welke netwerkkaarten in mandrake 8.0 :?

Pagina: 1
Acties:

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:49
Hey, ik wil graag mandrake 8.0 installeren op een Intel P233 met 64 mb ram, om deze als internet server te laten functioneren (chello). Nu heb ik gehoord dat linux niet echt helemaal plug-n-play is, dus dat een beetje compatible netwerkkaarten een must is, zeker voor een leek (zoals ik :P, op linux gebied dan).

Ik heb op het moment al 2 netwerkkaarten, alleen die zijn zelfs in windows niet echt compatible en moet ik met drivers installeren enzo, dat word zeker een ramp in mandrake dan of niet? Volgensmij is de meest compatible netwerkkaart gewoon van 3com, maar ja welke? Ze zijn ontiegelijk duur, ik heb niet zon zin om 300 piek neer te moeten leggen voor 2 netwerkkaartjes ;(

Hoe hebben jullie dat gedaan? (voor degene onder ons die ook een server hebben met 2 netwerkkaarten)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 16:18
Mijn simpele (en goedkope!) Realtek NICje doet het uitstekend onder Mandrake 8. Tijdens de installatie heb ik er geen omkijken naar gehad.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
ik heb dezelfde ervaring met een simpel en slechts 20 piekies kostend realtekje ondervind ik geen problemen onder Mandrake.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De meeste netwerkkaartjes doen het goed onder linux. Als het een realtek of een 3com of een ander enigszins bekend merk is dan werkt het meestal vrij snel. Met PCI-kaarten werkt het eigenlijk altijd via PnP....

Verwijderd

Dat zou helemaal wat worden, als een server OS weinig netwerkkaarten zou ondersteunen.. :?

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
nah, ik krijg in mandrake 8 mn dynalink (pcmcia) kaartje met geen mogelijkheid aan de praat, ondanks dat ik drivers voor linux heb (zijn dan wel voor rh6.2, maar neem aan dat dat geen probleem mag zijn)...
maar dit zal wel komen omdat ik de expertice mis om dergelijke dingen te fixen :D

• FireFoz
ah okay, dan zal ik het eens proberen met een wat goedkoper netwerkkaartje dan een 3com :)

Ik heb overigens nog 2 3com kaarten die had ik op de HCC gekocht vorig jaar voor 25,- per stuk meen ik, maar volgensmij zijn die zo dood als kweenie wat. Ik heb ze namelijk (volgensmij) al eens geprobeerd te installeren in Win98 en dat lukte me toen niet. Ik probeer eerst wel ff in win ME ofzo dan, dat is wat makkelijker testen dan in linux denk ik :P

Verwijderd

wil je hem aan je chello kabelmodem hangen dan heb je als ik het niet verkeerd heb de NIC van Chello/UPC/A2000 nodig die ze je aangeleverd hebben bij het installeren van je p.c.

Ik meende dat chello met MAC addressen werkt van NIC...

groetjes...

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
onder mandrake heb ik ondertussen de volgende netwerkkaarten allemaal al een keer aan de praat gehad:

Intel Ethernet Express Pro
Realtek .....
Winbond
Dec-chips (netwerkkaart van @home)

www.kuiphuis.nl

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 25 september 2001 13:43 schreef FireFoz het volgende:
ah okay, dan zal ik het eens proberen met een wat goedkoper netwerkkaartje dan een 3com :)

Ik heb overigens nog 2 3com kaarten die had ik op de HCC gekocht vorig jaar voor 25,- per stuk meen ik, maar volgensmij zijn die zo dood als kweenie wat. Ik heb ze namelijk (volgensmij) al eens geprobeerd te installeren in Win98 en dat lukte me toen niet. Ik probeer eerst wel ff in win ME ofzo dan, dat is wat makkelijker testen dan in linux denk ik :P
Je kan ook de configtools van de 3com site afhalen.Dat is een dos-tooltje en daar kun je het eea testen en instellen op de 3com-kaart.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die bovenstaande niccies heb ik ook al draaiend gehad ja.

Laten we de vraag even anders stellen:
Welke kaarten heb je liggen?

Zoek daarvan uit welke chipset/welk type het is en kijk dan of ze ondersteund worden.

(My guess is van wel ;) )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik weet niet hoe het zit met Mandrake 8.0 maar ik weet wel dat de ondersteuning in de vorige variant erg goed was. Vrijwel iedere netwerk kaart die ik er onder heb gehad, die deed het prima. Tja ik sloopte er nog wel eens eentje. Dus ik heb er wat gehad. ;)

• FireFoz
Op dinsdag 25 september 2001 14:42 schreef snakeeye het volgende:
wil je hem aan je chello kabelmodem hangen dan heb je als ik het niet verkeerd heb de NIC van Chello/UPC/A2000 nodig die ze je aangeleverd hebben bij het installeren van je p.c.

Ik meende dat chello met MAC addressen werkt van NIC...

groetjes...
nah ik heb ook in mn windows machine al heel veel verschillende netwerkkaarten gebruikt voor mn chello internet.

Ik zit nu op mn werk, maar als ik thuis kom zal ik meteen ff die tools downloaden en mn kaarten checken :)

Pagina: 1