Zaterdag ga ik een computer kopen voor iemand. Zelf heb ik een P2BF mobo en die is heel stabiel
. Ik heb ook ergens gelezen dat de P2B moederborden een van de beste waren. Nou wil ik weten welke mobo op dit moment wordt gezien als de meest stabiele. Ik zou dan graag willen weten welk voor een pentiumIII,IV.
Wat denk je nu dat je voor antwoorden zult krijgen.
Iedereen zal roepen "dat wat ik heb is heel erg goed of het best"
Nou, alles is wel redelijk en als je dit soort vragen hebt moet je eerst maar eens de SEARCH optie gebruiken boven in beeld.
Nou, alles is wel redelijk en als je dit soort vragen hebt moet je eerst maar eens de SEARCH optie gebruiken boven in beeld.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
IDDOp dinsdag 25 september 2001 11:10 schreef Rick2001 het volgende:
Wat denk je nu dat je voor antwoorden zult krijgen.
Ik denk dat Rick2001 hier wel een point heeft
. Je hebt natuurlijk weer dat AMD vs Intel geval, waarvan je niks wijzer wordt.
Omdat de persoon voor wie ik het kopen niet veel met computers heeft gewerkt, ga ik dan toch voor een mobo met een pentium processor. Ik haal dat AMD uit de posting bericht.
Omdat de persoon voor wie ik het kopen niet veel met computers heeft gewerkt, ga ik dan toch voor een mobo met een pentium processor. Ik haal dat AMD uit de posting bericht.
Verwijderd
Ik heb een Asus Cusl2-C voor mijn PIII 1 Ghz, ben ik erg tevreden mee. Sinds kort ook een ECS met DDR en een Athlon 1.4Ghz, nog niet veel kunnen testen maar dat ziet er ook veelbelovend uit!
Ik zou persoonlijk geen mobo met een VIA chipset nemen, die drivers ervoor blijven gaar...
Ik zou persoonlijk geen mobo met een VIA chipset nemen, die drivers ervoor blijven gaar...
Verwijderd
Voor een P3 een moederbord met een intel i440BX chipset, voor een P4 een moederbord met een intel i850 chipset...
Leuk dat er meteen stabiele AMD moederborden genoemd worden op een vraag voor een pIII en PIV 
Maar wat noem je een stabiel moederbord? Ik denk dat dat veel meer afhankelijk is van de rest van de hardware die je erin stopt..
Let gewoon een beetje op de chipset die erop zit.. Zoek dan ook nog eens een fabrikant uit die regelmatig bios-updates blijft uitgeven. Dan denk ik dat je niet echt een slecht mobo kunt kopen.
Maar wat noem je een stabiel moederbord? Ik denk dat dat veel meer afhankelijk is van de rest van de hardware die je erin stopt..
Let gewoon een beetje op de chipset die erop zit.. Zoek dan ook nog eens een fabrikant uit die regelmatig bios-updates blijft uitgeven. Dan denk ik dat je niet echt een slecht mobo kunt kopen.
Verwijderd
N.B. Zorg dat als je een p4 koopt, je wel een socket 478 versie koopt! Dan kan je e.v.t. nog upgraden in de toekomst..
Ja, op dit soort dingen zitten we dus niet te wachtenOp dinsdag 25 september 2001 11:28 schreef Kayser het volgende:
AMD rulez klaar
Verder is een antwoord op de vraag van de topicstarter niet mogelijk zonder oorlog tussen gebruikers die allemaal een ander bord het best vinden. Ga je eerst een beetje orienteren, en lees de FAQ.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()