Ik snap het niet, onderstaand scriptje werkt niet goed. Op een of andere manier klopt het resultaat niet. Het zit zo in elkaar: in een html bestand staan een aantal vragen mdmv radio buttons kun je uit vier mogelijkheden een antwoord kiezen. Bij iedere vraag zijn 1 of 2 antwoorden goed.
Als je een vraag goed hebt, geeft hij de waarde 1 terug, anders 0. Vervolgens tel ik alle waarden bij elkaar op en als dat kleiner is dan 5, gaat ie naar 'Bestand1', anders naar 'Bestand2'.
Als ik echter bij de eerste vraag bijv. kies voor het goede antwoord en de rest niet invul of verkeerd, gaat ie al naar 'Bestand2'. Ik begrijp er niets van.
Dit is het script:
<%@ Language=VBScript %>
<%Option Explicit
sub fsbMain()
dim liVraag1, liVraag2, liVraag3, liVraag4, liVraag5, liVraag6, liVraag7, liVraag8, liVraag9, liVraag10, liScore
liVraag1 = Request("Vraag1")
liVraag2 = Request("Vraag2")
liVraag3 = Request("Vraag3")
liVraag4 = Request("Vraag4")
liVraag5 = Request("Vraag5")
liVraag6 = Request("Vraag6")
liVraag7 = Request("Vraag7")
liVraag8 = Request("Vraag8")
liVraag9 = Request("Vraag9")
liVraag10 = Request("Vraag10")
liScore = liVraag1 + liVraag2 + liVraag3 + liVraag4 + liVraag5 + liVraag6 + liVraag7 + liVraag8 + liVraag9 + liVraag10
If liScore < 5 then
Response.Redirect "bestand1.html"
else
Response.Redirect "bestand2.html"
end if
end sub
fsbMain
%>
Als je een vraag goed hebt, geeft hij de waarde 1 terug, anders 0. Vervolgens tel ik alle waarden bij elkaar op en als dat kleiner is dan 5, gaat ie naar 'Bestand1', anders naar 'Bestand2'.
Als ik echter bij de eerste vraag bijv. kies voor het goede antwoord en de rest niet invul of verkeerd, gaat ie al naar 'Bestand2'. Ik begrijp er niets van.
Dit is het script:
<%@ Language=VBScript %>
<%Option Explicit
sub fsbMain()
dim liVraag1, liVraag2, liVraag3, liVraag4, liVraag5, liVraag6, liVraag7, liVraag8, liVraag9, liVraag10, liScore
liVraag1 = Request("Vraag1")
liVraag2 = Request("Vraag2")
liVraag3 = Request("Vraag3")
liVraag4 = Request("Vraag4")
liVraag5 = Request("Vraag5")
liVraag6 = Request("Vraag6")
liVraag7 = Request("Vraag7")
liVraag8 = Request("Vraag8")
liVraag9 = Request("Vraag9")
liVraag10 = Request("Vraag10")
liScore = liVraag1 + liVraag2 + liVraag3 + liVraag4 + liVraag5 + liVraag6 + liVraag7 + liVraag8 + liVraag9 + liVraag10
If liScore < 5 then
Response.Redirect "bestand1.html"
else
Response.Redirect "bestand2.html"
end if
end sub
fsbMain
%>