Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar!

Vraagje:
Waarvoor gebruik jij je Palm?

Ik ben zelf een ontzettende chaoot dus ik gebruik hem vooral om niks te vergeten! Het apparaat zelf vergeet ik trouwens nooit ;)

Dus voornamelijk organiser functies, een aantal spelletjes en enkele e-books.

E-mail of internet gebruik ik NOOIT op de Palm |:(
daar heb ik thuis en op school breedband i-net voor :P

Verwijderd

Ik houdt bijvoorbeeld mijn logboek bij van alle duiken die ik gemaakt heb
:-) :P

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:56
Gebruik hem als organiser en om spelletjes op te spelen. Inderdaad ook om dingen te onthouden, anders vergeet ik alles :)

Ik gebruik de email functionaliteit ook niet vaak, maar als je even weg van huis/computers bent is het wel ideaal om via je gsm even snel wat mails op te halen of AvantGo te synchroniseren. Dan heb ik misschien wle het meeste plezier van dat ding :)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

- agenda
- to do list
- telefoonboek
- golfscores
- tijdverdrijf in wachtruimtes
- valuta calculator op vakantie (errug handig)

:)

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:59
Tja,
gebruik mijn Vx het meest voor To do en agenda.
Adresboek gekoppeld aan "GSMtool" om zo veel meer nr's te kunnen opslaan als in mijn tel mogelijk is. Erg makkelijk aangezien ik het nr selecteer en via ir het laat bellen op mijn mobiel ;)

Verder natuurlijk ook wat spelletje om de tijd te verdrijven en avantgo om de volkskrant (250 k...) te lezen in de college mocht het toch onverhoopt niet leuk zijn :)

Dan heb ik ook nog een vraag, beetje offtopic misschien,
maar welke spellen vind men leuk om op de palm te doen?

Ik zoek nog wat leuks nl! :9

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• CT
  • Laatst online: 14-03 17:19

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik gebruik me palm voor:
- Het lezen van boeken.
- Het lezen van nieuws (internet)
- ToDo / adressen / agenda :)
- Als Dagboek en logboek(stage)
- Palmastura :)

Vooral de Ticker van silverscreen is erg handig, elke ochtend ff een update wat je gaat doen die dag :)

Ik speel er ook spelletjes op, Space Trader:
http://www.palmgear.com/software/showsoftware.cfm?sid=47537020010919072935&prodID=9243
behoor(t)(den) tot mijn favoriet. Na 80x spelen is de lol er wel vanaf.

Verder zijn er niet echt super spellen, bijvoorbeeld Ancient Red
http://www.palmgear.com/software/showsoftware.cfm?sid=47537020010919072935&prodID=16166
als Diablo cloon is mij te illig voor dat schermpje.

CT

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 12:09 schreef Spookster het volgende:
- agenda
- to do list
- telefoonboek
- golfscores
- tijdverdrijf in wachtruimtes
- valuta calculator op vakantie (errug handig)

:)
dit alles... en.... als gps :9~

Verwijderd

- AvantGo (Tweakers PDA Edition, Trouw PDA, TV Gids en CNN)
- Agenda
- To Do
- Word & Excel (QuickOffice 5.1)
- Email (MultiMail 3.01)
- Routeplanner (Route Europe 3.00)
- Afstandsbediening (OmniRemote 1.71)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

- AvantGo (Tweakers PDA Edition, Spits PDA, TV Gids en Comics)
- Agenda
- Wekker
- Games
- Spiegel :P
- Afstandsbediening (PalmRemote 3.0.0)

:Y)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 21:14
avantgo (spits, tvgids, schoolrooster & tweakers)
afstandsbediening (omniremote)
spiegel (mirrorpro)
email (standaard mailproggel
agenda + todo (datebk+)
spelletjes (hardball)
naslagwerk (palmasutra >:) )
aantekeningen (memo)
bureauklok (BIGclock)
Winamp besturing (palmamp)

dat was het wel weer zo'n beetje

• Artcore
  • Niet online
Achja, waar de meesten hem voor gebruiken, agenda enz. en Quickoffice om in de trein alvast opzetjes te maken voor essays ed. :)

Verwijderd

- schoolagenda (Nize)
- gewone agenda (nice ;))
- notitieblok voor URL's die me opvallen of muziekstukken die ik nog wil downloaden
- telefoonboek voor het hele leerjaar (Wat is die-en-die's tel.no.? Kan ik jouw telefoonnummers overzetten?)
- Afstandsbediening (OmniRemote)
- Boek / Krant / Strip (Plucker, 'ben nu bezig visor-prism.com geschikt te maken voor de palm)
- Spelletjesmachien

Voorts om ogen uit te steken, te experimenteren en te vloeken op het gebrek aan geheugen :( (PalmIII, 2mb)

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 16:07 schreef Dericteur het volgende:
avantgo (spits, tvgids, schoolrooster & tweakers)
afstandsbediening (omniremote)
Winamp besturing (palmamp)

dat was het wel weer zo'n beetje
Ik ben een echte newbie op het gebied van palm,
nu krijg ik binnenkort een palm vx ... en wat houd dat
avantgo nu in ? Lijkt me of je nieuws in je palm propt ?
Is dat net zoals ik hierboven lees de volkskrant ofzo ?
Kan je dan 's-ochtends nieuws syncen ofzo ?
En die winamp besturing wat is dat nu weer ?
En oh ja afstandsbediening ?

Jullie zien het ik snap er niks meer van ;-)

Wie helpt mij even !

• Dericteur
Op woensdag 26 september 2001 21:33 schreef Tycho het volgende:

[..]

Wie helpt mij even !
Avantgo is een zng websitedownloader, hiermee " abonneer" je je op de website www.avantgo.com op een bepaalde website, dit kan vanalles zijn, van de krant tot cartoons en de nieuwste forumupdates, zolang er maar een url van is

een aantal sites hebben al " premade" pda versies van hun content, een overzicht hiervan is te vinden op http://www.palmclub.nl/channels

winamp besturing is heel simpel, er is een plugin voor winamp waarbij de besturing van winamp door PALMamp wordt overgenomen ipv in winamp zelf (hmm ik lul weer onduidelijk; waar het op neerkomt is dat de controls van winamp via de palm zijn te bedienen alstie in de cradle zit)

afstandsbediening lijkt me duidelijk niet?

er is een proggel dat signalen van bestaande afstandsbedieningen leert en deze weer kan uitzenden door de infraroodpoort die elke palm bezit, heel praktisch

als je nog meer wilt weten vraag maar raak, hier of via icq/msn

• Dericteur

[..]

Wie helpt mij even !

• Dericteur

[..]

Wie helpt mij even !
Avantgo is een zng websitedownloader, hiermee " abonneer" je je op de website www.avantgo.com op een bepaalde website, dit kan vanalles zijn, van de krant tot cartoons en de nieuwste forumupdates, zolang er maar een url van is

een aantal sites hebben al " premade" pda versies van hun content, een overzicht hiervan is te vinden op http://www.palmclub.nl/channels

winamp besturing is heel simpel, er is een plugin voor winamp waarbij de besturing van winamp door PALMamp wordt overgenomen ipv in winamp zelf (hmm ik lul weer onduidelijk; waar het op neerkomt is dat de controls van winamp via de palm zijn te bedienen alstie in de cradle zit)

afstandsbediening lijkt me duidelijk niet?

er is een proggel dat signalen van bestaande afstandsbedieningen leert en deze weer kan uitzenden door de infraroodpoort die elke palm bezit, heel praktisch

als je nog meer wilt weten vraag maar raak, hier of via icq/msn

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al bekeken wat er allemaal op mijn Palmpje gaat komen:

- OmniRemote
Voor de afstandsbediening! Lekker, hoef ik niet meer 4 verschillende te gebruiken :P

- DateBk3
Voor mijn planning en agenda aangaande studie en persoonlijke afspraken

- Qed
"Tekstverwerker" ter vervanging van de originele memopad

- MirrorPro
Voor de spiegelfunctionaliteit

- X-Master
Met Afterburner, Crash, Find en Switch hacks :9~

- OS Upgrade
Van versie 3.5.1 naar 3.5.3, altijd handig dacht ik zo...

