Toon posts:

All in server kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een server voor iemand.
het gaat om een Colo server die gekocht gaat worden.

het zou het liefst i n1U a 2U moeten zijn.en compleet met software ( zoals cobalt ) alleen is cobalt erg duur volgens de prijs lijst

we hebben 5000 / 7500 beschikbaar maar dat kan uitlopen indien noodzakelijk.

de software moet makkelijk te bedienen zijn , en ook zo dat de klanten er op kunnen om een adress aan te maken of wat dan ook ?

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 23:32
je kan ook even wachten op de maand oktober, dan gaat er een actie van cobalt van start met kortingen van 18% op de inkoopsprijs. Dan dus even wat leveranciers in de gaten houden wat die gaan doen.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Mag dit :? Ik denk dat je gewoon wat harder moet zoeken

Verwijderd

Topicstarter
cobalt goedkoper dat is Leuk om te horen !
en waar zou je dat dan in de gaten kunnen houden ?
want op cobalt.com kan ik geen prijzen vinden..

en zijn er niet andere soort systemen die ongeveer het zelfde doen / kunnen en mischien niet zo mooi blauw zijn ?

• tiro
Op dinsdag 25 september 2001 12:30 schreef Bart B het volgende:
Mag dit :? Ik denk dat je gewoon wat harder moet zoeken
mag wat? :?

maar gewoon lijsten in de gaten houden van de dealers, en die om een prijsopgaaf vragen.

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
je kan ook eens kijken bij lebox.nl, die hebben ook wel goedkope dingen voor die prijs. dell heeft ook leuk spul, mooie pizza dozen hoor. Het mooiste blijft natuurlijk die 2x athlon MP pizzadoos, maar daar kon ik geen prijs voor vinden, die zal wel bij zo'n 8 a 10 duizend beginnen...

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Verwijderd

Topicstarter
maar op cobalt.com kan ik dus geen NL dealers vinden... en in google.com al helemaal niet.. of ik zoek weer met me ogen dicht ?

welke dealers zouden goed moeten zijn ( liefst nl dealers )

Verwijderd

Topicstarter
maar heeft die Dell ook een goed stuk software om het te beheren zoals b.v. cobalt ? en niet een webmin.com

Verwijderd

Is een Dell Powerapp wat voor je? Ik heb er nog een voor je in de aanbieding:

Pentium III 866 MHz / 256 Kb, 512 Mb ECC SDRAM, 3x Seagate SCSI 18.4 Gb / 10K rpm, 2x 10/100 on-board, hoogte is 1U voor NLG 5.800,-- (ex. BTW).

Deze komt met kickstart & control panel voor de bediening. Vergelijkbaar met Cobalt. Geef maar een gil als je meer wilt weten.

• tiro
mijn dealer van cobalt is tenminste proserve.nl, verder hebben de meeste it-bedrijven wel cobalt.

Dell is ook erg netjes, alleen is de webinterface daarvan niet zo goed als cobalt

Verwijderd

Topicstarter
ja graag meer info ik zoek er serieus een.
als je me meer info kan geven over de software /
en e.v.t screenshots ( of link ) dan zou ik erg blij zijn met die info.

ik moet er binnen nu en 2 weken een hebben staan..
en cobalt is op het eerste gezicht het makkelijkste maar volgens mij ook erg duur.

mijn email adress is marc@gis.nl voor mensen die meer info hebben.
en ik lees dit natuurlijk door !! ( hehe )

• tiro
uhmm, kreeg net te horen het een individuele actie is van proserve. Dus niet van cobalt.

Verwijderd

Topicstarter
ja had ze net al aan de telefoon, aardige meneer

Verwijderd

Topicstarter
www.dwhservers.nl is dat wat ?
of is dat niet betrouwbaar?

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
ik heb mijn server bij allset automatisering gekocht ben zeer te spreken over het contact en de snelheid waarmee gehandeld werd vanuit die zijde.

Je kunt ze op z'n minst even bellen, ze zitten in hoofddorp.

Ik host overigens mij 2fast dat kan ik je ook aanbevelen, zeer proffesioneel bedrijf en leveren uitstekende service.

Heb ik bij vuurwerk en wideXS nog niet zo mogen meemaken.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
ik zit ook bij 2fast met me andere servers ben er zeer over te spreken en aardige gasten :-)

maar ik zit nu voor de aankoop van een server te denken aan het volgende

www.dwhservers.nl
www.cobalt.com

voor 5500 piek ken je iets leuks krijgen met software enz enz.. maar welke is nu nog de vraag.. het is jammer dat er geen demo van www.dwhservers.nl is :(

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Je zou voor 6 mile een server kunnen kopen dan Dell waar je redhat bij krijgt, en deze door iemand anders laten configureren en makkelijk bedienbaar maken als bij cobalt :?

