Is de beste combinatie met IDE + SCSI?

Pagina: 1
Acties:

• jagan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 11:33
Ik wil binnenkort een paar nieuwe systeempjes bouwen, het liefst zou ik een daar van helemaal SCSI willen hebben, en om de kosten te drukken de andere PC helemaal IDE (omdat ik die minder vaak gebruik). Het probleem is dat SCSI harde schijven nogal duur zijn, vooral als ik eigenlijk meer dan 100 Gb opslag wil hebben.

Ik heb een paar jaar terug en snelle SCSI harde schijf gecombineerd met een wat tragere IDE HD, zodat ik het beste van beide werelden had. Ik merkte echter dat mijn windows een stuk trager reageerde dan toen ik de SCSI HD alleen had aangesloten. Dus ligt dit nou aan mij of vertraagt IDE inderdaad mijn SCSI apparatuur?

Dus met andere woorden, is het wel verstandig om een 18Gb SCSI drive te nemen, en daarnaast 2 Western Digital 80Gb HD's te zetten?

The only thing that I know is that I don't know anything - socrates

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:26

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik heb een Adapatec 2100s met 2x Seagate X15 in raid 0 gecombineerd met een WD 40Gb 7200 IDE schijf. De IDE schijf houdt de SCSI array zeker niet op, je merkt het verschil heel erg goed met het lezen (bijv. in Verkenner) van de harddisks. Dit duurt bij de IDE schijf aanmerkelijk langer dan bij de SCSI array, het wordt dus geen gemiddelde van die twee.

Suc6

PS Uiteraard moet je de IDE schijven uitsluitend voor data opslag gebruiken.

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik heb ook SCSI en IDE naast elkaar, maar dat is niet trager dan alleen SCSI zover ik kan merken. Als mijn IDE schijf druk bezig is met bv kopieren blijft windows gewoon soepeltjes (staat op de SCSI schijf). Ik gebruik de IDE ook voornamelijk voor opslag ..

PC Specs

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:32

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb een Cheetah X15 voor m'n apps en data, een Barracuda 18XL voor downloads en MP3's en een 40GB Maxtor IDE schijf voor backups en andere meuk. Ik merk niets van vertraging door de aanwezigheid van de IDE harddisk.

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op dinsdag 25 september 2001 16:41 schreef Femme het volgende:
Ik heb een Cheetah X15 voor m'n apps en data, een Barracuda 18XL voor downloads en MP3's en een 40GB Maxtor IDE schijf voor backups en andere meuk. Ik merk niets van vertraging door de aanwezigheid van de IDE harddisk.
Geen games :o ;) ?

PC Specs

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:32

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik moet toegeven dat ik op dit moment 0 games heb geïnstalleerd op m'n pc :o .

• jagan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 11:33
Nou, daar heb ik dus ook die 2e computer voor, om spellen op te spelen. Daar pleur ik gewoon mijn twee oude IBM 30Gb drives in.

In mijn 'werk' PC ben ik van plan om een Seagate Cheetah X15-36LP 18Gb te kopen, en daar naast twee Western Digital 80Gb drives te zetten. Nu alleen nog even wat sparen :)

In elk geval bedankt voor de hulp!

The only thing that I know is that I don't know anything - socrates

Pagina: 1