- Spelletjes
Snake, othello, Patience, Pacman, Tetris en DIGGER! :9

En dan maar eens kijken hoeveel kB's er nog over zijn van de schamele 2 MB van mijn m100 :(

Verwijderd

Afspraken, vooral veeeeel adressen, to-do's, en beetje tijdverdrijf in de file, tegenwoordig enthousiast aan het yahtzee'en. AvantGo en DocumentsToGo ook net geinstalleerd, maar nog niet mee gespeeld.
Ondertussen ben ik me aan het afvragen of iedereen zijn palm software koopt en registreert of hackt...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 14:37 schreef mhogenst het volgende:
Ondertussen ben ik me aan het afvragen of iedereen zijn palm software koopt en registreert of hackt...
wat denk je? >:)

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-02 10:02

Skef

Ik scheer.me

Ikke doe (sinds dinsdag):
- Al m'n afspraken...
- Spelletjes (nu alleen nog solitair)
- MP3-speler...

Moet nog een extra MMC halen, dan kan ik wat meer erop kwijt (quake, MP3's).....

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op donderdag 27 september 2001 12:49 schreef robgee het volgende:
- OmniRemote
Voor de afstandsbediening! Lekker, hoef ik niet meer 4 verschillende te gebruiken :P
Werkt kut. Met m'n Palm III had ik 3 meter bereik, met m'n Palm V8 2 meter. De IR is bedoeld voor korte afstand en gericht, zeker niet hetzelfde als die dikke IR lamp in je afstandsbediening die je achterstevoren nog zou kunnen gebruiken :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 17:29 schreef Acolyte57 het volgende:

[..]

Werkt kut. Met m'n Palm III had ik 3 meter bereik, met m'n Palm V8 2 meter. De IR is bedoeld voor korte afstand en gericht, zeker niet hetzelfde als die dikke IR lamp in je afstandsbediening die je achterstevoren nog zou kunnen gebruiken :)
Met m'n Vx heb ik meer dan 10 meter bereik, dus dat ligt toch echt aan je IR en niet aan OmniRemote.

• Dericteur
ik zie net dat ik mijn behulpzame verhaal 3 keer (!?!) heb gepost.........heel apart,

maarre de IR in mijn visor deluxe haalt ook eenheleboel meter hoor en daar kan ikook met achterstevoren bedienen

• Acolyte57

Acolyte57

Op donderdag 27 september 2001 18:37 schreef some1else het volgende:
Met m'n Vx heb ik meer dan 10 meter bereik, dus dat ligt toch echt aan je IR en niet aan OmniRemote.
Hmmmmmm. Vreemd. Ik ben nog niemand tegengekomen die OmniRemote normaal werkend heeft, en dat zijn aardig wat mensen met IIIs, IIIxes, IIIcs, en Vs.. Misschien dat Palm bij de Vx toch de IR sterkte omhoog heeft geschroefd ofzo :?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:56
Nou bij mijn m505 ook hoor, OmniRemote is leuk om eventjes aan je vrienden te laten zien, maar verwacht niet dat je hem serieus als afstandsbediening kan gebruiken. Meter of 2, en dan recht richten dan houdt het helemaal op.

Ik vind het dan ook een beetje raar dat mensen zeggen dat zij zo'n groot bereik hebben ermee. De Palms hebben expres een IR met een klein bereik en met een zeer smalle bundel (12 graden divergerend geloof ik), om te voorkomen dat als je gegevens doorstuurt naar iemand die bijvoorbeeld tegenover je zit, de persoon die er twee stoelen naast zit niet stiekem ook de doorgestuurde informatie kan opvangen!

