HDD Compleet leeg maken

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Hoe maak ik een hd volledig leeg? Maar dan ook echt leeg dus incl. FAT en MBR? Met low level format ofzo?

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
met een magneet

*edit*
kan ik eigenlijk niet maken om zo te zeggen >:) misschien moet ik een disclaimer zetten in m'n sig

gebruik de search of je verstand ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Hmm.. Low-levelen zou ik zeker niet doen.. Dat is meer iets wat vroeger nog kun maar nu niet meer..

FDISK misschien, en anders een variant van FDISK voor linux?? Kom je een heel eind mee!!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

met een hamer. kan er ook niks meer op

Maar volgens mij is er een programma die wipeout of zo heet; van Norton. Ga eens daar zoeken

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Slagroom
Da's echt helemaal niets! Ik heb met fdisk 2 partieties aangemaakt... eentje van 3 gieg (de primary) en eentje van 16,5 gieg (extended en een logical D: dus) Maar die 16,5 valt steeds weg... D: formateren... bestanden er op kopieren... reboten... op de D: kijken... "Dit apparaat werkt niet of is niet correct aangesloten".... weer formateren... weer bestanden kopieren... weer reboten en weer is alles weg... Das dacht ik... laat ik gewoon alles er af pleuren... maar met een magneet? Hmmmm liever niet...

edit:

de 3 gieg was de primary

• Bladerer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2025
als je nou niet weet hoe fdisk werkt.. probeer het dan eens gewoon met partition magic.

als het dan nog niet lukt lijkt het me een hardware probleem

MSI K7T 266 PRO | AMD T-bird 1400Mhz 42 idle 49 stressed | 2 * 256 MB PC2100 DDR Major Major | 120 GB IBM Deskstar + 40 GB IBM Deskstar | TNT 2 M64 Gainward PCI | Pioneer DVD-106S | LiteOn LDW 401S @ 411S DVD +/- R(W) | Enlight 300 Watt| IIyama 19"

• Slagroom
Ik weet hoe fdisk werkt... ik weet hoe partition magic werkt... en ik heb het ook al met disk druid geprobeerd... noting... absolutly nothing...

Verwijderd

Gewoon Partition Magic gebruiken werkt perfect. geen |:( met fdisk.
trouwens die magneet en hammer werkt niet zo goed, heb het al geprobeerd, een vrachtwagen of tram er over laten rijden werkt beter. :Y)

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Dat heb ik ook wel eens gehad. JE moet je disk leeg maken met fdisk. Dan ook de masterboot rekord leeg maken dit doe je met fdisk/mbr.
Zet dan je pc compleet uit. Dan als je het echt goed wil doen moet je nog een keer fdisk/mbr doen om de backup mbr weg te halen, weer pc uit en dan weer een paritie maken enz.
suc6

brabrabrabra...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Niet alleen formatteren, haal alle partities eens weg en begin overnieuw

Verwijderd

2x hetzelfde topic openen wordt geloof ik niet echt op prijs gesteld: [topic=237046/1/25]

• Slagroom
Op dinsdag 25 september 2001 12:08 schreef KillerAce_NL het volgende:
Niet alleen formatteren, haal alle partities eens weg en begin overnieuw
Dit heb ik al gedaan... heel wat empeedrietjes weg moeten gooien omdat de backup van een 20g hd op een 10g moest..:'(

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 11:12

ReseTTim

Chocolate addicted

idd wipeout. hiermee haal je alles weg en nix is meer terug te halen op de hdd. kortom de zware format doet ie eigenlijk.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 11:55 schreef Monstar.nl het volgende:
Da's echt helemaal niets! Ik heb met fdisk 2 partieties aangemaakt... eentje van 3 gieg en eentje van 16,5 gieg (extended en een logical D: dus) Maar die 16,5 valt steeds weg... D: formateren... bestanden er op kopieren... reboten... op de D: kijken... "Dit apparaat werkt niet of is niet correct aangesloten".... weer formateren... weer bestanden kopieren... weer reboten en weer is alles weg... Das dacht ik... laat ik gewoon alles er af pleuren... maar met een magneet? Hmmmm liever niet...
Volgens mij klopt dit niet. Je maakt een extended partitie aan van 3 GB en vervolgens maak je daarin een logische van 16,5 GB? Kan dit wel eens? Als het gewoon 'lukt' met FDISK, zou ik als ik jou was eens een extended partitie van 16,5 GB aanmaken en daarin een logische partitie van 16,5 GB.

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 11:55 schreef Monstar.nl het volgende:
Da's echt helemaal niets! Ik heb met fdisk 2 partieties aangemaakt... eentje van 3 gieg en eentje van 16,5 gieg (extended en een logical D: dus) Maar die 16,5 valt steeds weg... D: formateren... bestanden er op kopieren... reboten... op de D: kijken... "Dit apparaat werkt niet of is niet correct aangesloten".... weer formateren... weer bestanden kopieren... weer reboten en weer is alles weg... Das dacht ik... laat ik gewoon alles er af pleuren... maar met een magneet? Hmmmm liever niet...
je maakt dan in he extended partitie toch wel logische stations aan he? :O

edit:
Woooops Laserbeak was me voor

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-03 16:19

Arno

PF5A

--> [forum=21] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Om even terug te komen op dat leeg maken van je schijf: Van nagenoeg iedere fabrikant is er een programmaatje te downen waarmee je de schijf kunt wissen en/of opnieuw indelen.

