P4 12 volt connector maken ?

Pagina: 1
Acties:

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 23:45
Je hebt nu bij de nieuwe p4 een 12 volt connetor nodig
die je extra als voeding op je mobo aansluit.
Dit zit niet op atx voedingen. alleen op atx12v modellen
maar is het niet gewoon mogelijk zo'n connector
in je voeding te solderen het lijkt me niks meer dan een pure verkoop stunt van de voeding makers.
Ik heb hier een voeding die 18A aan 12 volt levert dus dat zou meer dan genoeg zijn.
Dan bespaar je meteen op een nieuwe voeding.
Of zie ik nu echt iets over het hoofd ???
Volgens de gegevens is de connector een molex 39-01-2040 met twee zwarte draden de nul (com) en twee keer geel (+12 Volt).
Wie weet het antwoord hierop ????????? :?

Verwijderd

Ja hoor, dat is gewoon mogelijk. De reden dat de P4 deze connector nodig heeft, is puur de Vcore stabilisator. Deze betrekt het benodigde vermogen uit de 12V ipv de 3.3V of 5V. Bravo Intel, goed werk. Deden de AMD mobomakers dat ook maar.

Als je dus een passende molex kunt versieren, dan kun je deze connector met een paar dikke draden op de +12V in je voeding aansluiten.

Verwijderd

In m'n AOpen HQ-08 case zit z'n voeding met speciale P4 aansluiting. Deze 12 volt is hetzelfde als van de gewone harddisk/cdrom/etc. molex... dus gewoon ff zoek'n naar zo'n stekkertje en aansluiten maar... :)

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 20:56 schreef mad_maxz het volgende:
In m'n AOpen HQ-08 case zit z'n voeding met speciale P4 aansluiting. Deze 12 volt is hetzelfde als van de gewone harddisk/cdrom/etc. molex... dus gewoon ff zoek'n naar zo'n stekkertje en aansluiten maar... :)
Uhm... NEE FOUT =)
Een p4 stekkertje is een stekkertje met 4 aansluitingen... 2x 12v en 2x ground dacht ik =) en dat zit dan in een VIERKANTJE... dus zo:

X-X
X-X

en niet zoals bij een molex: X-X-X-X

zoeken maar =)

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 22:44 schreef MaSsiE het volgende:

[..]

Uhm... NEE FOUT =)
Een p4 stekkertje is een stekkertje met 4 aansluitingen... 2x 12v en 2x ground dacht ik =) en dat zit dan in een VIERKANTJE... dus zo:

X-X
X-X

en niet zoals bij een molex: X-X-X-X

zoeken maar =)
ik denk dat ie beldoeld dat het dezelfde 12v is en niet het zelfde stekkertje :?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34
Op dinsdag 25 september 2001 22:47 schreef Silenzer_nl het volgende:

[..]

ik denk dat ie beldoeld dat het dezelfde 12v is en niet het zelfde stekkertje :?
Psies

En ik heb zo'n stekkertje gevonden !!

Zat in een ouwe philips 80286 slimeline
om de drives van spanning te voorzien

Repareren doe je zo.

• wowi
Thanks dat had ik al gedacht dat scheeld weer
kan ik er iets anders voor aanschaffen *D

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Niet om rottig te doen, maar ik heb een paar dagen geleden een P4 bord in mijn klauwen gehad (kdacht een MSI plaat) en die had wel degelijk een molex connector aan boord.

• wowi
Ja dat klopt op het asusboard de p4b zit ook een standaard molex en een vierkante molex daarvoor.

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:34

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Tipje: ik heb ooit geprobeerd (om andere redenen) een paar draden erbij te solderen in mijn voeding, maar die soldeereilanden (vooral de GND daar komen alle zwarte draden op binnen HELP!) zijn veel te groot om ook maar enigszins fatsoenlijk aan te solderen.
Ik heb toen bij de bouwmarkt van die blauwe aftak-knijp-stekkertjes of hoe ze heten gehaald. 2 draadjes erin leggen, dichtknijpen en ze zijn netjes verbonden :P

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

Flink doorstoken met een dikke soldeerbout. En een beetje tin op de bout doen. Dan gaat 't wel.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Inderdaad.. Voor die dikke soldeerpunten gebruik je of een degelijk soldeerstation, of een hele flinke bout (zo'n 120W geval ofzo).

De kleinere soldeerbouten die wel geschikt zijn voor onderdeeltjes, krijgen gewoon niet genoeg energie in de tin gepompt om het gesmolten te krijgen! (of je moet heeeeeeeeel veel geduld hebben ;))
Pagina: 1