat servertjes zal idd makkelijk gaan!
suc6&have fun!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op dinsdag 25 september 2001 12:43 schreef Chieliot het volgende:
Ik heb zelf linux 6.0 gebruikt op een 512 mb kleine HD, 4 gig is dus geen probleem. Gewoon een goede distributie zoeken en booten van CD. Installatie van de nieuwere versies spreken voorzich.

Suc6
[zeikmode]
linux 6.0 is nog lang niet uit.

ohja. redhat = linux, stom van me

|:(

[/zeikmode]

* kenneth gebruikt linux 2.2r3 :9

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
Op dinsdag 25 september 2001 12:51 schreef mithalph het volgende:

[..]

[zeikmode]
linux 6.0 is nog lang niet uit.

ohja. redhat = linux, stom van me

|:(

[/zeikmode]

* Routed gebruikt linux 2.2r3 :9
Op deze opmerking zat ik te wachten, je hebt uiteraard gelijk als je zegt dat linux 6.0 nog lang niet uit is, maar een neveneffect van een bredere acceptatie van linux is dat men de kernel niet los ziet van de distro en men dus spreekt van linux 6.x, 7.x enz enz als ze eigenlijk Red Hat, Suze, Mandrake, Debian enzow bedoelen.

Zelf gebruik ik oa Suze 7 met een 2.2.4 kernel (meer vanwege de betere performance met SMP)
Keb ook nog een debian ergens staan met een 2.2.x, doe er geen flikker mee maar heb geen zin om hem weg te halen (lui he >:) ).

Dit staat op een 3.2gb hddtje en werkt lekkor.

Slash Care
Mementô

Pagina: 1