Duz ff naar de site en ready 2 go.

Ohja partities maken met PQmagic is idd de makkelijkste weg, kan je niets aan fout doen.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

de politie in de usa gebruikt hiervoor een gun

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Op dinsdag 25 september 2001 11:51 schreef Twynn het volgende:
Hmm.. Low-levelen zou ik zeker niet doen.. Dat is meer iets wat vroeger nog kun maar nu niet meer..

FDISK misschien, en anders een variant van FDISK voor linux?? Kom je een heel eind mee!!
Het is andersom. Vroeger moest je dat niet doen maar tegenwoordig gaat dat perfect. Ik doe het vaak genoeg. als er weer een PC is afgeschreven. Nooit problemen.

Op SCSI schijven heeft het altijd goed gewerkt.

http://www.hroling.nl

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op dinsdag 25 september 2001 16:06 schreef bolke het volgende:

[..]

Het is andersom. Vroeger moest je dat niet doen maar tegenwoordig gaat dat perfect. Ik doe het vaak genoeg. als er weer een PC is afgeschreven. Nooit problemen.

Op SCSI schijven heeft het altijd goed gewerkt.
Hmm.. Ik meen me juist te herinneren dat het tegenwoordig verkeerd kon gaan, omdat een low level de indeling van de huidige schijven niet meer snapt.. (aan de buitenkant meer data als aan de binnenkant enzo). (Bij IDE, that is..)

Maar wat ik zeker weet is dat je vroeger wel degelijk moest low-level formateren.. (en gezien jouw sig moest jij dat toch ook weten!) MFM, met verschillende interleaves om de snelheid er een beetje in te krijgen ;)

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-03 20:58

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Op dinsdag 25 september 2001 12:07 schreef pixel het volgende:
Dat heb ik ook wel eens gehad. JE moet je disk leeg maken met fdisk. Dan ook de masterboot rekord leeg maken dit doe je met fdisk/mbr.
Zet dan je pc compleet uit. Dan als je het echt goed wil doen moet je nog een keer fdisk/mbr doen om de backup mbr weg te halen, weer pc uit en dan weer een paritie maken enz.
suc6
Ik ken meerdere mensen met dit probleem, maar dit was indd steeds DE oplossing.
Succes.

Verwijderd

pixel schreef op 25 september 2001 @ 12:07:
suc6
Wie wil dit even voor me specificeren?

Ik wil graag weten via welke methode in bij fdisk kom. Moet ik daarvoor de win98 cd erin stoppen en booten met cdrom ondersteuning? Of met een opstartdiskette?

Er zijn zoveel ways....welke moet ik gebruiken?

en haal je de backup mbr weg? weer via fdisk/mbr?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 22:08 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-03 16:05

makje

Professioneel prutser

idd. zo veel ways en ze werken allemaal :o

Met een Windows98 cd MS-DOS opstarten vind ikzelf het gemakkelijkst. Dan simpel ff fdisk intypen en indelen maar :)

edit:
(toch eerder F5'en volgende keer :P) met fdisk/mbr overschrijf je steeds de oude mbr en maak je een nieuwe mbr aan. De oude eerst weggooien ofzo hoeft dus niet

[ Voor 36% gewijzigd door makje op 17-01-2004 22:13 ]

9800x3d

Verwijderd

Hmm, beetje erg enorme trap, niet waar? :) Dit topic is dik 2 jaar oud.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 22:18 ]

Verwijderd

Een lowlevel format is niet echt meer nodig nu lijkt me.
Je kan beter je harddisk weggooien en een nieuwe kopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 22:18:
Hmm, beetje erg enorme trap, niet waar? :) Dit topic is dik 2 jaar oud.
Tsja, maar ik kan beter hierin mijn vraag stellen dan wederom een nieuw topic openen waarna iemand me verteld dat het hier al besproken wordt.....

Overigens is het me gelukt met fdisk en co. Er dient zich nu een nieuw probleem aan dat lijkt op een kapotte hdd hoewel scandisk.exe en chkdsk.exe niets vinden:

ik kan c wel in maar dir/w werkt niet. Dit werkt ook niet op d, de 98 cdrom.
a kan ik wel dir/w commando uitvoeren.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-03 16:05

makje

Professioneel prutser

Na het partitioneren kun je nog niet op de harde schijf, hij moet eerst nog geformateerd worden. Op c: kun je dus nog niets doen, op a: en d: wel ;)

Het format-command zit niet bij de win98 cd en dus zal je nu nog niet direct kunnen formateren. Je moet dan eerst ff een dos hebben met het format command, of makkelijker nog gewoon de schijf formateren tijdens de installatie van de nieuwe OS.

Overigens is er wel een nadeel aan het gebruiken van oude topics en dat is dat mensen dan gaan reageren op de hele oude posts zoals Rood Wit hier bijv. al gedaan heeft. Dat is totaal niet overzichtelijk dus ik ben zo vrij geweest even een topicreport aan te maken. :)

9800x3d

Verwijderd

Makje, bedankt voor de info.

Ik was (dom dom) vergeten dat idd ik de partitie nog moet formateren.
Maar D werkt ook niet trouwens!! Hoe kan dat dan?

Ik ga ermee bezig, misschien tot over een half uurtje ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 22:39 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-03 14:16
Oude }:O

Hier trouwens de FDISK FAQ, staat ook wel in hoe je 'm opstart ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.