specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
server!=server 
Wat voor server bedoel je precies? Proxyserver, webserver, ftpserver, telnet/ssh server, etc?
Alles kan, als je hem puur wil gebruiken om internet te kunnen delen zou ik een oude 486 op de kop tikken, 2 netwerk kaarten erin gooien en een diskette met freesco erop erin doen
Problems solved, dan moet je RH gewoon op je eigen workstation gooien natuurlijk!
Wat voor server bedoel je precies? Proxyserver, webserver, ftpserver, telnet/ssh server, etc?
Alles kan, als je hem puur wil gebruiken om internet te kunnen delen zou ik een oude 486 op de kop tikken, 2 netwerk kaarten erin gooien en een diskette met freesco erop erin doen
Problems solved, dan moet je RH gewoon op je eigen workstation gooien natuurlijk!
Rookworst zonder R is ook worst.
mijn plan is als volgt
Hij moet internet delen naar de rest van de pc's en hij moet zelf op internet gaan downloaden. Alles wat hij gedownload heeft die dag moet hij op mijn pc overzetten.
Ik doe het zo omdat de linux pc veel minder lawaai maakt en daardoor kan ik wel slapen.
Mijn linux pc is een 486 100MHZ 40mb intern en een 6.9gb hd
Hij moet internet delen naar de rest van de pc's en hij moet zelf op internet gaan downloaden. Alles wat hij gedownload heeft die dag moet hij op mijn pc overzetten.
Ik doe het zo omdat de linux pc veel minder lawaai maakt en daardoor kan ik wel slapen.
Mijn linux pc is een 486 100MHZ 40mb intern en een 6.9gb hd
specs | specs server
ik denk dat ik samba moet gebruiken om bestanden over te zenden. Maar kan ik met smaba ook internet delen?
specs | specs server
Verwijderd
Nee samba kan alleen gebruikt worden om shares aan te maken en je NT server te vervangen.Op dinsdag 25 september 2001 14:37 schreef dreamer het volgende:
ik denk dat ik samba moet gebruiken om bestanden over te zenden. Maar kan ik met smaba ook internet delen?
Voor Proxy heb je Squid nodig (om internet te delen),
hier zijn uiteraard meerder pakketten voor.
Verwijderd
lees de iptables HOWTOs eens.... Speciaal de stukjes over IP-Masquerading..... Ik denk dat als je het via de search probeert dat je dan ook binnen no-time de goede commando's hebt gevonden...Op dinsdag 25 september 2001 14:37 schreef dreamer het volgende:
Ik dacht overigens dat redhat dit tijdens de installatie al voor je deed
Verwijderd
klopt doet ie ookOp dinsdag 25 september 2001 16:50 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
lees de iptables HOWTOs eens.... Speciaal de stukjes over IP-Masquerading..... Ik denk dat als je het via de search probeert dat je dan ook binnen no-time de goede commando's hebt gevonden...
Ik dacht overigens dat redhat dit tijdens de installatie al voor je deed
een simpel progje dat een firewall regeld en je andere pc's ook aan het internet kan hangen: PM firewall.
zoek maar eens op www.freshmeat.net
zoek maar eens op www.freshmeat.net
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
search heb ik geprobeerd maar kon niks vinden zal nog eens "goed" zoeken
specs | specs server
Pagina: 1