Heb je wel wat!

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 14:39 schreef marcje het volgende:
voor 5500 piek ken je iets leuks krijgen met software enz enz.. maar welke is nu nog de vraag.. het is jammer dat er geen demo van www.dwhservers.nl is :(
Er staat wel degelijk een demo op hun website. Bovenste navbalk -> webinterface. Maar ze zijn niet goedkoop zo te zien. Neway... je hebt m'n mail ontvangen, de aanbieding staat nog steeds. Ik heb deze 2 servers tot eind volgende week op afroep staan, daarna moet ik de order cancelen (voorlopig).

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:09

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vind die Dell bakken trouwens erg duur. Vaak zit er allerlei onzinnige hardware in (zoals dure SCSI schijven en ServerWorks chipsets) waar je weing aan hebt voor een simpel webservertje.

Verwijderd

Pentium III 866 MHz / 256 Kb, 512 Mb ECC SDRAM, 3x Seagate SCSI 18.4 Gb / 10K rpm, 2x 10/100 on-board, hoogte is 1U voor NLG 5.800,-- (ex. BTW).
Dit vind jij duur? Volgens mij kun je alleen met een zelfbouw in een 4U kast goedkoper uit zijn.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:09

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als zelfbouw heb je 'm voor 4300,- excl. (met 1U kast). Het kan nog veel goedkoper als die SCSI schijven eruit gehaald worden. IDE is snel genoeg voor een doorsnee webserver.

Verwijderd

Topicstarter
we hebben nog 1 4u 1333mhz 2X 40gb 7200tr 512mb 3com 905..

maar het probleem is o.a de software.. we kunnen natuurlijk Plesk er op zetten maar dan is 4U wel weer een stuk duurder in een 19" rek..

daarom zou een 1U server goedkoper uitkomen.
en de software op een cobalt komt ook mooi uit totaal zou ik 3500 kwijt zijn voor een cobalt 128mb 40gb 1U opzich niet zo heel erg veel.

maar als ik software op die andere bak kan gooien vind ik het ook prima hoor..

www.plesk.com ziet er leuk uit.. maar of dat het zelfde is en net zo goed als cobalt ?

Verwijderd

Topicstarter
Zijn de volgende bedrijven / servers een beetje Ok ?
als je voornamelijk kijkt naar de hardware + webadmin ( erg belangrijk voor mij )

http://www.sun.com/products-n-solutions/hw/networking/netrax/X1/

http://www.networkengines.com/

http://www.penguincomputing.com/

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 03:21 schreef Femme het volgende:
Als zelfbouw heb je 'm voor 4300,- excl. (met 1U kast). Het kan nog veel goedkoper als die SCSI schijven eruit gehaald worden. IDE is snel genoeg voor een doorsnee webserver.
Precies... Heb je nog steeds een zelfbouwer. Maar ik had het hier over een Dell PowerApp 120.
Zijn de volgende bedrijven / servers een beetje Ok ?
als je voornamelijk kijkt naar de hardware + webadmin ( erg belangrijk voor mij )

http://www.sun.com/products-n-solutions/hw/networking/netrax/X1/

http://www.networkengines.com/

http://www.penguincomputing.com/
Die controlpanel van Penguincomputing ziet er gelikt uit, maar het is bedoeld voor een huis- tuin- & keukenserver (niet oneerbiedig bedoeld hoor), geen webserver.

• Wacky
  • Laatst online: 28-04 21:25

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Hmm, heb erg slechte ervaring met DWH (==DutchWebHosting) ... Had 2 jaar geleden daar mijn eerste webhosting accountje (de eerste kies je altijd goedkoop ;)) ... Maar de service was vrij weinig (2 weken voordat ik antwoord op mijn mail kreeg) ... Maar dat is dus 2 jaar geleden, misschien dat ze nu een stuk professioneler zijn ...

Nu ook met Flickr account

• Wacky
  • Laatst online: 28-04 21:25

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

ff lopen searchen, dit is niet om het zaakje af te zeiken maar om je even te informeren :)

[topic=56573/1/25]
[topic=85748/1/25]
[topic=29429/1/25]

Nu ook met Flickr account

Pagina: 1