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 21:03 schreef Acolyte57 het volgende:
Hmmmmmm. Vreemd. Ik ben nog niemand tegengekomen die OmniRemote normaal werkend heeft, en dat zijn aardig wat mensen met IIIs, IIIxes, IIIcs, en Vs.. Misschien dat Palm bij de Vx toch de IR sterkte omhoog heeft geschroefd ofzo :?
Ik weet het nie, zou best kunnen. OmniRemote werkt prima bij mij, ook op grote afstand. Zal wel aan mij liggen :)
Op donderdag 27 september 2001 21:20 schreef ArthurS het volgende:
Nou bij mijn m505 ook hoor, OmniRemote is leuk om eventjes aan je vrienden te laten zien, maar verwacht niet dat je hem serieus als afstandsbediening kan gebruiken. Meter of 2, en dan recht richten dan houdt het helemaal op.

Ik vind het dan ook een beetje raar dat mensen zeggen dat zij zo'n groot bereik hebben ermee. De Palms hebben expres een IR met een klein bereik en met een zeer smalle bundel (12 graden divergerend geloof ik), om te voorkomen dat als je gegevens doorstuurt naar iemand die bijvoorbeeld tegenover je zit, de persoon die er twee stoelen naast zit niet stiekem ook de doorgestuurde informatie kan opvangen!
OmniRemote is wel degelijk handig, zeker als je 6 afstandsbedieningen hebt ;). Nogmaals, op mijn Vx heb ik wel een groot bereik en dat heeft de m100 trouwens volgens mij ook.

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Klopt, met me M100 kan ik vanaf me stoel de TV en DVD enzo besturen.
En dat is al snel ongeveer 4 meter.
(ook omniRemote)
Ik hoef ook niet helemaal speciaal te richten.
Dus het zal wel per model verschillen.

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Op donderdag 27 september 2001 21:20 schreef ArthurS het volgende:
Lijkt me stug dat iemand het kan 'opvangen' want er moet toch een heel 'protocol' opgestart worden, om oa. te kijken of de file wel volledig is aangekomen, dat protocol ondersteund vast geen 2 ontvangers.. dus.. dan mag die beam zo groot en dik zijn als't maar kan.

• Acolyte57

Acolyte57

Op donderdag 27 september 2001 22:01 schreef CT het volgende:
Lijkt me stug dat iemand het kan 'opvangen' want er moet toch een heel 'protocol' opgestart worden, om oa. te kijken of de file wel volledig is aangekomen, dat protocol ondersteund vast geen 2 ontvangers.. dus.. dan mag die beam zo groot en dik zijn als't maar kan.
Waarom? Als je gewoon een prog maakt dat de IR continu open houdt en alle binnenkomende data gewoon saved, ongeacht of het klopt of niet.... dan kan de hacker-in-spé alles eruit trekken waar hij zin in heeft. Dat werkt ook bij die draadloze keyboards, zie niet in waarom het hier niet zou werken.

Lijkt me trouwens ook niet leuk om op een conventie te zijn met een hoop andere Palm gebruikers, en dan niet je business card kunnen IR'n omdat er zoveel IR door de kamer heen gaat dat de palms gestoord worden :)

Verwijderd

Ik gebruik mijn Palm III voor de adressen van meisjes die hun adres aan mij geven................ Van de 2 MB heb ik nog 2 MB over...... |:( tja het leven voor een King zit niet echt mee. (zucht) :'(

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 14:01
Spex --> lol

todo
avantgo
omniremote
nize
palmvnc
ssh voor palm
palm ftp
eudora mail
palmwac (lcd-emu v. pc)

palmasutra ;)

Verwijderd

Nu heb ik wel wat gevonden: Palmasutra. HANDIG!!!!!! :P :P

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ben ik nou de enige bij wie de Tweakers PDA Edition het niet doet? Ik krijg een 'Not Acceptable' melding op m'n Palm Vx als ik tweakers kies... Help???

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Klopt, http://www.tweakers.net/basic/index.php doet het niet meer :(

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Firestormer
  • Laatst online: 04-03 11:54
Patsen :P en wat gamen :)
Pagina: 1