God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......
iets meer info wil wel es helpen...wat zijn je IP adressen, firewall, DNS, file/printersharing etc...
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Verwijderd
Ik had gelezen dat als je Ip adressen niet in het zelfde subnetadres zitten dat ze dan elkaar niet kunnen zien. Je moet dan een Winoute truukje proberen. Weet ik trouwens niet zeker
.
Probeer eens NetBEUI te installeren, en controleer of je overal dezelfde werkgroep hebt ingevoerd. Misschien staat het nog standaard bij de Win98 Nederlandstalige versie (neem ik aan) op WERKGROEP en bij WinXP op WORKGROUP. NetBEUI zou een oplossing kunnen zijn omdat je het TCP/IP protocol gebruikt voor de DCHP configuratie van @home. Als je dan gaat pielen aan die instellingen, om ook TCP/IP voor je netwerk te gebruiken doet misschien Internet het weer niet.
jah meestal 255.255.255.25
dus dat kan je wel vergeten
dus dat kan je wel vergeten
JAH tcp/ip voor inetOp dinsdag 25 september 2001 12:32 schreef MOL het volgende:
Probeer eens NetBEUI te installeren, en controleer of je overal dezelfde werkgroep hebt ingevoerd. Misschien staat het nog standaard bij de Win98 Nederlandstalige versie (neem ik aan) op WERKGROEP en bij WinXP op WORKGROUP. NetBEUI zou een oplossing kunnen zijn omdat je het TCP/IP protocol gebruikt voor de DCHP configuratie van @home. Als je dan gaat pielen aan die instellingen, om ook TCP/IP voor je netwerk te gebruiken doet misschien Internet het weer niet.
NetBEUI en/of IPX/SPX voor intern netwerk
Op de 2 Windows XP pc's staat een firewall aan, op de Win 98 pc niet. Alle 3 de pc's zitten op hetzelfde subnetmask. 1 van de 3 pc's zit wel op een andere gateway. DNS is uitgeschakeld bij de instellingen van TCP/IP. Zou het wel kunnen om het intern netwerk aan de gang te krijgen?
God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......
Gateway is dan denk ik de gateway van @home. Dat maakt voor je eigen netwerk niets uit. Zolang de fysieke verbinding van netwerkkaart naar hub er maar is. Ik draai zelf ook Windows XP, en hoefde niet eens om te kijken naar de firewall die erin zat. Tijdens de installatie even wat dingetjes configgen en ik kon zo inloggen op de WinNT server.
niet aan de tcp/ip komen, alle ip's laten zoals @home ze heeft ingesteld....het enige wat je nu moet doen is NETBEUI installeren en bestands en printerdeling aanvinken......dan MOET het werken, netbeui zit wel niet standaard meer in winXP, maar staat wel nog op de cd....weet uit mn hoofd ff niet meer de map, moet je maar ff zoeken.
edit: en natuurlijk erop letten dat de werkgroep bij alle computers hetzelfde is, maar als het goed is is dat bij jou al overal @home
edit: en natuurlijk erop letten dat de werkgroep bij alle computers hetzelfde is, maar als het goed is is dat bij jou al overal @home
PIII 800@804 Mhz
Ik heb inmiddels NETBEUI geinstalleerd op alle 3 de pc's, maar nog steeds niets. Bij TCP/IP staat alles nu op automatisch, zoals @HOME het ingesteld had. Tussen de 2 XP pc's had ik wel even een verbinding, maar toen ik iets ging kopieren ging dat via internet (had firewall uitstaan), en 2 min over 3.5 mb vind ik een beetje langzaam voor een LAN. In XP is er niets in te stellen voor het NETBEUI protocol, hoeft dat ook niet? In win98 heb ik nu NETBEUI ingesteld als standaardprotocol, is dat goed?
Verwijderd
Ik zelf heb 2 IP adressen van @Home en ook ik krijg het niet voor elkaar om én te kunnen internetten én te kunnen LANnen. Wat ik dus altijd doe is een statisch IP invullen bij het TCP/IP protocol van beide PC's en bij allebei ook hetzelfde subnetmasker. En dan moet je natuurlijk ook nog even de UTP kabel die naar de kabelmodem gaat uit de hub trekken.
ik zei toch: standaard hebben ze dat Netbeui protocol uit XP geflikkerd........maar hij staat wel op de cd van XP, een patch die je ff moet runnen en dan kun je wel gewoon Netbeui installen.............dit moet je dus op alle 3 de pc's doen en als je dat goed doet heb je dan verbindingOp dinsdag 25 september 2001 13:57 schreef Henkie20nl het volgende:
Ik heb inmiddels NETBEUI geinstalleerd op alle 3 de pc's, maar nog steeds niets. Bij TCP/IP staat alles nu op automatisch, zoals @HOME het ingesteld had. Tussen de 2 XP pc's had ik wel even een verbinding, maar toen ik iets ging kopieren ging dat via internet (had firewall uitstaan), en 2 min over 3.5 mb vind ik een beetje langzaam voor een LAN. In XP is er niets in te stellen voor het NETBEUI protocol, hoeft dat ook niet? In win98 heb ik nu NETBEUI ingesteld als standaardprotocol, is dat goed?
ik zal ook ff de prezieze map opzoeken voor je:
\VALUEADD\MSFT\NET\NETBEUI
en dan de readme.txt ff lezen wordt precies uitgelegd hoe het werkt.....
PIII 800@804 Mhz
Dat had ik ook gedaan, maar daarna deed het netwerk nog steeds niks. Ik had wel een keer een verbinding tussen de twee XP pc's, maar die leek via TCP/IP te zijn, via internet, aangezien het met 15kb/sec ging.Op dinsdag 25 september 2001 16:47 schreef ViperGTS het volgende:
[..]
ik zei toch: standaard hebben ze dat Netbeui protocol uit XP geflikkerd........maar hij staat wel op de cd van XP, een patch die je ff moet runnen en dan kun je wel gewoon Netbeui installen.............dit moet je dus op alle 3 de pc's doen en als je dat goed doet heb je dan verbinding
ik zal ook ff de prezieze map opzoeken voor je:
\VALUEADD\MSFT\NET\NETBEUI
en dan de readme.txt ff lezen wordt precies uitgelegd hoe het werkt.....
Pagina: 1