Wie heeft bepaalt van wanneer je een psycho bent?

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Wie heeft die grens vastgelegt? of die grens vanzelf onstaan? Wat als psycho's eigenlijk niet gek zijn?! en al helemaal niet bestaan?

aangezien iedereen voor 1900 dan psycho was? (een hoop, mensen werden opgehangen, geketterd, doodgeschoten, neergestoken, geknuppelt) waren dat allemaal psycho's?

of is het meer ontstaan om een soort "orde" te handhaven, zo van: jij moord en doet dingen die niet door de beugel kan dus je bent gek/gevaarlijk. Maar is het dan niet zo dat hij onrechtvaardig beoordeelt word?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Iedereen is psycho. Punt.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

psycho komt van psychotisch (ja ja nederlands is moeilijk) dat betekend dat je aventoe episodes krijgt waarin in je dus geweldadig ofzo kan worden (weet ook niet precies)

dus 1ne moment ben je gezlig een kopje thee aan het drinken en het volgende moment sta je iemand dood te ramen met een theekan dan ben je best wel een psycho. b.v.

Verwijderd

Geef eerst eens wat preciezer aan wat jij onder een "psycho" verstaat, want dat is me nog niet helemaal duidelijk.

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Op dinsdag 25 september 2001 11:00 schreef Mister_X het volgende:

aangezien iedereen voor 1900 dan psycho was? (een hoop, mensen werden opgehangen, geketterd, doodgeschoten, neergestoken, geknuppelt) waren dat allemaal psycho's?
Je bent niet gelijk psycho als je iemand doodmaakt, alleen als je er geen "logische" reden voor hebt. Zoals als je het voor het geld doet.

Iedereen is speciaal, behalve ik.

Verwijderd

Psychopaat? Psychotisch? Psychologisch gestoord?

Wat bedoel je? Want er zit namelijk nogal een verschil in.

Verwijderd

je bent in deze maatschappij psycho als je niet in de denkbeelden van deze maatschappij denkt.

I'm a fuckin'looney :+

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 20:08
Ik denk dat men je een psycho vind als je op een bepaalde manier met ander mensen communiceert die de maatschappij gewoon niet aanvaardbaar vind, of op enige wijze in een normaal gedragsspectrum vind passen.

Verwijderd

Iemand die psychisch gestoord is, wordt niet door de 'normale' mens begrepen! Psychoten samen begrijpen elkaar perfect! :)

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 12:27 schreef ELANAZ het volgende:
je bent in deze maatschappij psycho als je niet in de denkbeelden van deze maatschappij denkt.

I'm a fuckin'looney :+
Nou dan lopen er nogal wat rond in det land.... :?
Lijkt me eerder de definitie van 'a-sociaal'... ;)

Ik denk dat je van psychopatisch gedrag kunt
spreken wanneer iemand 'crimineel a-sociaal gedrag'
vertoont!

Verwijderd

>Wie heeft die grens vastgelegt? of die grens vanzelf >onstaan?

Voor alle psychologische afwijkingen zijn classificatiesystemen, met behulp waarvan mensen gediagnostiseerd kunnen worden op basis van hun symptomen en syndromen. De bekendste hiervan is DSM-IV (Diagnostic Symptomatic(?) Manual), die overigens ook gebruikt wordt voor 'gewone' lichamelijk ziektes. Psychologen en psychiaters kunnen hiermee dus iedereen classificeren.
Die DSM-classificatie is natuurlijk niet zomaar van de ene dag op de andere verzonnen. De psychologie en psychiatrie doet al sinds mensenheugenis onderzoek naar geestelijke afwijkingen en de gevolgen daarvan, met als resultaat dus deze classificatie-systemen.

Verwijderd

bullshit.
Door StratoS_V2.0 - dinsdag 25 september 2001 11:28

--------------------------------------------------------------------------------
psycho komt van psychotisch (ja ja nederlands is moeilijk) dat betekend dat je aventoe episodes krijgt waarin in je dus geweldadig ofzo kan worden (weet ook niet precies)
dus 1ne moment ben je gezlig een kopje thee aan het drinken en het volgende moment sta je iemand dood te ramen met een theekan dan ben je best wel een psycho. b.v.

In deze topic wordt het engelse 'psycho' bedoeld wat dus 'gevaarlijke gek' betekend.
En dan nog wat: het hebben van geweldadige aanvallen is echt niet per def. een kenmerk van een psychose. Het KAN erbij voorkomen.

Verwijderd

dokter zoals ik al zij in die post. ik wist het niet zeker.
het was een IMHO eigenlijk.
en ik heb idd foute woord gebruikt. bedoelde waarschijnlijk psychotic. maar ook dat weet ik weer niet zeker of wel klopt.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Op dinsdag 25 september 2001 13:34 schreef dokter het volgende:
bullshit.
Door StratoS_V2.0 - dinsdag 25 september 2001 11:28

--------------------------------------------------------------------------------

In deze topic wordt het engelse 'psycho' bedoeld wat dus 'gevaarlijke gek' betekend.
En dan nog wat: het hebben van geweldadige aanvallen is echt niet per def. een kenmerk van een psychose. Het KAN erbij voorkomen.
ja, maar wist niet percies hoe ik het typte, en wow niet voor lul staan, dus dan maar gewoon psycho gebruikt, maar het komt er gewoon op neer wanneer iemand gek word verklaart.
Op dinsdag 25 september 2001 13:25 schreef Vlietstra het volgende:
>Wie heeft die grens vastgelegt? of die grens vanzelf >onstaan?

Voor alle psychologische afwijkingen zijn classificatiesystemen, met behulp waarvan mensen gediagnostiseerd kunnen worden op basis van hun symptomen en syndromen. De bekendste hiervan is DSM-IV (Diagnostic Symptomatic(?) Manual), die overigens ook gebruikt wordt voor 'gewone' lichamelijk ziektes. Psychologen en psychiaters kunnen hiermee dus iedereen classificeren.
Die DSM-classificatie is natuurlijk niet zomaar van de ene dag op de andere verzonnen. De psychologie en psychiatrie doet al sinds mensenheugenis onderzoek naar geestelijke afwijkingen en de gevolgen daarvan, met als resultaat dus deze classificatie-systemen.
hier kunnen we wat mee, maar jij zegt sinds mensenheugenis, maar toen was dat DSM-classificatie (of iets wat ze toen in die vorm hadden) veel "lichter" dan nu neem ik aan, minder streng, want bv, indianen van vroeger die hoofden scalperden, enzo, of al die andere volkeren die wreede dingen deden zouden nu als psycho verklaart worden!...

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Hmmz imho heeft dit topic niet echt het niveau van een w&l topic. Gaat eik helemaal nergens over. Vandaar slotje, open gerust een nieuwe topic die wel voldoet aan de policy.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.