Chaintech 6BTM probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:13

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Ik heb een aantal topics gelezen over een probleem met een "SIRENE" geluid. 2 tonig bij het opstarten. Ik heb op de pagina van Chaintech gelezen dat dit aan de voeding kan liggen. Zijn er mensen die dit probleem ook hadden?... Zoja hoe heb je het uiteindelijk opgelost.

Ik heb er wel wat geld voor over. Maar als het niet nodig is. Dan is het natuurlijk zonde.

Systeem:
6BTM mobo
Celeron processor
128MB
Riva TNT2
128PCI geluidskaart

Pura Vida

Verwijderd

Soms wil het nog wel eens zijn dat je processor niet helemaal lekker in het slot zit. Probeer deze eens eruit te halen en er weer stevig terug in te duwen... 9/10 keer heeft het hier al geholpen..

Verwijderd

ja heb ik ook gehad van de zomer..dan word je bak te heet (boven 60 graden) en dan geeft ie die alarm loei :r

ik heb gewoon mun pc speaker deraf gehaald en nu heb ik nergens meer last van *D

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 12:11 schreef Dymlos het volgende:
ja heb ik ook gehad van de zomer..dan word je bak te heet (boven 60 graden) en dan geeft ie die alarm loei :r

ik heb gewoon mun pc speaker deraf gehaald en nu heb ik nergens meer last van *D
Of je had de warning-temperatuur in je bios hoger gezet :z , lijkt me persoonlijk een veiligere oplossing :P

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Kan ik iets in de bios uitschakelen waardoor hij niet reageert op voltage instellingen?... zodat ik zeker weet dat het niet aan de voeding ligt?

Pura Vida

Verwijderd

nee ligt niet aan de voeding je processor word gewoon te warm :) gewoon inderdaad zon warning dinges maar goed ik heb hem dus op 50 graden gezet voor een warning maar ja ik heb die speaker er toch uit en hij word toch niet warmer dan 45 graden..mun pentium 2 392 mhz dan op een fsb van 112.

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 22:59
als een btm loeit heb je of een warmte prob of je cpu slot zit niet lekker contact te makne (stoffig) gebeurt nog wel is met die slot 1 dingen, cpu eruit halen ff contacten schoonmaken desnoods met een fiberglass pennetje en je btm speelt weer jaren goed :)

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
heel soms doet ie het wel... en dan zie ik in de bios een temp van 30 graden. Dat lijkt me niet overdreven! Op www.chaintech.com.tw staat echt een verhaal over de voeding? heeft niemand daar ervaringen mee?

Pura Vida

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 22:59
wij hebben eigenlijk alleen maar probs gehad met 5TDM (pI boards) met brakke voedingen die gingen daan heel vaag doen (loeien of booten op een lage snelheid) met 6BTM boards heb ik nog nooit een prob ghad met een voeding, als je een 20 gulden voeding OID heb zou ik die toch is vervangen een knappe 235 wat voeiding is voor die boards zat (indien je geen HD paradis in je pc heb :)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:57
ik heb het zelfde (denk ik :) ).

Ik heb die meeting van de temp. dan ook maar uit gezet, dan heb ik er geen last van. die temperatuur sensor is namelijk een beetje vaag. hij hangt namelijk "in de buurt" van het koelblok, en is dus meer een indicatie temp. maar klopt dus voor geen meter.

ook al zet je in de bios dat hij bij 60 graden moet looeien, dat doet hij daar onder ook al!

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Heb ik ook gehad met met 6BTM. Vreselijk geluid zo'n brandweer sirene.

* alle overbodige zaken losgetrokken... geen succes
* voeding vervangen... geen succes
* geheugen vervangen... geen succes
* processor vervangen... geen succes

Uiteindelijk bleek het de converter Slot1>PPGA te zijn. Deze had vervuilde contactpunten (Tin-plated i.p.v. Gold-plated... |:().

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Toen mijn 6BTM begon te piepen hield ie er na ongeveer een maandje mee op :(

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op woensdag 26 september 2001 10:13 schreef Kroetsjov het volgende:
Toen mijn 6BTM begon te piepen hield ie er na ongeveer een maandje mee op :(
bji mij hielt ie er ook opeens mee op, maar niet door piepen. piepen deed ie als ik op de Slotket de instellingen niet goed had staan en hetmobo niet wist wat te doen (terwijl de instellingen op de Slotket goed waren, kreeg m niet meer op 100MHz FSB om te booten)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
Ik heb dat piepen ook gehad met m'n 6-BTM, het hielp om ff de schakelaar van de voeding uit en weer aan te zetten. Daarna deedt ie het weer goed :o

Ik heb nu een nieuwe voeding gekocht, omdat bij de oude de fan het begaf.
En nu heb ik nooit meer last van dat piepen!

Dus als die het blijft doen, probeer eens een andere voeding voor een tijdje, misschien helpt het :)

Verwijderd

Hoi,

Ik heb wat goedkoop (kingston) geheugen aan kunnen schaffen (64 mb, dubbelzijdig) voor in het 6btm moederbord van mijn ouders.
Er zat een reepje enkelzijdig 64 al in dus ik denk ik prop die nieuwe erbij, echter het wil voor geen meter passen.
Goed kijkend zag ik dat het eerste reepje ook al niet helemaal vastgeklikt zat dus ik denk, gewoon booten die handel en klaar. Resultaat: sirene-geluid.

Met fiks geweld dat ding zo ver als mogelijk is erin gestoken en het nu boot ie normaal echter hij herkent het extra geheugen niet.

dubbelzijdig geheugen werkt niet in dit moederbord?

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
Op zondag 30 september 2001 13:56 schreef Batser het volgende:
Hoi,

...

dubbelzijdig geheugen werkt niet in dit moederbord?
Dat is niet waar ik heb 4 stripjes dubbelzijdig erin zitten, werkt prima!

Verwijderd

mmm,
enig idee waar het dan aan kan liggen?

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 18:49

TheWizzard

Everything we R will never die

hoi
weet iemand ook waarom er op het chaintech 6BTM mobo geen pc100/pc133 geheugen draait en hoe dit te verhelpen is? Want als ik er pc100/pc133 geheugen in doe dan krijg ik ten eerste geen beeld an ten tweede krijg ik dat gepiep waar jullie het over hebben. Als ik er pc100 geheugen in doe dan werkt alles ineens perfect. Dus het ligt aan dat pc100/pc133 geheugen. Is hier een oplossing voor? Misschien een bios update? Welke biosupdate moet ik eigenlijk hebben? Op de site van chaintech staan bios updates voor de 6BTMO en de 6BTML. Welke van de twee moet ik hebben. Ik heb dus gewoon de 6BTM.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hmm

Ik had dat piepen ook wel eens, maar dat kwam omdat ik hem wat ge-overclocked had, en dat vond ie af en toe niet leuk.
Dan moest je startten met HOME en dan de BUS speed weer goed zetten. Dan had ie de CPU bus weer normaal gezet.

En mijn 6BTM slikte alle geheugens.66, 100 en 133 naamloos, merkloos en bekend. Maar misschien dat je er een een te grote dimm in wil doen die hij niet aankan.

specs

Pagina: 1