Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Het klopt dat de kwaliteit een stuk beter is als je muziek brand onder een lagere snelheid, maar of je brander er langer van zal leven weet ik niet...
Ik denk eerder dat de rest van het mechanische deel het begeeft dan de laser zelf. Ik heb wel eens gehoord dat als je muziekcds in een burner afspeelt dat het niet goed is voor het laserblok. Dit zou te maken hebben met het gewicht van het laserblok en dat de gemiddelde audio cd niet zo heftig gecentreerd is.
Door op een lagere snelheid te branden geeft de laser niet minder licht en is het 'verbruik' (slijtage) van de laser dus meer omdat ie langer aan het 'branden' is.
Kwaliteit is beter op lower speed omdat ie meer van de laag wegbrand in deze dus langere tijd.
Kwaliteit is beter op lower speed omdat ie meer van de laag wegbrand in deze dus langere tijd.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Waarom heb je dit dan niet bij een datacd? Ik bedoel, een muziek cd bestaat toch ook uit eentjes en nulletjes, en een data cd ook.Op dinsdag 25 september 2001 10:53 schreef MuddyMagical het volgende:
Het klopt dat de kwaliteit een stuk beter is als je muziek brand onder een lagere snelheid, maar of je brander er langer van zal leven weet ik niet...
Dus als de fouten optreden bij een muziek cd, zullen deze dan ook optreden bij een datacd, maar waarom heb je er bij het laatste geen last van?
Oke, dat BURN en gaatje in de data maakt, en dat muziek cds dat niet zo prettig vinden, dat begrijp ik...
Maar ach, wat is er mis met 4x branden, als je dan toch lekker verder kan werken op je comp. Maar is dan dus jammer dat je cd brander er 'meer van slijt'. Alhoewel ik nog maar moet zien, in hoeverre dit zo is...
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd