"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ik heb er niet zo veel verstand van, maar ik heb gewoon een standaard System DSN ODBC koppeling gemaakt. Het vreemde is dat dit wel goed heeft gewerkt.Op dinsdag 25 september 2001 11:13 schreef Banpei het volgende:
Wat is het aantal threads en hoe staan de locks voor de odbc koppeling?
Ik open en sluit de DB koppeling en record sets goed dacht ik:
Openen:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Dim objConnect, objRst
Set objConnect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConnect.ConnectionString = "DSN=Nostradamus;"
objConnect.Open
Set objRst = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Set objRst.ActiveConnection = objConnect |
Sluiten:
1
2
3
4
| ObjRst.Close objConnect.Close Set objRst = Nothing Set objConnect = Nothing |
Deze fout heb ik op een Windows 2000 Server machine, en op een XP machine werkt het dus wel goed.
Waar kan ik daar meer info over vinden?Op dinsdag 25 september 2001 11:25 schreef watnou het volgende:
ik zou de laatste mdac installeren. Misschien helpt dat.
Het is dus niet altijd zo dat ie een fout geeft
Verwijderd
MDACOp dinsdag 25 september 2001 11:29 schreef jelmervos het volgende:
Waar kan ik daar meer info over vinden?
Ik zou denk toch nog even goed je code doorlopen. Het lijkt erop dat je toch niet helemaal goed afsluit en opruimt. Misschien dat je eerder bij het einde van je code bent dan waar het opruimen staat?
Threads: 3Op dinsdag 25 september 2001 11:13 schreef Banpei het volgende:
Wat is het aantal threads en hoe staan de locks voor de odbc koppeling?
Locks: ???
Eigenlijk heb ik al die ODBC opties standaard gelaten, behalve dan de DSN naam, Access DB en omschrijving.
Lijkt me sterk, de code is zo simpel. Ik open die database (zie hier boven), ik doe een SELECT query, ik poep die query uit in de vorm van een HTML tabel. Daarna sluit ik de DB connectie weer (zie hier boven).Op dinsdag 25 september 2001 11:36 schreef ml1 het volgende:
[..]
MDAC
Ik zou denk toch nog even goed je code doorlopen. Het lijkt erop dat je toch niet helemaal goed afsluit en opruimt. Misschien dat je eerder bij het einde van je code bent dan waar het opruimen staat?
Het stelt echt niks voor, geen vreemde handelingen ofzo.
1
2
3
4
| Set objConnect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConnect.ConnectionTimeout = 20
objConnect.ConnectionString = "DSN=Nostradamus;"
objConnect.Open |
FF serieus: check even je ODBC instellingen, en probeer het anders met een direct pad. En gooi je cache even leeg: dat hielp hier weleens
DE oplossing om snel verder te gaan is rebooten. Het gebeurt alleen maar wanneer er iets NIET goed is gegaan met het runnen van een query. Hij komt dan niet (goed) aan het einde van de page (waar je connectie + rs sluit).
Als je de pagina foutloos hebt, ben je dit probleem kwijt. Je zou ook beter met error trapping werken, zodat je weet waarom het fout is gegaan (en om te voorkomen DAT er iets fout gaat
Het kan ook liggen aan dat je net je ODBC connection heb gemaakt.
Ik heb nl vaak bij het creeeren van de ODBC (instellingen enzo) dat als je daarna gelijk een pagina aanroept dat ie een error geeft .
Verder moet je gewoon je installatie en instellingen checken imo
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
De pagina laadt verder wel goed, als ik dus een tijd wacht. Openen ik die pagina dan gelijk weer, dan is het weer mis. Je moet gewoon echt steeds even een paar minuten wachten voordat ie weer werkt. Heel vaag.
Verwijderd
1
2
3
| For Each Err In conn.Errors Debug.Print Err.Number & ":" & Err.Description Next |
Tevens, je maakt gebruik van ODBC. Als je van MS Access gebruik maakt, en je programmeert met ADO, dan is het beter om op een "native" OLEDB provider over te stappen.
Wil je weten waarom, zie http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dnoledb/html/choosingcomponents.asp en dan het hoofdstuk OLE DB vs. ODBC (bijna onderaan).
Tevens zegt (almighty
ODBC Provider (MSDASQL)
You are strongly encouraged to use one of the native OLE DB Providers instead of the Microsoft Open Database Connectivity (ODBC) Provider. Native OLE DB Providers provide better application stability and performance. Furthermore, native OLE DB Providers will be supported in the future, whereas MSDASQL will not have any new features added to it, will not be available on 64-bit, and will not be accessible from the OLE DB NET Data Provider.
(http://msdn.microsoft.com/library/en-us/mdacsdk/htm/mdac_deprecated_components.asp?frame=true)
Concreet (in VB hoop ik):
1
| conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\db.mdb;User ID=;Password=;" |
Klein nadeel is dat je de databasenaam enzo in je broncode hebt staan (maar dat kun je makkelijk uit de registry of zo halen).
Verder ben ik erg consistent qua proggen in ASP, ik doe absoluut niet meer dan 1 DataBase query per pagina.
Klein voorbeeld:
Admin.Login.asp <-- Hier wordt login scherm getoond
Admin.Login.Now.asp <-- Hier wordt de DB aangesproken
Admin.Logout.asp <-- Hier wordt gevraagd of je zeker bent
Admin.Logout.Now.asp <-- Hier wordt daadwerkelijk uitgelogt en/of redirected naar begin pagine o.i.d.
op die manier weet je 100% zeker dat het niet ligt aan die wannabee connection pooling code die de meeste trachte te schrijven, threading via Classes is zo veel sneller en efficienter.
Een ieder die graag code samples of meer uitleg wil zal ik graag helpen. Ik ben compleet af gestapt op die "oude" methode en sinds dien heb ik NOOOIT meer die Provider/Unexpected Error gehad.
Atl.
Athlon 64 3500+ || MSI Neo2 Platinum || 1GB PC3200 Corsair XLPRO 2-2-2-5@1T || Hitachi SATA 250GB@7200 8MB || WD Raptor 73GB@10000 8MB || AOpen GF 6800 GT 256MB || SB Audigy2 Platinum || Logitech Laser G5 || 19" Iiyama HM903DT || 1280@100Hz